Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)

  • johnk

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 19:03

    Ser ut att bli en bra början för oss där nere! Runt guincho verkar vara pålitligast. Blåser oftast i mitten av portugal om det blåser nånstans.

  • wakenils

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 07:19

    @sourra 485858 wrote:

    Lagesrapport fran Guinco:
    Stundtals lurigt shorebreak

    Sjukt mycket vagsurfarbrudar som tranar infor en tavling som gar av i dagarna. De alskar nar man kor genom lineupen.

    Varmt o gott.

    Har tagit en hel del goa bilder som kommer vilket ar som helst.

    låter gött!

  • rtotheg

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 17:41

    jag har vatt o åkt wakeboard i portugal o vindsurfat 2 gånger . Kan rekomd er att ta med hel dräkter 5/3 iom att de är atlanten vatten som är där så är de kallt i vattnet. När jag var där åkte jag med 3/2 o då frös jag . så säger bara packa med er hel dräkt 🙂
    Ha de kanon bra där nere o ta en flock bilder !

    Peace

  • johnk

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 18:13

    15 kg är fan sjukt lite kiteprylar. får snart köpa en större bag och fylla strutarna med helium

  • johnk

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 18:14

    @RtotheG 486834 wrote:

    jag har vatt o åkt wakeboard i portugal o vindsurfat 2 gånger . Kan rekomd er att ta med hel dräkter 5/3 iom att de är atlanten vatten som är där så är de kallt i vattnet. När jag var där åkte jag med 3/2 o då frös jag . så säger bara packa med er hel dräkt 🙂
    Ha de kanon bra där nere o ta en flock bilder !

    Peace

    funderade på att ta med en short Också, men det är helt bortkastad flygvikt? tänkte att det måste bli sjukt varmt på land med hel-dräkt(?)

  • johanw

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 19:09

    @johnk 486847 wrote:

    funderade på att ta med en short Också, men det är helt bortkastad flygvikt? tänkte att det måste bli sjukt varmt på land med hel-dräkt(?)

    jag tar både kort o lång..

  • _sofia_

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 20:36

    börja packa direkt när jag kom hem, slutade int bra. sportbagen vägde 24kg… bantade ner den till 18kg och fyllde en stoor ryggsäck till 16kg, ska bli fint ah se hur de slutar när jag e färdig.

  • rtotheg

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 20:56

    kan lova att ni inte komemr ångra er om ni tar heldräckt varmt kanske på land . men jag tror att ni kommer pumpa satan o hamna i vattnet lite 😉 hoppas ni får de gott

  • johnk

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 21:52

    @RtotheG 486913 wrote:

    kan lova att ni inte komemr ångra er om ni tar heldräckt varmt kanske på land . men jag tror att ni kommer pumpa satan o hamna i vattnet lite 😉 hoppas ni får de gott

    sant. är man på vattenytan så kör man för safe 🙂

  • rtotheg

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 22:04

    hehe precis 😉 de får bära eller brista

  • johnk

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 14:09
  • rtotheg

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 17:52

    ja säger bara f*n att man tog ut tidig semester !

  • johnk

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 22:45

    Bättre att säga upp sig så kan man åka när man vill 😉

  • annas

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 23:00

    Var ute o surfade imorse (vanl surf) och det var svinkallt i vattnet, typ is. Men varierar, nu är det stark nordlig vind och nordligt swell, blir kallare då.
    Ha de gött därnere, vi landade just på hemmaplan tyvärr..

  • sourra

    Medlem
    7 augusti, 2008 vid 23:47

    @Brushanen 485873 wrote:

    Låter som du är i paradiset, ser fram emot att se pics med chics doing boardtrix.

    Ha det fett gubbs

    Robert

    Har inte haft tid och möjlighet att gå igenom så mycket bilder så det blir mer sen.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=488246#post488246

    @AnnaS 487317 wrote:

    Var ute o surfade imorse (vanl surf) och det var svinkallt i vattnet, typ is. Men varierar, nu är det stark nordlig vind och nordligt swell, blir kallare då.
    Ha de gött därnere, vi landade just på hemmaplan tyvärr..

    Ja det var ju så kallt att det sprängde i fötterna. Har fått lära mig att det beror på “Uppvällning” – ett sjukt sugigt men ack så lokalt fenomen. Bara några mil söderut på vilda västern-stranden i Nova Vaga var det dock riktigt varmt och gött. Hälsa Chrille att pics kommer efter helgen, det blev några goa på er båda.

Sida 12 av 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.