Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesafari deluxe – Unite!

• Kitesafari deluxe – Unite!

Publicerad av windyboy på 7 juni, 2010 vid 19:38

Efter att ha seglat längs med bouslänskusten ett antal gånger har jag tanken slagit mig att det vore sjukt kul att köra en kitesafari längs med vår vackra kust. Det finns väldigt feta spots längs med kusten som har jämn och fin bris soliga dagar. Planen är att utgå från Göteborg och segla upp längs kusten och hitta riktigt fina platta ställen. Är det nån annan som också kommer att vara ute i skärgården på båtsemester och vill joina för att få denna upplevelse. Det kan ju vara lite besvärligt att rigga och med säkerheten i övrigt. Därför vore det bättre om fler vill sluta upp för att utforska skärgården på allvar. Själv är jag flexibel med tiden och hade tänkt köra detta nån vecka mellan 28-32 beroende på väder och vind. Ni som brukar vara ute i skärgården och är sugna på kiting, posta era frågor och fundera på om det är nått för er.

Happy riding!

windyboy svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • acemattias

Medlem
    7 juni, 2010 vid 21:18

Kul ide!
    Blir det av så kommer jag gärna och möter upp runt Lysekil.
    Måste vara underbart att åka i yttre skärgården någon solig dag. :laugh:

• lovet

Medlem
    8 juni, 2010 vid 08:11

Bor i närheten av smögen, så hör av dig om du har vägarna förbi så är vi nog ett gäng som är sugna här uppe…

• alesand

Medlem
    8 juni, 2010 vid 08:51

vi får snacka om detta Wind – låter niiice!

• hektor

Medlem
    8 juni, 2010 vid 09:10

kul, kan säkert haka på med utgångspunkt Tjörn om jag är däruppe!

• windyboy

Medlem
    8 juni, 2010 vid 13:15

Vad kul att det finns ett så stort intresse!

Jag har kollat upp några ställen som jag tror funkar bra. Det finns säkert hur mycket fler grymma ställen som helst så det är bara att börja name droppa.

Bild 1: Altarholmarna väster om Kyrkesund (Tjörn).
    Bild 2: Vasholmarna väster om Grundsund.
    Bild 3: Vallerö norr om Kärringön.

Anledning att dessa spots är bra är att naturen är väldigt epic, de ligger i fri vind och funkar nog på många riktningar, man kan rigga på land, och det är riktigt platt! Vallerö är helt grymt då det finns en relativt stor sandbank där det är grunt.

(2 cm motsvarar 100 m på samtliga bilder.)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesafari deluxe – Unite!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.