Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn i helgen?

Taggad: 

  • glader

    Medlem
    23 april, 2009 vid 16:39

    Någon som vågar säga något nu? Ser inte ut som en prognos man åker från Göteborg på eller?

  • tobhed

    Medlem
    23 april, 2009 vid 17:18

    Aloha Fred,

    Enligt danskarna ska det blåsa 9m/s SO, vilket låter bra i mina öron.

    Det är dock möjligt att det blir för mycket S vilket innebär skvalpigt värre och att brisen inte riktigt kickar in, men grundvinden verkar det inte vara nåt fel på. SO innebär också att man ev kan segla bakom piren, men jag vågar inte lova att det blir någon superdag så kommer du ner så får du vara beredd på att allt kan hända…

  • surfan

    Medlem
    23 april, 2009 vid 19:36

    jag är på G

  • glader

    Medlem
    24 april, 2009 vid 06:38

    Tack för infon Tobias! Tror jag inväntar en helg med säkrare prognos. Min kvot är bara en helg under våren. Men lockande är det, inte minst när prominenta surfare är på G.

  • mackee

    Medlem
    24 april, 2009 vid 09:24

    Jag dyker troligen upp, jobbar på att få med mig Richardson.

  • tobhed

    Medlem
    24 april, 2009 vid 10:12

    Trevligt, enligt danskarna ska det blåsa över 8m/s från lunchtid för att sedan öka under eftermiddagen.
    http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=PLEASURE

  • klang

    Medlem
    24 april, 2009 vid 11:01

    Lilla familia kommer vara där på em. 😛

  • glader

    Medlem
    24 april, 2009 vid 11:03

    Velar fram och tillbaka, men jag satsar nog på att åka ner över lördagen ändå. Om någon i Göteborg med omnejd vill åka med eller har plats i bil så hör av dig.

  • thomas-althin

    Medlem
    24 april, 2009 vid 11:05

    Jag dyker upp efter lördags-fikat..

  • oden031

    Medlem
    24 april, 2009 vid 19:49

    Jag hänger gärna på ner till Klagis imorn lördag, har även bil om någon vill åka med från GBG.
    Slå en pling eller lägg ett SMS när som 0708-940501

  • andersbq

    Medlem
    24 april, 2009 vid 21:11

    Tycker ni ska åka, men kör er inte trötta på fm, jag tror det blir bäst mellan kl 15-17, borde bli runt 10 med byar uppåt 13-14.
    Nu har det varit dåligt med vatten, men imorgon kommer det vara ca 15cm under normal, vilket borde vara ok. Lycka till!

  • hanko

    Medlem
    24 april, 2009 vid 22:08

    Kör hårt dudes..!! Jag hoppas på “brisen” på hemmavattnen på söndag..! Imorrn….stucked with…obligations…! HD-777

  • glader

    Medlem
    25 april, 2009 vid 01:12
    oden031;542647 wrote:
    Jag hänger gärna på ner till Klagis imorn lördag, har även bil om någon vill åka med från GBG.
    Slå en pling eller lägg ett SMS när som 0708-940501

    Det vore kul med sällskap. Knasigt att jag inte läste detta i tid eller la ut mitt nr. Skickat SMS nu när jag vaknat mitt i natten och inte kan låta bli att kolla prognoser. Tänkte rulla från Göteborg runt 08:30. Vet inte om jag vågar ringa dig tidigt en söndagsmorgon. Jag går upp ca 06:30, ring mig gärna runt 7 om du är vaken så att vi kan synka oss. Vore skönt att åka i en bil

    andersbq;542667 wrote:
    Tycker ni ska åka, men kör er inte trötta på fm, jag tror det blir bäst mellan kl 15-17, borde bli runt 10 med byar uppåt 13-14.
    Nu har det varit dåligt med vatten, men imorgon kommer det vara ca 15cm under normal, vilket borde vara ok. Lycka till!

    Tack för prognosen! Kommer dock inte att lyckas hålla tillbaka något. Blåser det kommer jag att vara på vattnet hela tiden. Är i gott trim och har extrem abstinens. Helt ok om jag inte kan röra mig på några dagar efteråt.

  • gurra1978

    Medlem
    25 april, 2009 vid 21:18

    Kulingvarning.nu kommer leverera en speedfilm från dagen. Jag satte mig längst ut på piren och filmade de killarna som var där på eftermiddagen. Grymt material blev det vill jag lova. Jag är riktigt imponerad av stället och hur fort de seglade. Ska försöka klippa ihop det åt er så fort som möjligt. Men ni får en liten trailer först 🙂

  • gurra1978

    Medlem
    25 april, 2009 vid 22:59

    En liten bild som Fredrik tog. Trailern får ni imorgon. Måste sova nu.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.