Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing klart för OS 2016!

  • svenne

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 19:06

    Jag förstår varför. Kite är ball och är spektakulärt. Vindsurf som matchrace är fan ingen publiksport. Fast det är å andra sidan inte curling heller…

    Jag vet vad som kommer att hända nu med kite, precis det som har hänt med alla andra seglingsklasser. OS-kommitén har sån jävla makt. Vill de ha spinnaker kiten så blir det så. Och eftersom alla som tävlar drömmer om OS, kommer internationella förbundet att följa efter så att alla kan tävla i sin OS-disciplin mellan varje OS. Been there, done that… Jag menar inte att det behöver vara dåligt, men räkna med att OS-grenen kommer att bli uppstyrd och det kommer att ploppa upp en massa seriösa seglare som till slut tar udden av allt som är kul med sporten.
    OS-kite kommer redan efter första OS inte längre vara samma sak som det ni andra utövar. Count on that.

    Men grattis, eller nåt. 😉

  • regfellow

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 19:23

    Hur kvalar man? Jag vill fan åka till OS! =P

  • nn4an_mike

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 19:34

    Var det inte OS som tog död på snowboard och fick alla att åka skidor igen? Personligen har jag ingen åsikt om detta men jag kommer nog inte sitta klistrad vid TV’n….

  • acemattias

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 21:55
    kitemaster;687728 wrote:
    Igår kom beslutet att kitesurfing kickar ut vindsurfing som gren i OS i Rio 2016.

    http://www.sailing.org/38281.php

    Personligen tycker jag detta är jättekul.
    Vad tror ni, kommer race explodera nu kanske?

    Jag tycker att race har exploderat, fast Sverige verkar liksom slapa lite efter.
    Boka mkt god tid om ni vill till Rio och titta.

  • jakobb

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 06:38

    Racing med kajt är lika coolt som slalom med snowbord och pjäxor

  • acemattias

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 16:36

    Sant, det ar inte dem basta kitedissiplinen for den som far mer ut av att falsha och visa upp sig an att vinna en hederlig tavling:smirk:

  • johanw

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 17:20

    jag vill med köra OS

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 17:34

    det här är ju bara skitfett!

  • lidde

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 18:29

    Jag är imponerad!

  • kitemaster

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 11:54

    Idag ringde Svenska Seglarsällskapet och ville träffas för en date eftersom vi nu inlett äktenskap. Plötsligt har vi fått mångas blickar.

  • svenne

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 12:02

    Kiting 2011:
    4100282.jpg

    Kiting 2014:
    Team%20Wight%20Match%20at%20prizegiving%20DSCF0101.jpg

  • jakobb

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 19:15

    haha så sant

  • pripps

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 20:26

    Ledsen,men jag tycker det låter skittrist !

  • oscar-olander

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 10:34

    Det är väll jättebra att de som vill race:a får vara med i OS?!

    Vi som vill lattja som vanligt kommer ju inte beröras av det mer än vi själva vill!

    Låt de som vill race:a göra det!

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 14:47

    Ger sporten lite mer legitimitet, svårare att förbjuda en OS-gren på stränderna och lite lättare att få sponsring för dom som kan och vill sattsa seriöst.

    Bara positivt

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing klart för OS 2016!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.