Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite semester i sverige… tips på camping ställen

• Kite semester i sverige… tips på camping ställen

Publicerad av nn4an_mike på 27 april, 2005 vid 19:06

Nu har jag jobbat och sparat stålar som en gnu… och nu e det dags att köra igång sin kite-säsong… jag tänkte ägna resten av året/sommaren till att åka runt i sverige med tält… eller inte åka runt med tält, utan med bil menar jag givetvis… tältet skall jag sova i.. Nu e frågan.. vad heter campingplatserna närmast spotsen… e det ok att slå upp tältet direkt på stranden?
    Jag hade tänkt mig att köra i björkäng, olika ställen i skåne, gotland, eventuellt öland, samt även eventuellt danmark…

Vore tacksam om ni vill dela med er av era smultronställen och komma med info om hur man bor bäst i tält på de olika ställena…
    jag har endast kört i varberg.. rågelund och björkäng hittils så resten av ställena jag räknade upp e helt okända för mig så spara inte på informationen… jag behöver den laugh.gif

Mvh
    Micke

brickan svarade 20 år sedan 10 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • pjoter

Medlem
    27 april, 2005 vid 19:12

habo ljung. bor på campingen där vi kitar.
    skåneland alltså.

• zoolander

Medlem
    27 april, 2005 vid 19:31

annars om du inte behöver camping i habo, kör du bara ner på nästa nerfart till havet, och där har du en secret spot glänta precis vid havet.. där kan man tälta!

• mrmille

Medlem
    27 april, 2005 vid 19:55

På gotland finns det massor
    Dock är det ofta rätt fullt med badapor. Fårö har vissa fördelar med ett par stränder som täcker alla vindriktningar. Blåser det bra på en strand är alla semestrare på andra sidan ön =)

• ric

Medlem
    27 april, 2005 vid 22:35

tänker samma tanke fast angående sommaren, skåne och gottlands bästa spots???

• kaiser

Medlem
    28 april, 2005 vid 05:13
  • samhansson

Medlem
    28 april, 2005 vid 05:51
  • bohm

Medlem
    28 april, 2005 vid 06:31

http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=0&Number=143796&page=&view=&sb=5&o=&fpart=2&vc=1

Det går säkert att hitta nåt campingställe vid några av dessa spots.

• antiques

Medlem
    28 april, 2005 vid 15:39

Borrbystrand camping, nära till gislövshammar, mälarhusen, vik.. nära e då max 1 mil

• brickan

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:33

Jag brukar leta upp spoten och sedan letar man upp lämpligt ställe att tälta på.
    Stranden brukar vara utesluten då det brukar blåsa och då vill man ha lä för tältet.
    På Öland vid sandbergen finns det fina ställen söder om kitespoten bara att följa vägen så hittar man toppenställen att tälta på.
    Varför betala en massa pengar på camping bättre tälta utanför och sedan gå dit och köpa poletter till duch eller liknande.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite semester i sverige… tips på camping ställen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.