Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfa med en longboard?

• edorf

Medlem
    10 november, 2008 vid 20:28

prova själv. så får du se..

• skotten

Medlem
    10 november, 2008 vid 20:41

hehehehehe

• hattfan

Medlem
    10 november, 2008 vid 20:45

Känns nog rätt trixit va? Säg gärna hur det går 😀

• kiters_se

Medlem
    10 november, 2008 vid 20:49

@hattfan 514922 wrote:

Känns nog rätt trixit va? Säg gärna hur det går 😀

I will give you feedback!

Peter

• skotten

Medlem
    10 november, 2008 vid 20:54

its a little harder with the footwork and not having your weight too far forward or back.. but good fun all the same : )

• bohm

Medlem
    10 november, 2008 vid 21:09

Det går hur bra som helst. Jag har kitat med en SUP som är 10’6″. När man får upp farten ställer man sig längst bak så kommer hela brädan utan tailen vara uppe ur vattnet. Känns ungefär som när man speedar med vindsurfing. Står man långt bak kan man svänga ganska snäva svängar. Och det går att köra noseride också, men det är lite mer klurigt. Än så länge har jag bara klarat hangfive, men snart kommer jag göra hangten.

Jag har bara kört i knappt enmetersvågor och det har nog inte blåst mer än högst 9m/s. Jag tror att det är rätt knepigt att köra i för kraftig vind eftersom varje gång nosen sticker upp tar vinden tag under och vill kasta omkull brädan. Jag hade lite problem att ta mig förbi brytet just av den anledningen.

• gadget

Medlem
    11 november, 2008 vid 15:06
    bohm;514938 wrote:
    Det går hur bra som helst. Jag har kitat med en SUP som är 10’6″. När man får upp farten ställer man sig längst bak så kommer hela brädan utan tailen vara uppe ur vattnet. Känns ungefär som när man speedar med vindsurfing. Står man långt bak kan man svänga ganska snäva svängar. Och det går att köra noseride också, men det är lite mer klurigt. Än så länge har jag bara klarat hangfive, men snart kommer jag göra hangten.

Jag har bara kört i knappt enmetersvågor och det har nog inte blåst mer än högst 9m/s. Jag tror att det är rätt knepigt att köra i för kraftig vind eftersom varje gång nosen sticker upp tar vinden tag under och vill kasta omkull brädan. Jag hade lite problem att ta mig förbi brytet just av den anledningen.

Har du inte satt mobe med din longboard än, jag hade hoppats på lite tricktips då jag kört fast på just mobe.

• _sofia_

Medlem
    11 november, 2008 vid 15:11

Be din dotter fota så får vi bildbevis 😉

• mania

Medlem
    11 november, 2008 vid 18:49

Alla tolka det som en longboard på vatten.
    Vet att det står ”Kitesurfa med en longboard” men har den hjul? 1? 2? kanske 3?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfa med en longboard?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.