Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfare välkommna på detta forum!

• patrikol

Medlem
    19 december, 2003 vid 12:16

Var med i ”Malmö skateboardåkares förening” typ 1978 men jag tror inte den finns kvar. wink.gif Skateboard har alltid varit en sport och kommer alltid att vara en sport! Men tyvärr tror många vuxna fortfarande att det är en leksak den där ”Rullbrädan” då brukar jag säga till dom att kolla in Tony Hawk och säg att han håller på och leker med en leksak i Verten! Dom vet helt enkelt inte vad skateboard är för något.

• bonasurf

Medlem
    19 december, 2003 vid 12:28

Tror inte det handlar om att kiteare förlorar mer höjd i början än vindsurfare, kanske mer utrymme att krascha på dock det är ju svårt för en vindsurfare att flyga hundratals meter i nedvind av misstag.
    Däremot så vill kiteare ofta ha grundare vatten så jag tror snarare att kitearna väljer spot pga av det. Ofta är det ju också bra förhållande för vindsurfare när det är någon form av chopstoppare uppvind som släpper förbi vind men bara swell utan chop. Då kanske det grund eller rev som ligger ovanför passar kiteare bättre där det inte är något chop alls.

Däremot tycker jag inte det är riktigt så här nere. Ljunghusen är ju kitearna oftare nedvind. Liksom lomma vid sydväst. Eller habo vid nordväst där windsurfarna faktiskt surfar ovanför kitearna också. Kapstaden likaså.

Om man är många är juste om vi kan surfa lite separerat. Det kan vara farligt nog när man blir för många av samma sort också.

• styret

Medlem
    19 december, 2003 vid 12:29

just vad jag syftade på patrikol. s19 hävdade att det inte kune erkännas som sport om man ahr en anarkistisk inställning till förbund med mera och då tyckte jag skateboard var en bra jämförelse. en av världens snabbast växande sporter och som inte har ett förbund.

• waterboy

Medlem
    19 december, 2003 vid 17:06

Hejsan,
    surfing ska va kul, och jag har alltid sett surfare som snälla, sköna typer som softar o har kul… har absolut inte något emot kiteare, snarare tvärtom. surf som surf!(fast de som inte ”borde” vara där ute får man självklart passa sig för…)

en tanke från mig…

• anonym-anvandare

Medlem
    19 december, 2003 vid 17:17

helt rätt calle b därför kitear jag inte blöand vind-surfare. det borde vara en självklarhet.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 december, 2003 vid 07:22

dessutom så har ni rätt att kiteare borde vara nedvind om ALLT.

• anonym-anvandare

Medlem

//kiteare

• anonym-anvandare

Medlem

yeah!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 december, 2003 vid 08:56

God Jul Ride in pease å va snälla mot varann

/Freddan som kitar å har stor respekt för w-surfare

• andrew

Medlem
    22 december, 2003 vid 13:54

Ojojoj…
    Ingen ska väl kasta skit på andras sporter?
    Klart att kitare och vindsurfare ska kunna köra tillsamans! el? Ta och fixa en eftermiddag med en kite på vattnet själva så vet man lite mera om den andra sporten och vad man ska akta sig för, samma gäller kite-surfarn… ta en eftermiddag på en vindsurf utrustning och prova bland en massa kitare så vet du också hur det känns… Att prova på båda sporterna tror jag på iallafall! Jag både kitar och vindsurfar och för mig så är kitarna välkomna överallt!
    Klar som fan att man hjälper en kitare som vill ta ner draken… Respekt åt varann! wink.gif

Ps. Faan va det blåser!!!! grin.gif

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfare välkommna på detta forum!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.