Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Sri Lanka/Zanzibar i Januari

• Kite på Sri Lanka/Zanzibar i Januari

Publicerad av krillan82 på 24 juni, 2012 vid 17:27

Någon som har bra pejl på hur det blåser i Januari på Sri Lanka och på Zazibar… Någon som varit där och kiteat???

Ha de

debkausf svarade 12 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mjersen

Medlem
    24 juni, 2012 vid 19:04

nån har säkert varit där.

• vogon-jeltz

Medlem
    24 juni, 2012 vid 20:40

Jepp ! det blåser bra ”normalt” under den perioden på Zanzibar iaf . Men inte när vi var där, hade otur med vinden just då . Men kan ändå varmt rekommendera Paje på sydöstra delen . Lagun med platt på insidan och vågor utanför dock nästan inget vatten vid låg ebb eller vad det heter .

• skanepaul

Medlem
    25 juni, 2012 vid 06:57

Hur tar man sig till zanzibar?

Kollade upp det lite för nån månad sen men det verkade sjukt struligt bara, tips?

• ghiller

Medlem
    25 juni, 2012 vid 07:59

Jag åker dit om en månad. Billiga biljetter med Qatar från Köpenhamn till dar es saalam, ca 5000 tur och retur per person. Sedan flyg över till Zanzibar, ca 900kr tur och retur. Det som är lite jobbigt är väl visumansökan och alla sprutor man måste ha, man måste ha vaccinationsintyg med sig. Jag är lite orolig för brädorna bara. På Qatar får man ta med sig 10kg sportutrustning gratis, men jag vet inte hur det blir på det lokala flyget, de svarar inte heller på mail.

• appelqvist

Medlem
    25 juni, 2012 vid 08:02

Du flyger till Dar es Salam och tar båten eller flyget. Billigt flyg med Edelweiss Air som ägs av Swiss (Boka genom dem). Inrikes kan du flyga med Precision Air.

Det ska blåsa bra men som alltid är vinden oförutsägbar. Blåste sådär när jag var där. Fint ställe att kita på dock. Vågor och platt. Knädjupt och sand.

• hagakitesurf-se

Medlem
    25 juni, 2012 vid 10:41

Fint ställe.
    Vinden var inte bra Jan 2010.

Jag hade inte åkt dit som kiteresa igen, däremot var det riktigt soft ställe i övrigt.
    Vi bodde i byn Paje, kan jag rekommendera.

Spoten var mest chop pga revet låg långt ut i havet.

• larssa

Medlem
    25 juni, 2012 vid 10:42

När vi var där flög vi med KLM och det var inga problem förutom att ”han” som hade sämst ”golfbag” skulle checka in först vilket gjorde att vi alla fick betala för utrustningen enkel väg. Hem var det nemas problemas!

• kitemaster

Medlem
    25 juni, 2012 vid 16:06

Är det bättre på hösten? Vi funderar på att dra dit i oktober.

• vogon-jeltz

Medlem
    25 juni, 2012 vid 17:15
    Larssa;691767 wrote:
    När vi var där flög vi med KLM och det var inga problem förutom att ”han” som hade sämst ”golfbag” skulle checka in först vilket gjorde att vi alla fick betala för utrustningen enkel väg. Hem var det nemas problemas!

HAHAHA. Mr bitter 🙂 , jag gick först för att dra alla med mig i surfiXXan byrokratiska jidder om att betala extra 😉

• debkausf

Medlem
    25 juni, 2012 vid 20:31

Zanzibar suuuuger! Tur att man gillar att dyka med. Chop o fjösbris. var där 2 sista veckorna i dec 2010. Dock riktigt fina vågor ute på revet 2ggr när tidvattnet stämde eller nåt. Sjukt tråkigt ställe …. beware Krillan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Sri Lanka/Zanzibar i Januari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.