Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitebindningar

  • kitebindningar

    Publicerad av mangew på 19 maj, 2005 vid 08:32

    Hej vad ska man ha för kitebindningar, några tips, gärna billiga och sköna. Har kört med ett par LiquidForce Super Sucs, men då dom inte är ställbara och kräver diskmedel för att komma i, så har de sina begränsningar. Tacksam för svar./Magnus

    anonym-anvandare svarade 18 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • mrmille

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:14

    jobbigt när det löddrar om fötterna när man åker…

    kolla martin bindningarna på kiters.se eller mystics på ontopsport.com

  • mangew

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:19

    Nu pratar jag om Boots alltså liknande wakeboardbindningar men för kiteing…. 🙂 Magnus

  • melker

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:34

    Jag har ett par naish som funkar bra utan såpa o skit

  • mangew

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:36

    Bilder eller vad är det för typ? / Magnus

  • matthias

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 11:19

    på min nyaste å fetaste Tablas bräda ever sitter ett par nästan lika feta Liquid Force Alpha bindningar på. rekommenderades dessa framför bl a Union, Sphynx och ett antal andra av en rad kunniga wakeåkare. Detta för att de är en hel del mjukare än många andra bindningar för att man ska kunna åka länge, för att de är lätta att komma i och ur och för att de har snörning.

  • curry

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 21:17

    framför union? som är LF’s “kite wakebindning”..?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 01:19

    har du provat nya union-bindningarna fran liquidforce?

  • pepa

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 03:42

    Best och Cabrinha har fina.

  • matthias

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 06:34

    dom sitter för hårt tydligen så man kan inte köra särskillt länge med dom, är inte ställbara och är svåra att komma i och ur. de har däremot lite mer flex å sidorna och är inte så höga. det är exakt samma bindning som ultra (wakemodellen) lite andra färger bara så de e ju ingen renodlad kitebindning. tror dom valde lägga den modellen som kitebindning bara för att den varit så populär bland wakearna. vad alla de jag pratade med var överens om var att jag skulle ha en rätt mjuk bindning med snörning.

  • mangew

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 07:13

    Perfekt – så nu gäller det bara att hitta ett par trevliga boots me snörning. Tack för svar / Magnus

  • curry

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 12:13

    jävla mög. trodde jag skulle komma undan me ett hyffsat pris..2 lakan för union…
    Sphynxen kostar ju typ 3-4 lök eller va det va…
    Vem säljer alphan o vad fick du punga ut?

  • matthias

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 17:02

    jag köpte sista paret (tror jag för dom försvann från sidan efteråt) på http://www.nocomply.se för 2700:- men hör med dom, tror dom har nån snubbe som har hemma däromkring annars..

  • curry

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 17:23

    men trooligt…2700 riksdaler!?
    De e ju för i helvete 5400 tuggummin!!!!

  • matthias

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 17:30

    det beror ju dock lite på vilken sort man köper..

  • kicki

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 20:59

    Jag har Wipika bindingar som funkar helt OK. Det är med snörning och en trap… snörningen gick sönder första veckan men bindningarna funkar jätte bra ändå. Foten sitter bra och rycks ut när det behövs. Men det är bara att prova sig fram och sedan att vänja sig.
    Jag ska nog skaffa Liquid Force nu för mina börjar bli lite gamla, vill prova slip-ins och se skillnaden… hoppas jag hittar några som man inte behöver ha gägga i.
    Lycka till med letandet!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitebindningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.