Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiting på Bornholm
-
Kiting på Bornholm
Publicerad av stellan på 29 juni, 2004 vid 11:09Jag ska med några vänner till Bornholm. Medans dom jäser i solen tänkte man givetvis kita. Vet någon var det är bäst??
anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
du, va fan går nog o kita på hela jevla ön, mest sand va ja vet.
Ska du till habo senare eller?
-
Det låter lovande!!! Nej inget Habo denna vecka…. För mycket skit med folk som ska gifta sig mm. Men veckan därefter har jag 4 v semester och då jävlar ska vi ut och kita!!! Synes
-
Dueodde og op mod Snogebæk som ligger på S-S/Ø øen, har sandstrand og rigelig plads. Super !
Det meste af den øvrige ø, er med klipper eller med meget smal strand, og derfor svært at komme ind og ud fra.
Eller med mange mennesker/badegæster i sommerttiden.
God tur. Super ferie-ø iøvrigt!
Anders -
Hittade innertältet… det är avspolat och hänger på tork.
Hittade även en 12v kylväska, kan va bra eller hur? -
Visst – kall pilnser kan aldrig bli överskattat. Jag ska skaffa en karta över danmark. Det kan hända att vi måste preliminärboka campingarna någon dag i förväg…. högsässong. Ja nu närmar det sig. Fan vad kul det ska bli. Vi kan ju ta en kväll nästa vecka över kartasn och internet och pricka in lite spots.
-
Bornholm är en riktig nice ö, men tyvärr inget partajställe. Bra surf om det blåser!
Förutom Dueodde och Snogebæk, sä gäller:
1) På VNV-ÖSÖ är Vester eller Öster Sömarken verkligen kanon, gäller bara att hitta dit. Ett riktigt schyst ställe med plattvatten på VNV-VSV!
2) Eller faktiskt också norra delen av Rönne (kommer inte i håg vad stranden heter) på VSV-N, men ha kolla på stenerna.
Kristoffer
Logga in för att svara.