Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite märken

  • Kite märken

    Publicerad av gomes på 13 februari, 2005 vid 11:26

    Har funderat på att köpa en ny line av kites detta året…..
    men det är ju jävligt svårt….. man bör väl köpa stabila märken så som Naish Adam Koch kör på boxer… X4..Raven skall bli interessant Slingshot….Martin Vari..Bertrand Flury säger ju en del.få en bra drake som balanserar hängtid kontra höjd på ett så optimalt sätt som möjligt
    Man vill ju inte ha en disktrasa som skickar upp en 15mpå 1 sek och ner på en halv…………
    Gomesssssssss

    patrikol svarade 19 år, 3 månader sedan 14 Medlemmar · 46 Svar
  • 46 Svar
  • luuddee

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 11:38

    den nya EH kiten ska vara något utöver det vanliga.. wink.gif

  • walle

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 11:47

    …väntar på ett par OceanRodeo kites, återkommer om hur dom e om nån vecka.

  • gomes

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 12:00

    Skulle gärna vilja se en riktig tester av Eh drakarna

    Vem av dom etablerade proffs åkarna på touren kör Eh ?

    Mvh
    Gomesssssssss

  • luuddee

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 13:01

    det kommer väl ordnas.. annars får du helt enkelt testa dem själv än sålänge har ja itne sett någon som är missnöjd.. tvärtom bara..

  • patrikol

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 14:59

    Skulle du välja Naish kites så kan jag fixa bra priser till dig.

    Torchen extrem trick kite stabil vid handelpasses och trick men snabb när du behöver det till kiteloops 24 m linor.

    Raven inte ute ännu men väldigt snart är den ute på marknaden, allround kite med inriktining mera åt hopp.

  • george_jung

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 15:10

    Svar till:


    Torchen extrem trick kite stabil vid handelpasses och trick men snabb när du behöver det till kiteloops 24 m linor.

    [/ QUOTE ]

    empiriskt vetande?

  • patrikol

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 15:42

    Skulle man kunna säga dock inte min utan andras (erfarenheter). Empiri! Du imponerar! Kan ju riktigt fina ord. Nu skall du bara lära dig att sätt ihop dom på rätt sätt.

  • michel

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 15:54

    Testat !

    cool.gif

  • george_jung

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 15:58

    Svar till:


    Nu skall du bara lära dig att sätt ihop dom på rätt sätt.

    [/ QUOTE ]

    hur menar du?

  • patrikol

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 16:46

    Med tanke på dom inläggen som du kommit med som Dirk Diggler så är dom inte särkilt genomtänkta och ibland rent av korkade.

    Du har vela snacka skit om mig men gjort det på så sätt att du själv hamnat i dålig dager och inte jag som det egentligen är menat.

    Så visst kan man svänga sig med fina ord men används dom på fel sätt så blir inte effekten den tänkta.

    Du försöker utmåla mig som en skitsnackare som inte kan kite alls och bara sitter och ljuger för att jag får handla billigare Naish kites.

    Jag uttalar mig aldrig om några saker som jag inte har koll på avancerade kiteinställningar eller trick frågor låter jag dom som kan det bättre sköta.

    Men om vissa produkter är bra eller dåliga kan jag alltid få reda på på något sätt, och sen delar jag med mig av dom uppgifterna.

    Du har snackat skit om mig tillräckligt länge nu så snart nog raderar jag dina på hopp direkt utan svar.

    Men eftersom att jag inte gärna moderera mig själv så har jag inte gjort det ännu så länge.
    Men hade det varit någon annan som du försökte smutskasta hela tiden så hade jag radert dina påhopp för längesedan.

    Jag tycker att vi skall snacka kite och inte hålla på och snacka skit om varandra alla kan inte gilla alla så är det bara men de kan man hålla för sig själv.

  • gogga

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 16:52

    äsch! det är glömt nu! nu tittar vi framåt mot ett härligt kite-år, istället för bakåt! laugh.gif

  • patrikol

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 16:54

    Håller helt med därför är jag tvungen att säga ifrån när han fortfarade hoppar på mig.

  • george_jung

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 17:26

    vad är det du kallar påhopp? att jag drar igång en befogad debatt om modererandet e väl bara bra. sen att du inte har några egna erfarenheter om kitsen och utger dig för att kunna så otroligt mycket om dem e ju bara tragiskt. du säger ju själv att smaken är som baken och ändå kan du förklara hur drakar osv är med andras åsikter och erfarenheter som byggstenar. ska du berätta något om kitsen, gör det då med din underskrift eller citera andra. kom inte och utge dig för att veta så mycket om allt. och för en gång skull, kom inte med något klämmkäckt svar eller ett om hur jag förstör för mig själv eller hur jag smutskastar dig och hoppar på dig eller hur korkat mitt inlägg är eller nått annat “clichéartat”(som det kommit att bli). förklara istället vad jag gjort som är så orätt, när jag försökt snaka skit om dig, när jag hoppat på dig och när jag skrivit osanna saker. om du gör det på ett utförligt sätt utan tveksamheter (alltså inget om hur du tycker utan rent formellt) ska jag inte skriva en rad till på steffo.

  • patrikol

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 17:34

    Du kan ju börja med att ge fan i berätta för mig vad jag skall säga och koncentrera dig på vad du själv säger istället.

    Det är rätt tragiskt att du inte fattar vad det är du gör. utan forstätter att snacka skit om mig.

    Men det var sista skitsnacket ifrån dig nästa skitsnack om mig ifrån dig raderas direkt.

  • stellan

    Medlem
    13 februari, 2005 vid 17:52

    Hej Gomes
    Medans dom andra “tjafsar” om annat vill jag svara på din fråga. Jag kan bara tala om Naish då det är de enda 05:or jag prövat. Jag har precis kommit hem från Hurghada efter en veckas testande av Naish Torch (10 & 14). Naish har lyckats mycket bra! Kiten är grymt stabil och snabb. Grundraget är det jämnaste jag känt. I de extremt byiga vindarna jämnade Torchen ut kraften förvånadsvärt bra och det borde passa våra byiga skandinaviska vindar.

    Kiten har en extremt liten “svängradie” eller vad det heter, vilket gör att inte far över hela powerzon vid en kiteloop utan närmst svänger runt sin ena hörna vilket gör den mycket snabb och lättstyrd. Min gamla tennisarm som alltid annrs spökat, märkte jag inte av alls då kiten är så lättstyrd.

    Kiten är en Medium AR men jag får säga att jag hade ändå bra höjd i hoppen. Hängtiden överraskade oxå.

    Sammanfattat är jag mycket nöjd med dessa och kan rekomendera dom. Jag körde min 10 mellan 8-12,13 m/s vilket för mig var överaskade stort windrange.

    Swiftsystemet med 5 linan fungarade fint och att vattenstarta på djupt vatten var inga problem. Tänk bara på att puma kiten stenhårt, annars blir det svårt att få upp den. Men det gäller ju alla kites.

    Det finns andra märken som säkert är bra men detta är vad jag anser om Naish Torch. Kolla på swell.se om du vill veta mer.

    Ha det

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite märken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.