Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kitesurfare välkommna på detta forum!
-
Hehe jo visst kan det vara så, det är lättare att stå som observatör.
Men jag skulle ju gissa på att han inte menade något illa, sen kanske du missuppfattade honom och han lacka ur på ditt svar och så var snöbollen i rullning…Men som sagt låt det hela berå.
-
He He 190 cm och 90 kg nej det är han inte!
Man brukar väl säga att man skall ta bort 1 meter så då är väl det ganska ok
-
Hahahahaha! Rambos som vanligt skarpsynta bild av sin omgivning…höhö
-
Tycker inte Naish skall kasta sten i glashus, om jag inte mins fel så hoppade du på någon kitekille på konfen för ett tag sedan. Men men du är ju 14 år,jag är ju lite äldre
-
”Sinclair: Du menar helt seriöst att du inte kände till något kiteforum? För så tycker du att man skall tolka din fråga antar jag. Då verkar du vara dum. Den andra tolkningen är ju den att kiteare inte är välkommna på vindsurfingdelen av steffo. Och även då är du dum. Väx upp! !
//jörgen”
D
Klart jag känner till att det finns en konf för kite folk, jag brukar själv hänga där ibland. Jag slängde bara ut en ironisk fråga och patrikolio svalde betet på direkten. Jag trodde faktiskt inte att han överhuvudtaget skulle reflektera över det hela mera än med ett svar. Men nu sitter vi här och ordbajsar oss i stället för snacka surf. -
”Håller med dig till fullo men tyvärr så fortsätter han att trakassera mig och då tyder det ju ännu mer på att jag tolkade det rätt ifrån början.
Carpe Diem /Patrik ”May the Winds be with you” ”Han fortsätter att trakasera mig? Vem la upp den här tråden patrikolio? När du hänger ut mig i en tråd så får väl du stå ditt kast och mina svar?
När jag tittar på en del trådar du varit inne på på kiteforumet så står det ofta Inlägg raderat av KiteKonfMaster. Varför är det så patrikolio ?
Ni kan titta själv:
http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Number=156957&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1 -
”Patrikol e knubbig.. o Sinclair e lönnfet.”
fetaste killen på steffo förmodligen!
-
Svalde betet? Ironisk? Nej du det kan man ju inte gärna få det till hur man än vill med dina svar. Men i så fall så svalde du hela fiskebåten
-
Ja men jag startade inte en tråd för att hänga ut dig patrikolio!
Jag är villig att lägga ner det här om du är det.
-
Absolut! Jag är jävligt trött på den här tråden, vad skall då andra vara här på Steffo?
Peace Surf´s up God Jul och Gott nytt år.
Mvh Patrik -
Hej Patrikol…
Ville bara nämna en sak där du skriver att ni kitare vill ”ta hjälp av vindsurfingen”…
Är det de ni menar med att skylla kiteolyckorna på vindsurfare?? Läste tråden på kitesidan om olyckorna och hur nån sa att man skulle rapportera det som vindsurfingolycka när man ringer sos…
Måste dock tillägga förr att undvika missförstånd att det inte var du som skrev detta!!Dessutom var där nån dansk och nån annan som började snacka om anarki och sånt….?? vad är detta?? Ni/de vill inte ha något förbund…. VARFÖR???
Då är det ju omöjligt att få sporten erkänd….
Jag klankar inte ner på dig!! däremot dina ”medkitare”….
Hoppas att någon som du kan få dem på bättre tankar!!!
Nån som kan styra upp det… För ca tio år sen hade vår klubb lite problem med kommunen angående var man fick vindsurfa osv, men detta kunde vi lösa genom klubben med kommunen!! Tillsammans är man starkare… så är det!!
Sen måste jag hålla med nån som undrade varför kitearna håller till högre upp i ivind… det undrar jag också!! Har ett par ggr varit nära att få en drake i huvudet när jag var ute på vattnet. Ingen trevlig upplevelse… hoppas ni kan få bukt med sånt här…på nåt sätt… tror det är såna här saker som gör att det uppstår problem…. ni tar ju trots allt upp mer ”yta”/plats än en vindsurfare….Sen att du är en svikare är en annan sak
För jag gissar att du är en gammal vindsurfare….Sen vill jag bara tillägga att vindsurfingen har ca 30 år i Sverige! Själv har jag hållt på i 19 år, men e ”bara” 26 år….
Hoppas vi får vind snart!! God Juk på er alla!!
Linus, S-19
-
så skateboard är ingen erkänd sport? trots brist på organisation. visst finns det klubbar men förbundet finns väl inte kvar? klubbarna finns ju oftast till för att mjölka pengar ur kommunen.
anarki är det väl inget fel på.
-
Känner inte igen just den tråden men kan säga att jag tror inte det har någonting med att skylla på vindsurfare att göra utan det är så att man typar olika olyckor på ett visst sätt för att få ut rätt resurser typ, Bilar, antal personal, båtar, kranar, dykare eller vad som nu behövs så är väl vindsurfingolycka den typen som passar in på en kite olycka helt enkelt för att få ut rätt resurser.
Anarki har väl varit med sedan surfingens barndom något som lever kvar i vissa ideal.
Klubbar och föreningar har fördelar och nackdelar skulle ta alldeles för lång tid att gå in på. Det är ju svårt att förbjuda något som man inte vet om. I Sverige är vi väldigt duktiga på just förbud.
Måste också tillägga att jag är nybörjare inom kiteing en säsong bara visserligen har jag följt kiteingen i många år av rent intresse men inte haft råd. Så det får nog bli någon mer erfaren som tar tag i så viktiga frågor.
Jag har aldrig varit så bra på siffror så det stämmer kommer ihåg när jag själv spanade på vindsurfing prylar på Värnhemstorget i Malmö! Någon gammal räv som kommer ihåg den affären? Måste varit typ 1978! Fast mamma godkände aldrig ”segelbåt” och mast i vår tvåa He He
Angående just Högre upp i vind så är det väldigt svårt i början bara att ta sig fram och tillbaka så det handlar nog mer om att nybörjare inte kan köra mer än fram och tillbaka vet inte hur svårt det är för en vindsurfare att ta sig upp i vind?
Logga in för att svara.