Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KITE.SE Öresundscrossing

  • walle

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 05:36

    Ska kolla upp datumet men jag e nog på!
    Har GoPro HD så då har vi en kamera iaf..

    Har även 9sitsig buss så jag kan plocka med mig 8surfare påväg ner

  • bohm

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 07:47

    Låter som en rätt exklusiv pölsa man kommer få till lunch

  • davids

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 08:13

    Hade vart kul att kita med till Danmark, men varför ska jag betala sjuka 850 kronor?

  • gadget

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 08:18
    Davids;613217 wrote:
    Hade vart kul att kita med till Danmark, men varför ska jag betala sjuka 850 kronor?

    Precis vad jag tänkte också tyvärr…
    Annars hade det varit hur kul som helst.

  • wiken

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 08:20

    Ska bli grymt ja! jag kommer ratta en båt så ni får segla för mig.

  • skate_1_boy

    Gäst
    23 maj, 2010 vid 08:21
    Gadget;613218 wrote:
    Precis vad jag tänkte också tyvärr…
    Annars hade det varit hur kul som helst.

    Samma här…

  • brickan

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 08:39

    Om jag förstår det rätt så kommer det finnas följebåt mm och det är ju inte gratis. dessutom ordnar dom hemresa om man inte vill kita hem.

    Men man vill ju gärna veta hur många pers går det på varge båt?

  • kitemaster

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 10:32

    Kul att så många är intresserade!

    Nu till priset. Vi har budgeterat för att det skall gå att genomföra oavsett hur många som anmäler sig och har minst lika mycket båtplatser som åkare, samt minibussar eller bilar som tar oss tillbaka om vinden sviker. Det går säkert att göra billigare, men vi försöker göra det bra.

  • acemattias

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 19:31
    kitemaster;613234 wrote:
    har minst lika mycket båtplatser som åkare, samt minibussar eller bilar som tar oss tillbaka om vinden sviker.

    Har ni segelbåtar eftersom ni behöver bilar för att ta hem folk om vinden blir dålig?:wink:

  • davids

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 20:59
    kitemaster;613234 wrote:
    Kul att så många är intresserade!

    Nu till priset. Vi har budgeterat för att det skall gå att genomföra oavsett hur många som anmäler sig och har minst lika mycket båtplatser som åkare, samt minibussar eller bilar som tar oss tillbaka om vinden sviker. Det går säkert att göra billigare, men vi försöker göra det bra.

    With all due respect… har ni budgeterat för att ingen ska följa med? Det är ju det priset har till följd.. Ganska säker på att MÅNGA hade gärna lagt mellan hundra och tvåhundra kronor, kanske 20-30 pers, för att få till en “grand show”. Däremot kan jag inte se hur NÅGON kan tänka sig lägga 850 kr.. Sjuk budgeterings/marknadsförings/planerings-miss..

    Just my two cents..

  • skotten

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 06:16

    yeah sure Davids, I see your point.. but if you count on the bridge crossing, food, petrol, boat, and the time invested in doing PR, contacting newspapers and jazz.. if you were do do it yourself.. it would only cost a few hundred crowns less… and its only fair that the organizers make a little cash for their trouble huh?

    just imagine how fucking awesome it would be if 20 or 30 of us were to bail out together, it would be awesome, I mean its not something we get to do everyday huh?

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • davids

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 06:28
    skotten;613323 wrote:
    yeah sure Davids, I see your point.. but if you count on the bridge crossing, food, petrol, boat, and the time invested in doing PR, contacting newspapers and jazz.. if you were do do it yourself.. it would only cost a few hundred crowns less… and its only fair that the organizers make a little cash for their trouble huh?

    just imagine how fucking awesome it would be if 20 or 30 of us were to bail out together, it would be awesome, I mean its not something we get to do everyday huh?

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

    Bridge-crossing? Färjan kostar 30 kr enkel till fots.. Food? Lunch-pölsa kostar ca 30 kr.. Bensa och båt kostar inga tusentals kronor, så mycket vet jag. Tid investerad till att ringa tidningar och PR? Ehhh?? Det är väl typ lite det hela eventet handlar om så det får man fan ta isf, samt att det kan inte tagit så jäääävla lång tid.. Skicka några mail, ring ett par samtal så är det klart. 1 timmes tid.. Och i frågan att organisatörerna ska tjäna en hacka själv håller jag absolut inte med.. Vadå, är det det det (!) handlar om? Att tjäna pengar? Trodde eventet promotas som “en kul grej” och att “det kan vara coolt att ha så många kitare crossa sundet”. Det ska ju för fasen inte handla om att någon tjänar pengar!

    Och jo, det hade vart skitcoolt att ha 20-30, eller mer kitare tillsammans över sundet.. Men jag ser helt enkelt inte det hända om det kostar 850 kr, no way..

  • pjoter

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 07:28

    Får hålla med davids här.
    Tycker det är mkt pengar för en sån grej. Är förhoppningen att det ska komma 20-30 pers så handlar det om runt 20kkr för en dag.
    Självklart ska dom som jobbar med det få lite pengar för sitt arbete men det här handlar också om ett enormt PR-jippo som förhoppningsvis kommer locka en hel del kunder till Kite.se.

    Detta är såpass mkt pengar att man får vara rätt intresserad för att lägga ut dom. Hade det istället kostat 200kr hade en jäkla massa fler folk gjort det som en kul grej och PR värdet hade varit större. Så jag tror också det är en miss, är själv tveksam om jag kommer köra med även om jag hade tyckt de va skitkul så vet jag inte om jag har lust å lägga dom pengarna på det.

    Kalmarsund racet skedde med följebåtar och bilar som hämtade och vad kostade det? typ ingenting har jag för mig.

  • larappa

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 08:24

    Det vore skitkul att hänga med på en sån grej men precis som davids och pjoter kan jag tyvärr inte se någon rimlighet i priset.

  • gadget

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 11:41

    Det framgår inte var detta ska ske.
    Ganska stor skillnad på helsingborg-helsingör och malmö-köpenhamn.
    Kanske borde det också delas upp ifall det blir många.
    De som kitat ett tag har säkert inga problem att ta sig över men tänk på alla noobs som ska trassla linor, invertera kites, tampas med vågor, hålla höjd etc…

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KITE.SE Öresundscrossing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.