Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Kiteare runt om värnamo eller på vägen mot västkusten där ute?

  • Kiteare runt om värnamo eller på vägen mot västkusten där ute?

    Publicerad av caughtboarding på 1 juni, 2008 vid 16:21

    Letar efter kitebuddie, ngn/ngra att åka ihop med och som kanske kan visa spots, trix och så, åker oftast te varberg – halmstad – eller lundåkra 🙂 någon som känner för åka lite med meej? haha 😛

    toby svarade 15 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • wibban

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 11:18

    Hej!
    Egentligen är det bara att åka till en spot. De flesta har inget emot att hjälpa till. Sen är det självklart roligare om man kan samåka…

    Själv har jag letat efter någon som kitar runt Värnamo då jag kommer att åka upp dit en del i sommar. Jag har planer på att testa att kita lite i Vidöstern där jag har stuga men har ännu inte testa så jag vet inte hur bra det kommer att gå. Är det nordlig eller sydlig vind bör det inte vara några problem iaf.
    Jag kan höra av mig när jag åker upp nästa gång om du vill…
    Messa mig om du vill: 0733-451195

    Mycket trevligt att se att någon mer från Värnamotrakten är intresserade av kiting 🙂

    Ha det gott and surf a lot.

    /Magnus Wiberg

  • dejjan72

    Medlem
    6 juni, 2008 vid 14:05

    Hej där
    Jag försöker få ihop ett gäng från borås med omnejd som kan åka ihop till spots på västkusten (ev lösa samåkning och så att man slipper dra ut ensam)
    Det är bara att hojta till så är iaf jag förmodligen på väg västerut om vindarna bär :D. Försöker även få igång en facebook group så man snabbt kan gå in och ropa när man ska iväg och förhoppningsvis kunna få med sig några andra.
    Anders

  • wer

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 19:45

    Kan tänka mig att joina den facebook gruppen!:) bor också i borås nämligen! sign me up! blir de ngt åka av imon? är nog tyvärr överriggad men vore inte fel med surf!!!
    /Richard, 0703998520

  • dejjan72

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 13:55

    joina bara Kitesurfers Västkusten Öppen grupp så det är bara att gå med (sprid den till polare)-gött med fler boråsare. Kan vi ju få ihop ett lite gäng som drar ut. Anders

  • zo0

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 15:11

    Joina trots att jag inte är boråsare! 🙂

  • toby

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 20:45

    @dejjan72 472888 wrote:

    Hej där
    Jag försöker få ihop ett gäng från borås med omnejd som kan åka ihop till spots på västkusten (ev lösa samåkning och så att man slipper dra ut ensam)
    Det är bara att hojta till så är iaf jag förmodligen på väg västerut om vindarna bär :D. Försöker även få igång en facebook group så man snabbt kan gå in och ropa när man ska iväg och förhoppningsvis kunna få med sig några andra.
    Anders

    Hej, jag jobbar i ulricehamn under veckorna, och brukar dra till varberg eller olika spots runt gbg ett par gg i veckan, om det blåser förståss…..hör gärna av dig 076-106 63 91, tänkte även testa åsunden, borde funka i syd el sydväst

  • *********

    Gäst
    13 juli, 2008 vid 15:37

    Det är jäkligt byigt i Vidöstern

  • hektor

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 16:37

    hmm om man nu inte är bäst på FB – hur hittar jag till den gruppen? bra initiativ, det tackar vi för!

  • dejjan72

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 09:22

    adda mig på facebook ebo_2k@hotmail.com så kan jag bjuda in dig är nog enklast
    Anders

  • hektor

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 09:32

    tackar och bugar, så du var också ///-slav 😉

  • dejjan72

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 09:37

    Är inte alla det hehe

  • wibban

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 19:30

    @********* 482200 wrote:

    Det är jäkligt byigt i Vidöstern

    Shit alltså… hur många inlägg i sekunden hinner du med ;). Och omåttligt populär är du oxå *s*

    Var faktiskt ute på Vidöstern i helgen men det är som du säger och som jag kanske misstänkte att det är lite byigt där. Vinden kom både från sydost och syd och sydväst på en gång kändes det som. Var ju iofs alldeles för lite vind för att kunna kita med bräda så det är kanske lite för tidigt att dra några slutsatser. Vår stuga ligger utanför Hånger så det känns som att rak ostlig eller soo kommer att fungera. Vid sydlig vind får man nog ta sig till Osudden skulle jag gissa.

    Har du själv provat på sjön eller kanske några andra ställen runt Värnamo.
    Har inte så bra koll på Bolmen och Hindsen lär väl inte funka.
    Tar ju inte så lång tid att åka till Västkusten men det hade varit nice om det fanns något ställe i närheten som funkade och som ofta har lite vind.

    Tur man har golfen som backupaktivitet 🙂

    /Magnus

  • *********

    Gäst
    16 juli, 2008 vid 07:51

    @Wibban 482586 wrote:

    Shit alltså… hur många inlägg i sekunden hinner du med ;). Och omåttligt populär är du oxå *s*

    Var faktiskt ute på Vidöstern i helgen men det är som du säger och som jag kanske misstänkte att det är lite byigt där. Vinden kom både från sydost och syd och sydväst på en gång kändes det som. Var ju iofs alldeles för lite vind för att kunna kita med bräda så det är kanske lite för tidigt att dra några slutsatser. Vår stuga ligger utanför Hånger så det känns som att rak ostlig eller soo kommer att fungera. Vid sydlig vind får man nog ta sig till Osudden skulle jag gissa.

    Har du själv provat på sjön eller kanske några andra ställen runt Värnamo.
    Har inte så bra koll på Bolmen och Hindsen lär väl inte funka.
    Tar ju inte så lång tid att åka till Västkusten men det hade varit nice om det fanns något ställe i närheten som funkade och som ofta har lite vind.

    Tur man har golfen som backupaktivitet 🙂

    /Magnus

    Jag har provat i Osudden, men där vrider vinden något otroligt inne i viken.
    (antagligen de stora täta trädens fel)
    Vid västvind borde det gå bättre.
    Jag bor i Hånger och jag testade Fyllen byigt men långgrunt och bra.

    Det där med antal mess/sek fattade jag iinte….

  • *********

    Gäst
    16 juli, 2008 vid 12:48

    Skrattar….OK nu fattar jag det där med inlägg….. fast jag vet inte hur det har blivit så….men många är det….Fast alla i Sverige har inte hunnit hälsa än…
    Vi är väl några fler?

  • wibban

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 21:45

    Bor du i Hånger så vet du säkert vilken vår stuga är. Den ligger längst ut på en udde ungefär vid Norregård. En ensam stuga som ligger där med vattenutsikt från 3 sidor. Där är det öppet vatten ända till Tånnåsidan och därför tror jag att det kan funka med sydost eller ost. Man behöver dock skor där för det är en hel del sten där. Lagom långgrunt en bra bit ut och vid den stora stenen så är det väl 2-3 m djupt så man kan göra lite högre hopp utan att riskera något.

    Jag kanske kan slå dig en signal när jag åker upp nästa gång. Ska ha 3 veckor semester med början nästa fredag och det blir nog en del tid i stugan då. Kommer att ha med mig kitegrejerna och förmodligen blir det en och annan tur till västkusten oxå. Läge att samåka då isf…

    +46 733 45 1195

    Mvh.
    /Magnus Wiberg

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Kiteare runt om värnamo eller på vägen mot västkusten där ute?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.