Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitevantar 99:-

  • kitevantar 99:-

    Publicerad av johanneslarsson på 30 mars, 2007 vid 21:52

    tittade i den nya biltemakatalogen, hittade ett par vantar i som är tänkta för fiske, tror ni de kan vara värda ett försök? ser rätt ok ut faktiskt. 90 % neopren och 10 % jerseynylon.

    gick inte att länka, men gå in på http://www.biltema.se/ och sök på fiskehandskar

    gurra_g svarade 17 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • johanw

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 08:21

    martin hade såna..

  • bresky

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 08:34

    @JohanW 373646 wrote:

    martin hade såna..

    …och han va ju helnöjd med dom, speciellt hålen i dom gillade han!

  • johanw

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 09:16

    mm speciellt nu under vintern=)

  • ian

    Medlem
    1 april, 2007 vid 00:23

    de är rätt tjocka i handflatan, ett gäng vsurfare som kör dem med uppklippt handflata o tycker de är guld.

  • walle

    Medlem
    1 april, 2007 vid 07:47

    @johanneslarsson 373601 wrote:

    tittade i den nya biltemakatalogen, hittade ett par vantar i som är tänkta för fiske, tror ni de kan vara värda ett försök? ser rätt ok ut faktiskt. 90 % neopren och 10 % jerseynylon.

    gick inte att länka, men gå in på http://www.biltema.se/ och sök på fiskehandskar

    köp MM´s torrhandskar i stället för såntdär jevla skit.

    …eller köp på Biltema och frys händerna av dig.

  • brutolf

    Medlem
    2 april, 2007 vid 03:27

    Jula har också fiskehandskar, såg att dom hade två olika modeller.
    Neoprensockor hade dom också. Våtdräkterna är nog mer för varma dagar men ska man som nybörjare surfa på sommaren när det är varmt så duger dom också men dom är inte specielt snygga.

  • psychonauten

    Medlem
    2 april, 2007 vid 08:58

    @johanneslarsson 373601 wrote:

    tittade i den nya biltemakatalogen, hittade ett par vantar i som är tänkta för fiske, tror ni de kan vara värda ett försök? ser rätt ok ut faktiskt. 90 % neopren och 10 % jerseynylon.

    gick inte att länka, men gå in på http://www.biltema.se/ och sök på fiskehandskar

    Grymt att man kan fälla upp fingertopparna så man kommer åt att pilla sig i näsan. 🙂

  • wikis

    Medlem
    2 april, 2007 vid 18:51

    @psychonauten 373933 wrote:

    Grymt att man kan fälla upp fingertopparna så man kommer åt att pilla sig i näsan. 🙂

    och i rumpan,fast behövs nog ett hål i torrisen också:)

  • ame

    Medlem
    3 april, 2007 vid 06:42
  • highflyer

    Medlem
    3 april, 2007 vid 14:51

    köp dakine cold watermitt eller glove det är det enda rätta

  • imported_lars

    Medlem
    3 april, 2007 vid 15:05

    Kan fixa sånna här åt dig, helt gratis. Finns i storlekarna XS, S, M, L.
    Kör du jävligt fort så är de lika varma som biltemas. Finns även en lite lyxigare variant av denna handske som är lila och lite tjockare…

    62952-1002-1ww-s.jpg

  • johanneslarsson

    Medlem
    7 april, 2007 vid 16:23

    @walle 373765 wrote:

    köp MM´s torrhandskar i stället för såntdär jevla skit.

    …eller köp på Biltema och frys händerna av dig.

    får vell följa upp min tråd med en liten raport.

    Köpte biltemas vantar och körde med dom i ca 3 timmar i torsdags, måste säga att dom va helt ok. bra grepp och rörlighet men framför allt så frös jag inte. man kanske kunde önskat att dom va lite tightare i handleden, men de går ju att dra åt med kardborrebandet.

    att man kunde vika av fingrarna tyckte jag va skitbra, även om de kändes lite töntigt. då man skulle koppla loss öglorna på knutarna kunde man ha vantarna på, dock tvivlar jag på hållfastigheten på neoprenet där man viker,, men vi får se.

    Detta va allt från mig, puss.

  • mjersen

    Medlem
    7 april, 2007 vid 16:25

    @johanneslarsson 375034 wrote:

    får vell följa upp min tråd med en liten raport.

    Köpte biltemas vantar och körde med dom i ca 3 timmar i torsdags, måste säga att dom va helt ok. bra grepp och rörlighet men framför allt så frös jag inte. man kanske kunde önskat att dom va lite tightare i handleden, men de går ju att dra åt med kardborrebandet.

    att man kunde vika av fingrarna tyckte jag va skitbra, även om de kändes lite töntigt. då man skulle koppla loss öglorna på knutarna kunde man ha vantarna på, dock tvivlar jag på hållfastigheten på neoprenet där man viker,, men vi får se.

    Detta va allt från mig, puss.

    hålen på fingrarna kommer bli dubbelt så stora efter några sessions.. fast de e helt klart värt pengarna.

  • gurra_g

    Medlem
    7 april, 2007 vid 16:56

    limma ihop fingertopparna med extreme repair från plastic padding som finns på clasohlson så kanske de håller lite längre o blir varmare… classe e fan grymt de har allt men behöver!

  • mjersen

    Medlem
    7 april, 2007 vid 18:05

    ellr så köper man ett par riktiga våtdräktshandskar o sätta utanpå biltema handskarna så håller dom ännu länge =)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitevantar 99:-

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.