Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kiteresor – "allt-i-ett" – nu i mars/april -06?

  • Kiteresor – "allt-i-ett" – nu i mars/april -06?

    Publicerad av erik_nybro på 3 mars, 2006 vid 22:16

    Var väldigt nära att bli en resa med kiteskolan.se till egypten nu i April, men tyvärr blev det inställt. Jag söker således resor för sådana som moi som behöver inspiration för att verkligen komma igång med min kite som ligger nerpackad alldeles för ofta…

    So, hit me! Nått borde ju finnas?
    /e. – nybörjare med utrustning sedan 2 år

    vicky svarade 18 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • walle

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 17:55
    erik_nybro wrote:
    Var väldigt nära att bli en resa med kiteskolan.se till egypten nu i April, men tyvärr blev det inställt. Jag söker således resor för sådana som moi som behöver inspiration för att verkligen komma igång med min kite som ligger nerpackad alldeles för ofta…

    So, hit me! Nått borde ju finnas?
    /e. – nybörjare med utrustning sedan 2 år

    vi e ett gäng, totalt 8pers, som drar till tarifa nu den 20/4:e
    två killar e “nybörjare” har kört en halv sommar…

    hur pass nybörjare e du?

  • kasimir

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 13:21

    Vart ska ni flyga Walle? Har ni boende? Kan man haka på er om ni fixat boende? Tänker dra nån stans i april vet bara inte vart än. Trist att åka själv.

  • walle

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 16:24

    de e väl bara att ta enflygstol och åka ner… vi e 8pers nu, har inte ordnat boende men det löser sig…

    det e ju inte säkert att vi hittar nått bra boende på samma ställe allihopa men det e inte hela världen.

  • eddie

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 20:24
  • erik_nybro

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 10:23
    walle wrote:
    erik_nybro wrote:
    Var väldigt nära att bli en resa med kiteskolan.se till egypten nu i April, men tyvärr blev det inställt. Jag söker således resor för sådana som moi som behöver inspiration för att verkligen komma igång med min kite som ligger nerpackad alldeles för ofta…

    So, hit me! Nått borde ju finnas?
    /e. – nybörjare med utrustning sedan 2 år

    vi e ett gäng, totalt 8pers, som drar till tarifa nu den 20/4:e
    två killar e “nybörjare” har kört en halv sommar…

    hur pass nybörjare e du?

    Kommit så långt att jag kan säkerhet, utrustning samt att kontrollera kiten. Nästa sak att lära är alltså att komma upp på brädan 😉

    Skulle vara intresserad av att joina. Tar ni med egen utrustning? Vart åker ni ifrån?
    Vill också kontrollera en extra gång: Det är 20:e april ni ska iväg? -Så det inte var att du slant på tagenterna.

    /e.

  • biorno

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 20:31

    Kommit så långt att jag kan säkerhet, utrustning samt att kontrollera kiten. Nästa sak att lära är alltså att komma upp på brädan 😉

    Skulle vara intresserad av att joina. Tar ni med egen utrustning? Vart åker ni ifrån?
    Vill också kontrollera en extra gång: Det är 20:e april ni ska iväg? -Så det inte var att du slant på tagenterna.

    Ett gäng åker den 20’e hem den 28’e och några åker den 21’e hem den 29’e vissa åker från Arlanda vissa från göteborg, valmöjligheterna är enorma.

  • walle

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 20:08

    ryktet går att “scuba-steve” utan sin orangea dykar dräkt ska joina på resan… men det e bara rykten ännu 🙂

  • flirrrt

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 17:14

    Jälvigt sugen på att komma iväg runt det datumet.. hade planerat en större resa, men det sket sig pga av vissa hoppade av…

    ERIC – skicka ett pm till mig och du planerar att åka ivåg, så kanske vi kan styra upp något? Om jag fattade det rätt så verkar de 8 persen bokat sig redan på flyg osv?

    Ni som ska dit, ort – hotell osv???

  • walle

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 17:51
    Flirrrt wrote:
    Jälvigt sugen på att komma iväg runt det datumet.. hade planerat en större resa, men det sket sig pga av vissa hoppade av…

    ERIC – skicka ett pm till mig och du planerar att åka ivåg, så kanske vi kan styra upp något? Om jag fattade det rätt så verkar de 8 persen bokat sig redan på flyg osv?

    Ni som ska dit, ort – hotell osv???
    jo vi e 8 pers som ska till Tarifa…
    en från Varberg, en från småland + några östgötar och maccan.

    6 flyger arlanda-malaga 20/4:e hem 21:e
    2 flyger landvetter-malaga 21:e hem 29:e

    vi har bokat flyg i alla fall, flyger lite olika bolag, ska boka boende och några bilar snarast…

  • flirrrt

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 19:16

    OK, låter nice.. själv är jag från göteborgsregionen.

    Har du någon uppfattning om kostnaden för allt? inkl bil.. ?

    Kannske en liten dum fråga, men vart reser ni när ni ska till Tarifa. Har inte hittat några resor till just tarifa, utan man får ta sig vidare med bil sen.. right?

  • walle

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 21:12
    Flirrrt wrote:
    OK, låter nice.. själv är jag från göteborgsregionen.

    Har du någon uppfattning om kostnaden för allt? inkl bil.. ?

    Kannske en liten dum fråga, men vart reser ni när ni ska till Tarifa. Har inte hittat några resor till just tarifa, utan man får ta sig vidare med bil sen.. right?
    arlanda -malaga skrev jag ju!

    sedan bil!

    svårtatt uppskatta vad det kostar…blåser det lite så kan det bli dyrt 😉
    vi betalade ca 2000:- för flyget, tror det går på ca 500-700/pers för bil och kanske1000:- för boende men det e inte klart…

    sen om det inte blåser så e man flitig med kortet i baren, det brukar vara dyrt 😉

  • flirrrt

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 00:30

    Sorry, jag som är ouppmärksam..

    Jag får tacka för infon.. får försöka styra upp något. Är det någon annan som vill med så kontakta mig så löser vi det.

    Trevlig kväll allihop!

  • walle

    Medlem
    17 mars, 2006 vid 10:47
    erik_nybro wrote:
    Var väldigt nära att bli en resa med kiteskolan.se till egypten nu i April, men tyvärr blev det inställt. Jag söker således resor för sådana som moi som behöver inspiration för att verkligen komma igång med min kite som ligger nerpackad alldeles för ofta…

    So, hit me! Nått borde ju finnas?
    /e. – nybörjare med utrustning sedan 2 år
    kom du i väg på nån resa?

    jevligt gött att åka snart nu när det e skitväder i hela sverige…

  • erik_nybro

    Medlem
    25 mars, 2006 vid 10:46
    walle wrote:
    erik_nybro wrote:
    Var väldigt nära att bli en resa med kiteskolan.se till egypten nu i April, men tyvärr blev det inställt. Jag söker således resor för sådana som moi som behöver inspiration för att verkligen komma igång med min kite som ligger nerpackad alldeles för ofta…

    So, hit me! Nått borde ju finnas?
    /e. – nybörjare med utrustning sedan 2 år
    kom du i väg på nån resa?

    jevligt gött att åka snart nu när det e skitväder i hela sverige…

    Nej, ligger i valet och kvalet fortfarande. Just nu lutar det åt en vecka “ill-kall”-kite i danmark, men vetifaan hur jag ska göra..

  • erik_nybro

    Medlem
    25 mars, 2006 vid 10:46
    walle wrote:
    erik_nybro wrote:
    Var väldigt nära att bli en resa med kiteskolan.se till egypten nu i April, men tyvärr blev det inställt. Jag söker således resor för sådana som moi som behöver inspiration för att verkligen komma igång med min kite som ligger nerpackad alldeles för ofta…

    So, hit me! Nått borde ju finnas?
    /e. – nybörjare med utrustning sedan 2 år
    kom du i väg på nån resa?

    jevligt gött att åka snart nu när det e skitväder i hela sverige…

    Nej, ligger i valet och kvalet fortfarande. Just nu lutar det åt en vecka “ill-kall”-kite i danmark, men vetifaan hur jag ska göra..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kiteresor – "allt-i-ett" – nu i mars/april -06?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.