Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn till helgen?

  • Klagshamn till helgen?

    Publicerad av callep på 2 maj, 2006 vid 18:37

    har hört väldigt mycket om detta ställe och dess sjöbris..
    Det ska ju bli ganska varmt till helgen och är det östlig grundvind det ska vara?

    Jag har inte fått surfa på ett tag nu så jag är tillräckligt desperat för att åka nååra mil..

    Så vad säger ni ? är det värt ett besök??

    clemens svarade 18 år sedan 19 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • maki5836

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 22:51

    Jag tycker att det verkar riktigt lovande! Från och med imorgon och hela helgen enligt windguru. Och japp, ostligt stämmer.

  • babilidoo

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 06:38

    GYYYDDT!!

    ROKKnROLL hela helgen

  • fng

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 07:53

    Någon som varit i Klagshamn nyligen och vet omdom satt ut markeringarna till stenarna än?

  • petter_f

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 08:53
    FNG wrote:
    Någon som varit i Klagshamn nyligen och vet omdom satt ut markeringarna till stenarna än?
    I was by there on Monday and I am pretty sure they haven’t put out the markings yet. But that ain’t stopping me from a sail today if the wind gets up. 🙂
  • el_duderino

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 08:59

    klagan idag redan?

  • petter_f

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 09:09

    Not too sure, I’m still learning my way around the different weather sites and I saw babilidoo’s chart above which suggests 8m/s. If it ends up being a steady 8m/s (16kts) then probably enough for me to get going. My gears down there so it’s easy just to gun it there for a look see.

  • badjanne

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 09:52

    Petter
    I have problem with priority
    Paint the fence at home or go surfing
    Give me a call if you go out. I dont like to surf alone when the wind comes from East
    I am no working this week
    0733 36 58 16 Janne
    Janne

  • petter_f

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 10:08
    Badjanne wrote:
    Paint the fence at home or go surfing
    Give me a call if you go out.
    0733 36 58 16 Janne
    Janne
    Sure thing. Out curiosity I think I will go down to check it out. Whether I sail or not is another matter. If it seems doable I can give you a call/report.
  • maki5836

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 11:16

    Har varit nere o kört hela förmiddagen… Det är verkligen på gränsen. Planar fint emmellanåt men långa tröga perioder. Körde 6,3. Ska kanske blåsa upp lite i eftermiddag.

  • s

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:17

    Jag är sååååå mycket på Klagshamn i helgen!!!!

    Har även funderingar på att dra ner på fredagen typ vid lunch. Så hoppas på lite eftermiddagsbris och sedan full fart hela helgen!

    Jag har en plats över i bussen till någon surfande vän! Och en ytterligare om det gäller transport.

    /Staffan

  • maki5836

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:08

    Hur var det nu i eftermiddag?? Ser fint ut till imorgon i alla fall!! 🙂

  • el_duderino

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:54

    Körde 5.9 med planing då och då mellan 16-18 kanske,
    innan dess va det tydligen 5.3 som gällde!

    SJUUUUUUUUKT VARMT IAF!

  • badjanne

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 18:33
    S.. wrote:
    Jag är sååååå mycket på Klagshamn i helgen!!!!

    Har även funderingar på att dra ner på fredagen typ vid lunch. Så hoppas på lite eftermiddagsbris och sedan full fart hela helgen!

    Jag har en plats över i bussen till någon surfande vän! Och en ytterligare om det gäller transport.

    /Staffan

    Hej Staffan
    Jag drar ud me hausvajnen paå fredda midda saå du e som vanlit välkömen
    Eftersaom dau ha svart å förtsau vau vi sir her i Skaune skickar jau en lank med ovningar. Vajret for heljen sir bra ud. Möje vind frau ostan
    http://www.student.lu.se/~Cie89blg/ordlista.htm

    Janne

  • gurra1978

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 18:38

    Är det lönt att åka från Stockholm med 5,7 som största segel och tro att man får 3 dagar segling (fre-sön)? Är brisen så pass bra? Det vore skoj att testa Klagshamn.

  • ola_p

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 19:12

    Man får nog ta en tur ner över helgen, lyckades avboka mitt fredagsmöte, så jag kan nog dra rätt tidigt på fredag.. 😀

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn till helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.