Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitesurfing i Göteborg
-
Kanske någon av er har några kort tagna på de platserna runt gbg så man kan ha en liten verklighets uppfattning/inblick?
-
Bruno, och alla andra som känner sig nya på sporten, håll er till Åsa i början, tycker jag. Där är säkrast i göteborgsttrakten. Det finns även nästan alltid gott om folk som gladeligen hjälper er upp och ner med draken, i och ur vattnet och med tips. Det är alltid bra och säkrare att ha mer erfarna surfare i närheten. Blir det till slut trångt får vi alla visa hänsyn och vara uppmärksamma. Kom ner när det blåser sydväst – väst, så träffar ni alltid likasinnade.
Val av plats i inlärningsperioden spelar otroligt stor roll både när det gäller säkerhet o bekvämlighet. Njut av mer ”exotiska” ställen när du kan uppskatta dem. Dom blir dock inte mindre farliga.
Vi ses /Pete -
…och rågelundstranden är privatägd, så det är ju bra om alla sköter sig som goda medborgare. Och, som vanligt, inte stöta sig med de badgäster som ibland ”bara är i vägen”.
/Pete -
De blir inte ofarliga, men det är klart som fan att de blir mindre farliga när du har mer erfarenhet och kunnande kring din sport. Dessutom är det många som åker ner till Rågelund och kollar först även vid NV, så det är bara att hänga på därifrån sen.
-
Dalen har jag hört ska vara bra i nv
kan det stämma . Ja för nybörjare allså -
Än en gång.
Gör dig själv, andra och sporten en tjänst genom
att åka de extra km till åsa el varberg.
ju fler vi blir ju viktigare är det att inte
nybörjare håller till på ställen som är ”farliga”.
kan vi undvika dödsfall e det ju bra eller hur?
självklart kan en mera erfaren kitare oxå göra bort sig
eller bara ha otur men det händer oftare då man e nybörjare verkar det som.
dödfallen verkar iofs ha varit ickenybörjare men ändå… -
En lite grej bara…. det står ingenstans att killen är nybörjare!!! Någon som har reflekterat över det???
Torkelstorp funkar!!! punkt och slut!
Ha de! -
Jo. + Att det är nog många nybörjare som läser tråden åxå.
/Pete , Sweden Local -
Svar till:
för mig som nybörjare
[/ QUOTE ]
Reflektera över den du.
-
Anonym
Gäst26 mars, 2004 vid 15:53WOAOUOAAHHAHAHAA!!! jag vill oxå vara med på denna tråden!
Är det någon som skall ut imorgon(lördag) och som har bil?.. Vi är några stycken men har bara en bil och vi skulle behöva fler. Vi siktar på Åsa eller Stora Höga beroende på hur mycket det kommer blåsa.. Det är för kallt för att krångla med tåg och bussar än så länge.
Mitt telefonnummer är 0703-977271 om någon skall ut.
Mvh,
Henrik
Logga in för att svara.