Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kite-windsurf
-
kite-windsurf
Publicerad av anonym-anvandare på 27 augusti, 2002 vid 08:23Vilket är lätast av kitesurfing och windsurfing?
Jag har åkt wakeboard i några år kan man andvända den när man kitar då?anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar -
5 Svar
-
Windsurfing är absolut svårare. Att sätta en framåtloop med windsurfingprylar tar flera år att lära sig medan man sätter en framåt efter en sommar med kitebrädan. Däremot så tycker jag kitesurfing är betydligt roligare eftersom de svenska förhållanden som vi har passar kitesurfing betydligt bättre. Det är bara att kolla i helgen som var, kitesurfarna var flera meter upp i luften med windsurfarna körde slalom. Välj själv 🙂
-
tycker det ser ruskigt kul ut.
men verkar dyrt? vad kan ett beggat nybörjarkit hamna på som åtminstone håller sig helt första säsongen? -
alla beg kites kostar typ mellan 4-7 tusen, sedan får du en bräda för för 1-3000:-.
jag vet en kille som säljer en 13.5 Liquid Force kite omgjord till fyralinors för ca 5000:-. han har nog en bräda till salu för en 2500:- också.
-
okej tack för info.. kan väl bli då att man studsar runt me drake lite på vättern nästa sommar, vem vet..
ha de!
Logga in för att svara.