Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing utan bil?

• Kitesurfing utan bil?

Publicerad av nille85 på 8 maj, 2010 vid 11:42

Har nu gått första dagen av min tredagarskurs och det känns som att detta är något jag absolut ska fortsätta med för det var länge sen jag hade så roligt (även länge sen jag frös så mycket men det är en småsak :grin:).

Enda problemet….eller vet inte om det är ett problem, men känns lite så, är att jag inte har någon bil (bor i Lund) och utan bil är det ju något svårt att ta sig till stranden, eller? Tänkte kolla hur andra gör och om det är någon mening att köpa prylar och börja kitesurfa utan att ha en bil att ta sig till stränderna med? Vore ju schysst att kunna ta sig typ till lundåkra, JP, habo ljung i alla fall.

nille85 svarade 14 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • victorlindgren

Medlem
    8 maj, 2010 vid 12:24

Fyller 18 i augusti, kommer där med att bli en lättnad att kunna köra bil till stranden! Men nu när jag inte har körkort brukar jag snylta skjuts av andra. Har även gjort så att jag tagit bussen till stranden, en gång cyklade jag dit med våtdräkten på, kite och väska på ryggen.

• nille85

Medlem
    8 maj, 2010 vid 12:55

haha, cykel är nog inget alternativ…fan så jobbigt med brädan om det blåser. Buss går till Lomma vet jag, men går det någon till JP och lundåkra som inte tar onödigt lång tid? …åka med andra vore förstås det enklaste, men känner ingen från lund som köra kitesurf och har bil

• wiken

Medlem
    8 maj, 2010 vid 14:54

jag tog alltid bussen innan. dörr till strand tog ca 1 timme från ulrikedal i lund. funkar..
    buss till lomma sen 132 mot bjärred så e du i habo. och det är inga problem att bära på grejjerna. Köp och börja kita!

• eijrisch

Medlem
    8 maj, 2010 vid 16:30

Jag har både en drake till salu och oftast plats i bilen från Lund…

• nille85

Medlem
    8 maj, 2010 vid 17:24

Okej, men då finns det hopp att man kan få åka med någon alltså 🙂 Drake får jag se vad det blir, priset sitter typ rätt (om det är den som står i ditt inlägg), men storleken är jag mindre säker på. Har inte kommit så långt i kursen ännu 😉 …körde iofs en 8:a i fredags och då kändes det som om jag flög som en vante

• skotten

Medlem
    8 maj, 2010 vid 18:13

yeah all yo uneed to do is just post in here that you are looking for company and will split gas money for a ride, there are plenty people heading from Lund to Habo etc : )

Otherwise there are plenty of guys cycling to the spot, and the bus isnt all that bad : ) if you have the burn to get out, you will find a way : )

• reusmary

Medlem
    11 maj, 2010 vid 08:31

Hej Nille!
    Jag har en stor bil och är med ny på kitesurfing.
    Så skicka ett sms när du vill ut, jag hänger på!
    0709436864

• nille85

Medlem
    11 maj, 2010 vid 15:21

grymt! Ska bara köpa grejjer först…vilket jag inte hoppas ska ta så länge. Sista dagen på kursen tar jag imorgon och sen jävlar är det dags!

Jag kommer att höra av mig 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing utan bil?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.