Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Kitesurfing Uddevalla området !

  • Kitesurfing Uddevalla området !

    Publicerad av acemattias på 15 maj, 2011 vid 21:12

    Morgondagen ser ut att kunna bli bra.
    Funderade på Koskär under förmiddagen och/eller Lanesund under eftermiddagen.
    Vad har övriga locals för funderingar??

    patbor svarade 12 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • muuu123

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 13:08

    Någon som ska ut ikväll?

  • muuu123

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 10:30

    Tänkte åka till lanesund vid 17 om nån är sugen:)

  • acemattias

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 12:32

    Är sugen men inte i form:frown:
    Det är bäddat för en epic session, se bara upp för bonden:wink:

  • kneepad

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 12:51

    Så surt att man jobbar just idag. Sitter och kollar ut genom fönstret på Ljungskileviken här på min arbetsplats. Kanonläge….

  • muuu123

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 14:26
    acemattias;655928 wrote:
    Är sugen men inte i form:frown:
    Det är bäddat för en epic session, se bara upp för bonden:wink:

    Vadå, får man inte launcha på ett litet hörn av hans åker enligt honom?

  • kneepad

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 16:50

    muuu – dina inlägg ser man inte vilket datum och klockslag du skickar; skickar du från telefonen? Lite förvillande – kan du lägga till dag och klockslag via text -TACK!

  • acemattias

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 19:16
    muuu123;655940 wrote:
    Vadå, får man inte launcha på ett litet hörn av hans åker enligt honom?

    Nahh, bry dig inte om det.
    Bonden som har åkern vi riggar på vill bara inte att vi skräpar ned eller blir skadade av hanns tjur när den går där, men den & korna är snälla och brukar gå till ett annat hörn av åkern när man kommer med grejorna.
    Bonden som har ängen intill kommer då och då med något trams om att vi skrämmer hanns kor, det är bara att nicka, se förstående ut och köra på som vanligt.
    Såg han faktiskt inte förra sommaren så han kanske gett upp:smile:

  • hammer

    Medlem
    22 maj, 2011 vid 20:17

    Var ute igår i lanesund. Hoppades på kite sällskap, men den enda jag såg var bonden och han skickade inte tjuren på mig den här gången heller! De verkar som om djuren är i en annan hage och att både de och bonden har vant sig vid drakarnas närvaro.

  • acemattias

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 15:40

    Ny spot rekad, Kolleröd.

    Inte långgrunt men en fin sandstrand att starta ifrån, stor gräsmatta att rigga & byta om på, en stor parkering och fikabord intill.
    Det var ordentligt byigt idag men så blåste det extremt också upp emot 20ms, tror vinden här blir både jämnare och starkare än Lanesund, större vågor än Ls.
    Spoten funkar bäst vid WSW-SW.
    Vägbeskrivning, höger efter Lysekilsfärjan, vänster mot Skalhamn, höger mot Ramsvik.

    Mycket fin spot tyckte jag och en vacker omgivning att kita i, fast dagens åkning gick mest ut på att överleva.

  • muuu123

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 19:45

    Någon som ska ut imorgon tisdag?

  • acemattias

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 23:50

    Tänkte gett mig ut på onsdag, men nu ser det ut som jag måste meka med bilen i stället:mad:

  • patbor

    Medlem
    15 augusti, 2011 vid 08:52

    Godförmiddag alla Uddevallakiteare!

    Jag befinner mig på semester i en stuga i Åbyfjorden, och såg på vindprognosen att det skall bli blåsigt imorgon! Är det någon som skall ut och åka då? Isåfall, vilken tid och plats kör ni?

    Hör gärna av er på 0703-653724 om ni skall ut!

  • muuu123

    Medlem
    15 augusti, 2011 vid 12:26

    Jag hänger gärna med ut en sväng:) Kan köra från 12-13 och framåt. Vore kul att testa någon annan spot än lanesund eftersom de är lite ork med klagomål…Kolleröd har vi kört en gång men det är djupt direkt och lite klurig launch så det är kanske inte optimalt. Mattias, du kanske vet nån mer SW-spot utåt kusten?

  • kneepad

    Medlem
    15 augusti, 2011 vid 16:32

    Jag jobbar men kan förhoppningsvis komma loss till ca 14.00. Är rätt sugen på att testa:
    http://maps.google.se/maps?hl=sv&ll=58.328813,11.828349&spn=0.001969,0.006748&t=h&z=18 (zooma ut)
    Fördel: Bra riggning på gräs, bör funka på SV. Inga badare. Nackdel: liten promenad från P utanför campingens bommar och ev. en liten P-avgift under rådande högsäsong (-annars fri P).

  • patbor

    Medlem
    15 augusti, 2011 vid 17:03

    På vilket sätt är de klurig launch? Är van att gå mellan träd å buskar innan jag kommer till vattnet, så de går säkert bra. Går de bara att komma ut några meter i vattnet så man kan starta borde det inte vara några problem. Kl:13 passar mog bra.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Kitesurfing Uddevalla området !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.