Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kitesurfare välkommna på detta forum!
-
Kitesurfare välkommna på detta forum!
Publicerad av patrikol på 18 december, 2003 vid 16:03Jag ifrågasatte Lufthansas 38000:- för bagaget. För en vindsurfare.
Detta fick jag som svar! av
Signaturen Sinclair
”Finns det inte ett forum för er kite killar?”Så då får man väl passa på och fråga om det är den allmänna inställningen mot kiteare? Då lägger jag upp en tråd och förklarar för mina kite kolleger att vi inte är välkomna på Vindsurfing forumen. Har tidigare hört talas om motsättningar mellan vindsurfare och kiteare men det är första gången som jag träffat på det här på Steffo.
andrew svarade 21 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 55 Svar -
55 Svar
-
hehe. steffo e faktiskt de enda stället ja träffat på detta. men fiskebäck e väl kanske ingen rikti kitespot häller
.
-
Det finns en rivalitet mellan vindsurfare och kitare, men på olika grunder.
Som jag kan känna osäkerhet när man möter en kitare på vattnet,
man vet liksom inte vad han kommer göra…
Och jag sitter där med taskigt ös och 20 cm-fena och går så högt i vind jag kan….
Min polare Andrew var på Eilat och surfa när en kite-snubbe hoppade och strök hans skalle(typ)….Kitesurfing är, om man jämför med vindsurf, så mycket svårare att kontrollera(förstå mej rätt),
och när kontrollen brister så kan man försätta andra på vattnet för livsfara…. Det är liksom inte samma sak i vindsurfingen och DÄRFÖR tror jag att det är lätt för vindsurfare och vilka andra som helst förresten att tro att kitesurfare är lite av hänsynslösa idioter som tar en(säkerhetsmässig)plats på 60-100m på en strand som är lika
mycket min som hans eller hennes….Hmm.
Min tolkning, fire at will.
-
vi kan väl börja med att surfa på nätet tillsammans, så får vi se hur det går…
nä, seriöst, uppskattar dina inlägg – bry dig inte om allt tjafs som skrivs av små osnutna yngel, va?Men ska du inte börja vindsurfa istället?…
/m
-
Jag har varit inne och läst en del på kite konffen och jag måste säga att ”HÅLL ER DÄR” för mer dynga har jag aldrig sett och läst i ett forum på webben.
Annars så har jag träffat en hel del kitere runt om i sverige och det har varit mycket trevligt, har inget emot kitare, jag tyckar att det verkar var en kanon sport som är här för att stanna.
-
Nåväl nu behöver du inte vara dramatisk på grund av ett uttalande från en person, han representerar nog knappast majoritaten.
Visst är kitare också välkomna här om dom vill, dock så har det tidvis varit kitare som ”hi’jackat konfen” och spamat massa skitinlägg, lägg sedan till det som Calle_B skrev så kan du kanske tänka dig att faktiskt så har en del vindsurfare en svag motighet till kitare.
Och som Boman så fint påpekade så ser det ut som skit inne i er konf, visst vill någon få ett mer seriöst snack så kan man kanske få det här, bara inte alla idioter därifrån kommer hit och skriver sina skitsaker, för det klarar vi oss TVEKLÖST utan!
-
Kan ju för övrigt säga att jag inte har något emot kitare, har träffat en del ute på vattnet och stränderna och vissa är riktigt schyssta killar och andra dom idioter som går att hitta på er konf.
Men av dig har jag inte sett några skitinlägg så fortsätt skriv och besök oss om du vill.
-
Jag ställde bara en enkel fråga patrikol, att ni inte skulle vara välkommna på windsurfing konfen är din tolkning gosse. Så dina påhopp får stå för dig, jag kommer inte sjunka till din nivå gosse.
allt står under tråden:
Windsurfingutr på Lufthansa köpenhamn-Cape town?? -
Jag förstår precis vad du menar och det är tyvärr som du säger kiten är inte lika säker på vattnet, sen finns det ju rötägg överallt men tyvärr är dom så mycket farligare inom kite det är ju inte bara risk för kitearen utan allt runt omkring honom som du säger i allafall 100m downvind. Jag tycker det är kul att titta på vindsurfing konfen för det är ju trots allt så att erarenheten inom vindsurfingen är ju minst 20 år och kiten i sverige har ju bara funnits några fåtal år, så det är många frågor som man som nybörjare kan ha nytta av det är ju faktiskt samma vind.
-
Du kommer aldrig upp till min nivå med ditt uttalande. Stå för det du säger det gör jag alltid, istället för att försöka snacka bort det.
Min tolkning? Tja det kan man ju snabbt se! Hur kunde jag få för mig att du menade något sådant? Tycker ditt uttalande talar för sig själv!
allt står under tråden:
”Windsurfingutr på Lufthansa köpenhamn-Cape town??”
allt står under tråden:
http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Number=170645&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1 -
En grej jag har undrat över är varför kite-delen av stranden ofta är uppvind, det är i alla fall min erfarenhet av många ställen. Jag skulle inte ha något som helst emot kiteare om de höll sig downwind men det är jävligt obehagligt och det är lätt att man blir förbannad när man får kasta sig undan för en kite (det har hänt mig både på stranden och på vattnet). Jag skulle i och för sig om jag ska vara helt ärlig gärna se att kite försvann och att alla kiteare började vindsurfa men när det gäller personerna bakom seglet/under kiten har jag inte märkt någon skillnad. Både kite- och vindsurfare är oftast sköna snubbar/snubbor (till skillnad från vågsurfare som ofta har attitydproblem)
-
Får ju verkligen hoppas att det är du som är ”gosselito” annars finns det ju ingen rimlig förklaring till dina uttalande. Enda förklaringen bör ju vara att du inte är så gammal.
-
nej du gosse, ni skall jag i väg på bio så kan du sitta här och chatta vidare om du vill. det finns säkert en konf för mindre bemedlade herrar i över medelåldern som du kan chatta med.
ha det gosse!
-
men skärp er för FAN! Jag menar okej att man inte ska vara otrevlig mot en kitare men du kanske har uppfattat det fel??Jag måste säga att jag var nere i Lagunen och surfade en gång och där var fullt med kitare och ni var mycket trevliga!Så komigen peace in the house
//Philip
en fråga patrikol,vet du vad henrik som arbetar på megmax heter här på steffo?? -
rätt kul å se vem de e som tillslut styr upp den här tråden
. jo han som, tror ja, e yngst på dehär forummet.
Logga in för att svara.