Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteförening i Varberg

  • Kiteförening i Varberg

    Publicerad av blackadder på 11 mars, 2008 vid 18:25

    Det är uppenbart att vi måste dra igång en kiteförening i Varberg nu. De senaste två åren har det tillkommit sjukt många nya kitare så vi borde kunna få ihop ett gäng. Min första ide med en kiteförening var att anordna tävlingar och liknande, men det som måste vara absolut överst på en sådan förenings agenda är att vara en motpol till de politiker som beslutat att förbjuda kitesurfing på Varbergs badplatser.
    Vilka är med?
    Jag har aldrig startat någon förening, så det vore bra om det finns någon med erfarenheter. I övrigt är jag beredd att dra ett rätt bra lass.

    debkausf svarade 16 år, 2 månader sedan 21 Medlemmar · 46 Svar
  • 46 Svar
  • johanw

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 18:31

    ja de e ju läge o göra något iaf..

  • debkausf

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 18:35

    Jag är med!

  • johanw

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 18:39

    förbuden nere på näset borde kanske kunna testas igen oxå..

  • jonaish

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 18:48
    JohanW;451166 wrote:
    förbuden nere på näset borde kanske kunna testas igen oxå..

    tippen oxå?

  • djevulen

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 18:52

    jag ställer mer än gärna upp

  • pihlblad

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 19:10

    Här är en till som är på!

  • thorn

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 19:23

    jag är också på. härligt med lite inetsiativ.

  • gonzo

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 19:30

    om vi har års fest e jag på hehe

  • blackadder

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 19:43

    Det kan bli ditt ansvarsområde gonzo:grin:

  • gonzo

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 19:46

    gött räkna med mig hehe
    stora brasor på stranden å hula hula damer mmm jag har redan börjat planera

  • skejtar_henke

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 21:38

    @jonaish 451171 wrote:

    tippen oxå?

    Du är en geni

  • gogga

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 22:05

    Kanske för stort men annars hade det bästa kanske varit att ha ett rikstäckande förbund då alla kajtare kan stå bakom åsikter trots att det är lokalt. Sedan är det ju upp till varje “ort” att lokalt driva frågorna fast med alla i ryggen så att säga… En tanke, vet inte om det fungerar så eller ens är en bra ide. Men en tanke i vart fall 🙂

  • haze

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 23:03

    Skönt att jag bor i Falkenberg då 😉

    Jag är på om jag får vara med trots att jag inte har samma märke som er killar 😉

  • above_the_law

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 23:28
    gogga;451236 wrote:
    Kanske för stort men annars hade det bästa kanske varit att ha ett rikstäckande förbund då alla kajtare kan stå bakom åsikter trots att det är lokalt. Sedan är det ju upp till varje “ort” att lokalt driva frågorna fast med alla i ryggen så att säga… En tanke, vet inte om det fungerar så eller ens är en bra ide. Men en tanke i vart fall 🙂

    Håller helt med!
    Dom bryr sig bara om pengar och det får dom med kite/surf-turismen, fast dom inte förstår det…..
    OBS! Jag satt nyss och skrev en lång artikel på den här tråden, men var inte inloggad och allt gick förlorat….fy fan vad det suuuuuuuger!

    Hur som helst tror jag det är dags att göra insändare i Varbergs lokala blaska!
    Någon som vet vem man kontaktar eller adresserar?

    Bl a, tror jag vi skulle kunna komma långt med att förklara lite av det som Yann var inne på. Det är väl för fn bara att märka upp ett väl valt område på varje strand som är avsett för att launcha och göra det så säkert som möjligt. Sedan kan man ju lägga ut badbojar, så vi vet var vi kan köra ostört och slipper att riskera att köra över någon badande idiot i meterhöga vågor och hård vind…..om någon mot förmodan badar där då……

    Det finns lösningar, bara vi kan få en bra dialog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • blackadder

    Medlem
    12 mars, 2008 vid 05:07

    Det är ju just såna här saker som gör att vi måste ha en förening. Det finns så jäkla mycket bra ideer här på forumet som man kan använda. Jag kan ha fel men jag tror det är lättare att få politikerna att förstå om det finns en förening bakom. Rikstäckande förbund är ju det bästa, men det måste nog starta på lokal nivå. Fler som är på?

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteförening i Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.