Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite for life!
-
Kite for life!
Publicerad av mahalo-travel på 7 juli, 2008 vid 20:25Aloha,
kolla in http://www.mahalotravel.se
Imorgon finns vi i Götet, 9-10 juli Båstad, 12 juli Varberg och from 14 juli hänger vi vid Kovik. Efter det, där vinden finns……….Kite for life!sourra svarade 16 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Hallå mannen! Vore fett om du kunde styra en resa till Egypten i juni nästa år. Grym vind, lite folk, inga flyg.
-
sourra;480886 wrote:Hallå mannen! Vore fett om du kunde styra en resa till Egypten i juni nästa år. Grym vind, lite folk, inga flyg.
haha, å 55 grader…
-
Nej men 35-40°C och hela 3 dagar med bft 3 eller lägre i juni!
Nedstående vindmätare sitter dessutom på ett ställe som inte får lika bra vind som den goa kitespoten. Lägg på 2-3 m/s.
-
nice mikael!
att kita och resa är livet!
sweet initiativ och lycka till me allt,
ses därute nånstans.håkan. varberg
-
sourra;481064 wrote:Nej men 35-40°C och hela 3 dagar med bft 3 eller lägre i juni!
Nedstående vindmätare sitter dessutom på ett ställe som inte får lika bra vind som den goa kitespoten. Lägg på 2-3 m/s.
Jag har bott på Cypern ett år. I tre månader hade vi 45 grader. Hell on earth tänkte jag och det enda man kunde trösta sig med (eftersom vi supit upp pengarna vi skulle köpa aircondition för) var att det alltid är 10 grader varmare i egyptien.
…hence, 55 grader.
Det kanske är medeltemperaturen du kollar på. På natten svalnar det till ordentligt men liten tröst när väggarna är kokheta.
nic
PS: eftersom folket inte behövde gå till jobbet om det var över 45 grader så var det aldrig över 45 grader enligt Cypriotiska vädertjänsten. Men jag har mina konspiratoriska aningar…
-
40°C i medeltemp? Nädu, hehe det är det ju inte ens i Death Valley. Klart det är maxtemp. Men jag håller med om tempen på Cypern. Fy faen vad det är illa då det passerar 40 och dessutom inte blåser nåt. Fast i Egypten blåser det…
Logga in för att svara.