Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite i nordöstra skåne
-
Kite i nordöstra skåne
Publicerad av hakanh på 27 april, 2011 vid 05:43Tjena!
Har nyligen flyttat upp till nordöstra skåne och idag blåser ostan. Är det någon som ska ut här i krokarna idag och i såfall vart?
Har precis köpt nya kites och är sjukt sugen på att dra ut och ta oskulden på dom.
flare720 svarade 14 år sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Tjena,
Jag hade lätt hängt med ut om jag var i krokarna men är i Halmstad och börjar bli riktigt trött på den här jefla osten =).
Vad är det för nya feta kites du ska ut och rasta?
-
Ahh synd! Men kan du tipsa om va det är för spots som gäller? För någorlunda platt vatten på ost har jag läst på forumet om Nymölla och rinkaby skjutfält. Men jag undrar lite hur det ligger till med sten. Jag jobbar i Nymölla och här ser det iaf ut att vara en hel del sten…
Det är vegas 2011 som ska rastas, kommer bli så sjukt najs =)
-
Kolla lite här http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=12&WindDir=Ost&Kitelaunch=1&ps=1
Har tyvärr inte kört några av ställen så jag kan inte kommentera något om stenar eller liknande. Kör några repor fram och tillbaka när du tar det jäkligt lugnt och kolla av eventuella stenar, sen är det bara att köta.Vegas 2011, shit vad nice, ha en bra tur!
-
Spotguiden har jag kollat innan och det finns ju en del i Åhus med, dock är det vågor och jag e sugen på plattvatten =). Kollar av Rinkaby eller Nymölla om inte någon vet någon annan spot.
Lima-Ko du får höra av dig om du kommer hit någon gång, så får vi ta en session.
-
Rinkaby skjutfält där verkar enligt beskrivning har bra plattvatten, kolla så inte barnen som fortsätter leka krig när de växer upp (läs militärer) inte är där och skjuter bara =).
Ska jag göra, blir det någon fet ostvecka i sommar är det mycket möjligt att jag tar en trip till the dark side =).
-
skjutfältet finns det inte mycket sten och leverera ganska så platt vatten.Närmare mot Åhus så har du mer vågor. Bara att följa väg beskrivningen från spotguide .Nymölla har jag inte koll på.
Logga in för att svara.