Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing förbud i hela Varbergs kommun

  • Kitesurfing förbud i hela Varbergs kommun

    Publicerad av anonym-anvandare på 27 juli, 2004 vid 18:15

    Fick reda på idag att Kitesurfing kommer förbjudas, frågan är om det kommer sprida sig över hela landet. Vad blir grejerna värda, säljdags?

    svinet svarade 19 år, 1 månad sedan 21 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • patrikol

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 18:24

    Riktigt så enkelt är det nog inte rent juridiskt, bör ju i såfall överklagas tveksamt om man kan göra ett sådant förbud för en hel kommun. Men det är ju detta vi alla fruktat så hoppas att du har korrekta uppgifter detta är ju inget man slänger ut så där bara att du är anonym ger ju inte mer trovärdighet i heller kanske vill du bara röra om i grytan?

  • curry

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 18:27

    han har ju inget underlag direkt, inga konkreta uppgifter, tror knappast på det. crazy.gif ooo.gif blush.gif laugh.gif grin.gif tongue.gif confused.gif

  • patrikol

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 18:28

    Nej vi får hoppas att det är ännu en anonym pajas!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 18:31

    Nej, det är tråkigt men faktiskt sant. Det pratas även om att badgästerna (klagomål) inte vågar sig ut i vattnet och att dessa prioriteras. Känner en som redan lagt ut sina grejer till försäljning pga detta. Själv har jag precis köpt och tänkt börja, tråkigt. Frågan är om man skall sälja innan totalstopp kommer.

  • rambo_johnson

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 18:37

    haha fan va gött död åt sporten

  • lafleur

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 18:49

    Då får man väl kör från snuten då! wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 18:54

    Då är det bara outlaws som återstår skaffa västar och sluta tvätta oss sen hoppar vi över polisbåtar! Nån som är på? cool.gif

  • pjoter

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 19:14

    jag e på! måste bara lära mig hoppa först.

  • kalabra

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 19:56

    Detta var intressant för de kontakter jag, genom Varberg Vindsurfing Klubb, haft med ansvarig för stränderna ang kite så har de varit mycket positiva till oss drakmänniskor och ser det snarare som ett trevligt inslag och bra PR för Varberg.
    En sån total omvändning skulle förvåna mig mycket!

  • nilsson

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:01

    Tyvärr är det just så enkelt!

  • kajlyl

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:07

    Bull!

    de har ju nyss legaliserad jetski, låter inte så troligt att de skulle se kite som nån risk.. sist jag var ute så tackade några badgäster för underhållningen när jag gick upp laugh.gif

  • nilsson

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:12

    Det är så enkelt att förbjuda för kommunen om de vill! Fatta vad du svarar på innan du svarar! Jetski med bärande skrov är tillåtet “By the way” inga andra!

  • leroy

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:12

    U land.
    Toffe

  • kalabra

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:20

    Om inte det här bara är skitsnack så hosta fram vad du vet och hur du fått reda på det så kan vi som är seriösa försöka göra något åt det så kanske du och dina polare slipper sälja pryttlarna!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:28

    Enkelt, ring ansvariga på kommun och få bekräftat. Om jetski så är det endast bärande skrov som en tidigare skrev som är tillåtet, pga EU regler som sverige måste rätta sig efter.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing förbud i hela Varbergs kommun

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.