Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn igen

  • Klagshamn igen

    Publicerad av fj69 på 5 maj, 2006 vid 11:35

    I och med att en rad bilar styr kosan mot klagshamn i morn, får man väl sluta sig till att det hela ser lovande ut?

    Om man väl tagit sig, till “kalkbrottet” är då vägen till spotet raka vägen ut på landtungan till badet eller? Vore fint med lite ledning.

    Är sugen på att tälta funkar det? För prognosen ser väl ok ut även för söndag.

    Nyinflyttad sedan tidigt i våras med endast en surfdag i bagaget denna motstyckeslösa skitvår.

    /F

    basse svarade 18 år sedan 16 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    5 maj, 2006 vid 12:03

    http://www.hitta.se sök på klagshamn… du får upp en kartbild som visar en “distinkt” udde söder om bron. Längst ut på udden finns en småbåtshamn. På den södra sidan nästan längst ut på udden är själva “spotet”.

    Vägbeskrivning.. jag har precis ritat ett kryss på kartan..

  • tobhed

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 12:05

    Om du menar “kalkbrottet” som numera är en ridklubb så är det rakt fram på den vägen, men istället för att svänga höger till badet så svänger du vänster….

  • stewen

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 12:45

    Ser ut att bli nordost…
    Hur funkar det i klagshamn?

  • basse

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 14:01

    Rapport från Klagan nu…..

    Varmt och 4.7!!! Gött för er gubbs!

  • emil_h

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 15:19

    Precis som stewen säger så verkar det ju bli lite mer mot nord än helt rak ost. Hur funkar det? Kommer brisen igång ändå eller?

  • henke201

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 16:12

    Varit sjukt bra idag, något byig vind men har fungerat med segelstorlekar runt 5,0 hela dagen!

  • Oscar11111

    Gäst
    6 maj, 2006 vid 08:49

    Nordost är inget vidare för moaning harbour, brisen kickar igång ordentligt först när vinden vridit ner till sydost och värmen ligger på. Sitter 3 min därifrån och här det blåser inget än. Vi får se vad osm händer… Om inte annat lär det bli fet 4.7 freestyle imorrn. Ska bli frisk ostlig grundvind och då kan det bli galet bra på stranden.

    /Oscar

  • junksurf

    Medlem
    6 maj, 2006 vid 09:08

    Är de någon som har länk till vindmätare?

  • el_duderino

    Medlem
    6 maj, 2006 vid 09:41
  • alexasu

    Medlem
    6 maj, 2006 vid 16:58

    verkar dock se ut som om det blir lite väl nord imorgon åsså…

  • tobhed

    Medlem
    6 maj, 2006 vid 18:55

    Det var en helt OK dag i Klagshamn idag – vi räknade till 60 pers på vattnet samtidigt. Vinden kom vi 12-tiden och efter en trevande start så var det 5,7 – 5,4 som gällde 🙂

  • stewen

    Medlem
    6 maj, 2006 vid 20:48

    Ja ett tag var det till och med 4.7 och riktigt bra drag.

    Jag vill verkligen tacka klagshamn vindsurfing klubb för det varma mottagandet av “invasionen”.
    Ni fick oss verkligen att känna oss som hemma och alla där milen var helt klart värt det. Både surfmässigt och socialt!

    Stort cred!

  • emil_h

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 08:23

    Ja, det var nice. Började med freestyle och 5,7, blev överriggad ganska snabbt, bytte sedan till 5,0 och lillbrädan för att sedan avsluta med 5,0 och storbrädan. Kanonställe och trevligt folk. Det enda man var lite rädd för var alla stenar som såg ut att ligga 2 dm under vattnet :), kändes tryggt när ni la i lite bojjar.

  • s66

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 11:17

    Hur kommer Klagshamn funka på måndag…ngn som vet? Ser ju ut o bli mer åt NO grundvind så det kanske inte blir ngn bris.
    Hör gärna av er om de är ngn som ska segla. 0709 546676
    Mvh Andreas Olandersson

  • badjanne

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 19:53

    Hej
    Jag sticker ut med husvagnen underförmiddagen.
    Gissar att vinden blir som idag. Brisen kommer igång vid ett tiden.
    Fråga din farsa han var där och körde idag och verkade ganska nöjd när har åkte hem.
    Jag ringer dig när jag vet.
    Janne

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn igen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.