Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteprylar på flyget?

• Kiteprylar på flyget?

Publicerad av zilversurfaren på 13 september, 2004 vid 11:19

Tjenixen, skall (förmodligen) åka två veckor till Egypten i vinter och undrar om det är nån som har lite info/knep/tips om hur man får med prylarna utan massa strul.

Draken och bommen är väl inga problem att trycka ner i en väska men hur gör man med brädan (172cm Prankster)? Har hört att vissa (alla?) flygbolag tar betalt för surfprylar bara för att det just är surfprylar men släpper igenom exvis golfbagar. Stämmer detta?
    Vad är det för regler som gäller?

Är mycket tacksam för alla andra råd om packning och förslag på kryphål i bagagereglementet. Hur gör ni?

Såg en tråd om ”vakumpackning” av draken från en dansk sajt. Är det nån som har provat detta? Ingen fara att man skadar blåsor osv när det blir så komprimerat?

rambo_johnson svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mrmille

Medlem
    13 september, 2004 vid 11:57

vad gäller brädan så är det väll samma regler som för skidor, snowboards och dylikt.

Har för mig att maxlängden är 150cm. Allt över den längden får man betala för. Sen är ersättningsvärdet på sånna prylar rätt höga så det är väll en försäkringsgrejj antar jag.

• mrmille

Medlem
    13 september, 2004 vid 12:00

Det finns rätt gott om trådar i detta ämne på forumet såg jag.
    Tyckte denna besvarade en del frågor bättre än vad jag gjorde tidigare.
    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=106170&page=&view=&sb=5&o=&fpart=all&vc=1

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2004 vid 12:51

Tog med mig grejor förra vintern till Hurgada.betalade som vågsurfbräda 400 spänn,tror jag.Det får då väga max 20 kg,men ingen kollade då vikten på nin bag.Vanligt bagage som kommer bort ersätts med noll och ingeting per kilo.Tycker nog att du borde skaffa dig en betydligt mindre bräda, då jag var där i mars blåste det jävulskt mycket(körde 8 och 11 nästan varje dag i 2 veckor, väger 100 kg).
    Skaffa en liten bräda och små kites.Om du är sugen har jag en bra boardbag som rymmer 3 kitar och allt till salu.
    Peter 070-3993027

• ollefax

Medlem
    13 september, 2004 vid 15:20

jag köpte en 120 bräda när jag skulle flyga. Det var inga problem då. 2kites och en bräda med tillbehör hamnade runt 20kg.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2004 vid 22:26

Svar till:

Tog med mig grejor förra vintern till Hurgada.betalade som vågsurfbräda 400 spänn,tror jag.Det får då väga max 20 kg,men ingen kollade då vikten på nin bag.Vanligt bagage som kommer bort ersätts med noll och ingeting per kilo.Tycker nog att du borde skaffa dig en betydligt mindre bräda, då jag var där i mars blåste det jävulskt mycket(körde 8 och 11 nästan varje dag i 2 veckor, väger 100 kg).
    Skaffa en liten bräda och små kites.Om du är sugen har jag en bra boardbag som rymmer 3 kitar och allt till salu.
    Peter 070-3993027

[/ QUOTE ]
    Shit, jag som bara har en 16m2… Får väl försöka hyra kite + ev. bräda om det brallar på. Skall dit första 2v i december, nån som har koll på vindstatistiken då?

Vad är det för väska du har och vad vill du ha för den?

• rambo_johnson

Medlem
    14 september, 2004 vid 09:58

Svar till:

Tjenixen, skall (förmodligen) åka två veckor till Egypten i vinter och undrar om det är nån som har lite info/knep/tips om hur man får med prylarna utan massa strul.

Draken och bommen är väl inga problem att trycka ner i en väska men hur gör man med brädan (172cm Prankster)? Har hört att vissa (alla?) flygbolag tar betalt för surfprylar bara för att det just är surfprylar men släpper igenom exvis golfbagar. Stämmer detta?
    Vad är det för regler som gäller?

Är mycket tacksam för alla andra råd om packning och förslag på kryphål i bagagereglementet. Hur gör ni?

Såg en tråd om ”vakumpackning” av draken från en dansk sajt. Är det nån som har provat detta? Ingen fara att man skadar blåsor osv när det blir så komprimerat?

[/ QUOTE ]

fanbilligare o köpa en ny, jag åkte på 3000 när jag skulel till afrika med min 190cm bag bara för jag missa mitt flyg o fick ta moddafukin KLM!!! dö ska dom, tacka vet jag Lufthansa dom har aldrig några problem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteprylar på flyget?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.