Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kitsurf
-
Som sagt… Linnement…
Nu avslutar vi den här tråden eftersom vissa inte kan hålla sig till ämnet.
-
Det var ju du som började dilla om linement när tråden handlade om kiteutrustning…
men visst, vissa kan ju inte hålla sig till tråden -
Som sagt….
Linnement!!!!
Tysta nu.. Låt det stanna vid linnement!
-
@kitemaster2000 463836 wrote:
Allt jag kan säga till er som inte prövat att kita med linnement är att ni går misste om något!
ghost:
Du kan ju inte på allvar säga att du aldrig frusit om fötterna när du kaitat i Sverige? Hörd om en kille i fjol som ådrog sig köldskador runt ena fotknölen efter att ha kaitat. Till viss del kan det ju också bero på att man stryper blodflödet i fötterna om man drar åt för hårt och därmed gör det lättare för köldskadorna att uppstå.
Jag säger inte att linnement är det ända som motverkar detta men jag ser det som en billig och bra försäkring mot köldskador.
Surf on!
Jag kan allvarligt säga att jag inte har frusit om fötterna en enda gång förrutom då jag tagit av mig mina våtskor vid omklädning, och då kitar jag året runt (förrutom i år eftersom jag hade brutit benet), ett par bra skor så som Mystics Blade räcker, jag börjar frysa snabbare på andra ställen än just om fötterna. Investera i ett par bra skor så blir kitandet mycket skönare. Eller kör med liniment om det är din grej, helt upp till dig.
-
Gadget;464021 wrote:Vad är linnement…?
Är det samma sak som liniment?Nej. Det är det verkligen inte…
Shit, finns det inte någon här som kan någonting???
-
Doh! Accidently gave a positive one. I’m not used to minuses. Haven’t delivered one since the days of Jonaish 1.2
-
Det här är ju helt underbart.
Äntligen är Steffo som det en gång var… Alltid kul med ett nytt lyte att småle lite åt.Välkommen grabben!
Fortsätt med din underbara stavning och otroligt intressanta och genomtänka inlägg. -
Kjello
Gäst9 maj, 2008 vid 22:19Funkar att va aktiv, slalom/hoppa mm, så fötterna hela tiden jobbar,
Spånat; speeda så friktionen/studsningarna mot vattnet ”vibrerar upp värmen”, men kanske extra kallt.Faktum för mej, trånga skor kyler mer än dom värmer, måste va mjuka/smidiga och möjlighet att röra på tårna mm.
sharkskin är det enda, glöm dubbelnylon.
Logga in för att svara.