Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite-Kompis i Gbg sökes !

• Kite-Kompis i Gbg sökes !

Publicerad av nn4an_mike på 31 maj, 2004 vid 20:37

Hej !
    Jag e helt ny på siten, och har under 2 års tid gått å tyck att kite verkar as-ball. Nu har jag äntligen fått tummen ur och kommer skaffa utrustning, gå kurs , och sen kita hela sommaren varenda dag som det blåser tillräckligt mycket ( och som jag inte jobbar ).
    Jag tror att jag inte kommer ha några större problem att behärska kitingens grunder då jag tidigare sysslat med vindsurfing , vattenskidor, wakeboard och snowboard.

Dock delar inte mina vänner lika min entusiasm inför att låta sig dras omkring av en förvuxen drake, så jag behöver helt enkelt utöka min vänskapskrets med en eller flera personer bosatta i Gbg’området som inte heller vill kita själva.
    Fördelar med att inte kita själv är att man eventuellt kan få hjälp om man skulle hålla på att drunkna. Dessutom kan man få tips och trix och bli bättre kitare under kortare tid.

Jag kommer gå dags-kursen i början av juni och införskaffa kiten i samband med detta.

Hör gärna av er till mig om ni oxå e sugna att börja kita !

mikaelblasiak_ihm@hotmail.com

Ha det gött ! grin.gif

mozzy svarade 20 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • lenthy

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:51

Du kan vara lugn… Du kommer att lära känna massor av ny människor… Jag började i Mars o har fått massor av nya kompisar inom kite sporten… Det är bara att hänga på kite spotsen så lär du känna alla locals ganska snart laugh.gif

• nn4an_mike

Medlem
    31 maj, 2004 vid 21:06

ok – coolt – men var e spotsen i Gbg-trakten ?, finns det några spots över huvudtaget ? . Jag hade i första hand tänkt mig att kita i Hindås, pga. att det e en svinstor sjö, och jag har båt där . Sen tänkte jag även kita i sjön Aspen, för där har jag sett att de kitar emellanåt….

Mvh
    Micke

• honk

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:54

Det har blivit ett gäng som surfar här runt gbg och när du sätter igång kommer du märka att du brukar träffa på ungefär samma folk ute varje gång. Alla är goa gubbar och gillar att prata skit på stranden när man vilar mellan heaten smile.gif

Dom vanligaste platserna som vi brukar hänga på är väl: Rågelund(Åsa), Björlanda, Getskär(Stora höga) och Draget(Gottskär). När man är ledig heldag så är ju Apelviken(Varberg) och Björkäng(Varberg) inte fel heller.

Vart vi är beror mest på vindriktning.. Du får väl höra dig för på steffo dagen innan du tänkt dra ut för att höra dig för vart folk skall åka.

Lycka till! smile.gif

• pet

Medlem
    1 juni, 2004 vid 08:32

Välkommen! Som Honk sa så finns det folk överallt på spotsen. Jag hade mina första sessions på Aspen -99. Sorgligt byigt. Ska testa på Aspen igen nu när man är lite bättre. Avråder från att börja i insjö pga att det är så byigt. Häng me ut till sköna RÅGELUND eller nått när det flåsar på. Kolla här så skrivs det när vi sticker ut.
    /Pete

• graf

Medlem
    1 juni, 2004 vid 09:20

Välkommen till en ny underbar värld!
    mvh. Jimmy Graf.

• andi_j

Medlem
    1 juni, 2004 vid 15:02

Goa gobbar e vi allihopa!! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2004 vid 21:04

Sköna svar jag fick på mitt första inlägg som medlem. Jag är övertygad om att det är ett gött gäng som sysslar med kiting. smirk.gif Jag går kursen i Åsa på lördag, och ser fram emot en sommar med mycket vind och feta strandfester cool.gif Vi syns på spotsen grin.gif Mvh Micke

• nn4an_mike

Medlem
    1 juni, 2004 vid 21:07

^^ Det var jag som skrev det, missade att logga in tongue.gif ^^

Micke

• mozzy

Medlem
    1 juni, 2004 vid 21:58

Välkommen!
    Glöm Aspen… Jag har väl kört lite lagom aktivt i 4 år, och behärskar fortfarande inte vinden där… Inte nog med att den är byig, så tenderar vinden att vrida 90 grader emellanåt.. Ganska frustrerande faktiskt. Men om du är i Aspen-trakterna kan du lika väl köra bil i 10 min till, och ta dig till Gråbo och sjön Mjörn. Den funkar fint. Sjön e kanske 2 mil lång så vinden hinner stabilisera sig hyfsat. Vid Gråbo kan du köra NNO-ONO, då blåser det rakt in i Hjälsnäsviken. ganska smalt vindfönster men långgrunt. I Björboholm kan du köra NO samt V-SV, blåser sideshore, lite halvkrångligt att komma ut på vattnet dock. I övriga riktningar så måste jag nog rekommendera havet…

*Cut deep n fly high*

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite-Kompis i Gbg sökes !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.