• Publicerad av jester på 16 februari, 2006 vid 10:59

Hejs!

Funderar på att skaffa ett segelnummer och gå med i SBF. Ett av kraven är ju att man måste vara medlem i en klubb. Vilken rekommenderas?

GWC ligger ju närmast, men jag kommer ALDRIG köra i Fiskebäck igen…
    VVK är billigast, men kör nästan aldrig i Varberg
    ÖWC är ju på Haga ibland, och tillgång till klubbstugan e ju inte fel…

Vad tycker ni?

lbj svarade 18 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • adde

Medlem
    16 februari, 2006 vid 11:17
    Jester wrote:
    Hejs!

Funderar på att skaffa ett segelnummer och gå med i SBF. Ett av kraven är ju att man måste vara medlem i en klubb. Vilken rekommenderas?

Vad tycker ni?

Jag har inte seglat fisken på, tja… jag har seglat där en gång totalt sett… men jag är såklart med i GWC för att stödja surfing lokalt – riggdäck, nytt hus osv. Även om jag mestadels seglar i Varberg (VVK) och gärna med BFC… Skulle faktiskt kunna tänka mig att vara “stöd”medlem i flera klubbar.

/adde

• getwet

Medlem
    16 februari, 2006 vid 14:06
    Jester wrote:
    Hejs!

Vad tycker ni?

Uj vilka svåra frågor du kommer med….
    Stödja lokal förening låter hel rätt, men om man aldrig är där:crazy:
    Gå med i ÖWC som är den klubben som gjort mest för sporten låter hel rätt, men långt bort:crazy:
    VVK, skämtar du eller? Det är väl ingen som seglat över 25knop i den klubben, går det att stödja sådant:wink:

Singla slant du mellan GWC och ÖWC, meddela sedan hur det gick. Men om du tar ÖWC så får du både mig, faster och TB.surf som klubbkompisar. Osså Kenneth förstås, o Pugge o snygga Cissi….osså en ortoped, en metereolog,
    osv. Ojdå, höll på att glömma klubbens stolthet Styret, mannen utan gipp:cool2:

• jester

Medlem
    16 februari, 2006 vid 15:57

snygga Cissi

Du har min uppmärksamhet…

men visst borde man vara lite lokalpatriotisk, men samtidigt blir det nog ett par resor till Haga oxå… Och räknar man med SBF och ev. ISA så börjar vi snacka en och en halv fena i bara medlems-pengar…

• jester

Medlem
    16 februari, 2006 vid 16:30

VVK, skämtar du eller? Det är väl ingen som seglat över 25knop i den klubben, går det att stödja sådant

Pratade med Surfan precis. Nu har VVK en gubbe över 25 knop som medlem iaf…

Skall man gå till närmaste klubb som jag har prylarna så är VVK trots allt närmast…

• getwet

Medlem
    16 februari, 2006 vid 17:17
    Jester wrote:
    Du har min uppmärksamhet…

men visst borde man vara lite lokalpatriotisk, men samtidigt blir det nog ett par resor till Haga oxå… Och räknar man med SBF och ev. ISA så börjar vi snacka en och en halv fena i bara medlems-pengar…

Bah! Nu när det också är kartellbildning på fenfronten så räcker det inte ens till en fena:mad:

• johanc

Medlem
    16 februari, 2006 vid 20:19

EN ortoped! EN!!

Det finns fler ortopeder i ÖWC än på de flesta svenska länsdelssjukhus…

😉

JOhanC

• speedjanne

Medlem
    16 februari, 2006 vid 20:28

Vi kommer köra ett flertal slalom tävlingar och ha ett fett klubbmästerskap i GWC….. för medlemmarna.

• the_novice

Medlem
    16 februari, 2006 vid 20:36
    getwet wrote:
    VVK, skämtar du eller? Det är väl ingen som seglat över 25knop i den klubben, går det att stödja sådant:wink:

Sicket förtal!
    Klart att man är med i VVK, det är ju i vågor som det är riktig surfing! :cool2:
    Kan inte svara för dem andra men över 25 knop har jag allt varit en gång eller två….

• jester

Medlem
    15 mars, 2006 vid 09:46

Numera har VVK fått tre nya medlemmar i form av fullvuxna speed-seglare… (jag, Surfan o MGS) Har iofs inte fått respons av dom ännu att jag blivit registrerad…

Har även fått segelnummer från SVF: SWE491…

• johanc

Medlem
    15 mars, 2006 vid 11:00

Och ÖWC har fått två nya medlemmar i form av min fru och lilla dotter så vi klarar oss nog…. Svikare…

😉

JohanC

• getwet

Medlem
    15 mars, 2006 vid 15:49
    Jester wrote:
    Numera har VVK fått tre nya medlemmar i form av fullvuxna speed-seglare… (jag, Surfan o MGS) Har iofs inte fått respons av dom ännu att jag blivit registrerad…

Bara medlemmar får sitta på ÖWC:s veranda……så det så! :tongue:

• surfan

Medlem
    15 mars, 2006 vid 19:00
    getwet wrote:
    Jester wrote:

Bara medlemmar får sitta på ÖWC:s veranda……så det så! :tongue:

cool numer plåt en sådan vill ja oxo ha!
    (fast surfan)

• swe-496

Medlem
    15 mars, 2006 vid 20:05

Blir inte det lite jobbigt om det är en tvåraders som getwet´s skylt???
    SUR
    FAN

*ASG*

• jester

Medlem
    16 mars, 2006 vid 07:04

Hahaha!!

Dagens bästa!

• swe-496

Medlem
    16 mars, 2006 vid 08:48

Jester…. Hur tror du en Copello 270 från 95 står sig idag i speed?
    Var ett tag sne jag körde den. Behöver 2 nya segel för att ge mig in i speedhetsen..
    Har kört en 7,7 som störst på den. Men tror en 7,2 och en 6,2 borde komplettera min 5,4:a bra.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.