Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteresa i slutet av okt, början av nov.
-
Kiteresa i slutet av okt, början av nov.
Publicerad av anonym-anvandare på 23 september, 2002 vid 12:56Tjing!
Undrar å en väns vägar om det finns ngt varmt ställe i Europa (el. iaf inte fööör långt bort) som lämpar sig för kitesurfing omkring v44/45. Gärna charter.
//Surfchick
anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Sikta på Tarifa(spanien), jag var på reviäääääran för ett par år sen o kitade lite i oct. då vart det fanimej rätt kallt.
-
En fråga tebax… Singel??? Vill gärna åka med… =)
-
och Tarifa skulle vara varmare eller? tror inte det.
-
Tror medeltemp i vattnet under vintern är runt 15-17 grader i Tarifa. Rivieran får på vårkanten allt smältvatten från alperna och då kan det bli riktigt kallt i vattnet lokalt fastän det kan vara varmt på land.
Läs mer här:
http://www.kiteh2o.com/Holidays/tarifa/tarifa.htm
och statistik här
http://www.sevenius.com/windsurf/spots/tstats.htm -
Jag själv är ju mer vågsurfare än kitesurfare så jag tänkte dra till ngn Kanarieö (helst Lanza) runt den tiden. Kiten får dock självklart följa med (funkar det att kita där?). Har inget resesälskap f.n. så vill du jojna, gärna för mig. Han jag eg. frågade för är dock vindsurfare från början men f.t. rätt såld på kite så han vill nog åka på en tripp till ngt renodlad kiteställe. Vet inte om han åker själv (han har fru, barn etc) el. med familjen. Kan fråga honnom om du vill.
//Surfchick
-
Hur gammal e du fröken Surfchick??? =)/Vänervind
-
Glömde ju fråga om du redan har bokat resan???
/Vänervind
-
Noops, har inte bokat resa. Tänkte plocka en sista minuten.
Mejla om du vill jojna.
//Surfchick
Ps. Undvek som du kanske märkte lite snyggt åldersfrågan (fragar man sånt?), smidig som flodhäst serru! Ds.
-
Ooops! Sorry, glömde. Släng iväg ett mejl till sjustyna@hotmail.com
Hur funkar det förresten att kita på Lanza. Blir det sura miner om man drar upp en kite och isf. vart (inte på alla stränder väll).
//Surfchick
-
Tjena!
Fuerteventura är ett kanonställe att kite’a på. Titta på:
http://www.rene-egli.com/
Sotavento är kanon med en enorm lagun som fixar plattvatten när tidvattnet är inne.Ett tips för att slippa trängas med andra kite’are är att sticka en god bit söderut i lagunen. De flesta håller sig i den norra delen där de kan glassa framför kitecentret.
Se bara till att ha med stora kites eftersom vinden oftast inte är särskilt hård i november.
-
Tänkte dra till Bali nu om en vecka eller så, nån som ska med, det är rätt STORA waves så glöm inte vågbrädan och en stor kite.
-
Låter grymt. Skulle gärnaq jojna om jag bara var ledig. Känns dock sådär att dra till Bali på en enveckastripp
Fuerte i all ära, inte omöjligt att jag hamnar där iaf. men Lanza är som sagt mitt första val. Nån som har koll på Lazas “kitescen”?
//Surfchick
-
Tjena!
Jag och en kompis har snackat om att åka till Fuerte ventura, men om nån annan har ett bättre förslag och man kan hänga på så skulle ju det vara skitskoj.
Logga in för att svara.