• davids

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 20:56

    Svar till:


    Kiteboarding är en tillfällig lösning när det inte finns snö för Snowkiting

    [/ QUOTE ]

    Hoppas du inte menar allvar

  • milkman

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 21:02

    you bet “dave_spruce”!
    (Fast det är ju inte så att någon behöver bryta armen av mig för att ta mig till vatten heller smile.gif)

  • tobas

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 22:09

    Det blir tydligen väldgit nyanserat om man använder bilder!! Först har du en bild på ryggan och sedan kommer en då jag använder draken (Venom10) från just denna som skidlift. Vid det här tillfället blåste det nog de efterfrågade styrkorna alltså 4-6. Ihoppackat är det gott om plats över för annat i säcken. Fick med lätthet ner min V13 tillsammans med V8 i den lilles säck grin.gif grin.gif

    Venom RULES fast det kan vara roligt med andra kiter oxå confused.gif smirk.gif

    / TOBAS

    Schysst bild där Nic men lite fegt att dom va tvugna att köra upp ett spår med skotran först cool.gif

  • tobas

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 22:09

    Skidlift i ca 5 m/s Venom 10

  • tobas

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 22:24

    BTW Lars så tycker jag att SessionSelen från OR ser intressant ut (OffTopic jag vet)
    / TOBAS

  • milkman

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 22:36

    Det är inga skoterspår på bilden Tobas. Gissar att han kört den där repan typ 15 gånger innan de fick till någon ok bild smile.gif har sett en annan bild i annan vinkel, då syns det bättre.

  • kitesweden

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 22:43

    Tja Tobas, (offtopic igen..) jepp vi är väldigt spända på den, först batchen kommer inom kort. Återkommer med info så snart vi har fått på oss en smirk.gif

  • tobas

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 23:17

    Tror dig där Milkmannen!! Kollar man noga så är det dåligt med spår efter vänster styrskida och köra ut över vatten med snevikt på skotran är ingen höjdare. Det kan ju gå åt skogen ändå(från en som vet blush.gif )

    / TOBAS

  • rambo_johnson

    Medlem
    19 oktober, 2005 vid 00:01

    Svar till:


    Vi säljer en kite som är helt perfekt för skridskor : Pegas Banshee, du kan köra den med bar eller handtag.

    [/ QUOTE ]

    men foil e sugit i backen

  • stebe

    Medlem
    19 oktober, 2005 vid 05:36

    Svar till:


    Mkt fin bild !

    Har ni tänkt er att hoppa över råkarna?
    Knyt skrillorna ordentligt isåfall för det kan vara j*t hårt att landa på is..

    [/ QUOTE ]

    Faan, jag kan inte hitta bilderna när du stukar foten, har du dem? Klart impad av dig o Jhonny den dagen. Vem säger att skridskokiting inte funkar med en 17m^2….

  • jbi

    Medlem
    19 oktober, 2005 vid 06:50

    Ja me vill se dom igen, särskilt den när vi släpar dig av isen ha ha

  • nic

    Medlem
    19 oktober, 2005 vid 07:41

    Svar till:


    Svar till:


    Kiteboarding är en tillfällig lösning när det inte finns snö för Snowkiting

    [/ QUOTE ]

    Hoppas du inte menar allvar

    [/ QUOTE ]

    Hoppas inte _du_ menar allvar tongue.gif

    nic

    ps: fan va gött, säsongen är igång på steffo i alla fall

  • niklas82

    Medlem
    19 oktober, 2005 vid 09:15

    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    Kiteboarding är en tillfällig lösning när det inte finns snö för Snowkiting

    [/ QUOTE ]

    Hoppas du inte menar allvar

    [/ QUOTE ]

    Hoppas inte _du_ menar allvar tongue.gif

    nic

    ps: fan va gött, säsongen är igång på steffo i alla fall

    [/ QUOTE ]

    haha säsongen igång på steffo.. ni har lyckats få en tråd på mer än 2 sidor menar du ??

    nä fan.. kul för er nu när er säsong börjar..

    kan juh ge tips till folk som e van vi vatten o ska prova på skridskor, så är inte hockey grillor optimalt asså, det är en helvetes påfrestning på nklen och det går utav helvete och sen släpper det helt plötsligt…

    snacka med lasse på dacon om rediga grillor så får ni roligare

  • globalrider

    Medlem
    19 oktober, 2005 vid 10:41

    Svar till:


    Svar till:


    Vår uppgift är att komma på ett sätt för skridskoåkare att ta sig över råkar och isrännor, och självklart tycker jag att kiten ska vara med i ryggan.

    Calle

    [/ QUOTE ]

    Tycker du jag…som ung och kitesurfare. Men jag har svårt att tro att merparten av långfärdsskridskoåkare tycker det. De flesta i den gruppen är människor som sorgligt nog får en adrenalinkick av att åka rulltrappa och motsvarande, även om inte är speciellt gamla. Tror faktiskt att vi har en stor mängd fågelskådare bland skridskoåkarna på vintern, och ni vet ju hur hardcore fågelskådare är… smirk.gif
    Så, att få dessa människor att slita fram en kite när de kommer fram till en råk och hoppa över den med kiten, tror jag blir j-gt svårt. Men ni kanske hade en djupare tanke på något sätt?

    [/ QUOTE ]

    Hmmm… tror nog att det kan vara mer action i skriskoturer än en vanlig kitesession. Harcore skriskoentusiaster brukar drutta i några gånger per sässong, åker ofta på havsis som svajar eller vanskliga dubbelisar under senvintern…

    Angående fågelskådning och fåglar. Ta dig tid någon gång att studera en svala / tornseglare eller för den delen en toffsvipa kring vårkanten wink.gif … då brukar man få en helt annan uppfattning om fåglar och fågelskådning. Våra drakar är nog milt sagt ganska lama i luften ur deras perspektiv… kan ju vara värt att tänka på.

  • kitesweden

    Medlem
    19 oktober, 2005 vid 11:04

    Tja Niklas,
    Var det dom här du tänkte på:

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.