Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Klubb sökes
-
Klubb sökes
Publicerad av tomp89 på 2 februari, 2009 vid 12:33Tjenna. Tommy heter jag och jag söker klubb på västkusten. Undrar framför allt om ngn har hört/vet ngt om detta och i så fall hur man får kontatkt eventuellt om det finns en hemsida för feedback 🙂
Hade fett// Tompan:grin:tomp89 svarade 16 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Tomp89;528388 wrote:Tjenna. Tommy heter jag och jag söker klubb på västkusten. Undrar framför allt om ngn har hört/vet ngt om detta och i så fall hur man får kontatkt eventuellt om det finns en hemsida för feedback 🙂
Hade fett// Tompan:grin:
I Varberg finns VSK (googla varbergs surfklubb)
Sen, kommer det startas en klubb i Falkenberg nu under de kommande månaderna – Iom att underskriven är en av initiativtagarna är det en säker källa 😉Så håll ögonen öppna!
-
okey kollat den men jag skulle vara lite mer intresserad av en som låg lite längre upp…
Jag är en utav rågelunds locals (hoppas jag att jag kan säga utan att skämmas^^) så en lite närmare kungsbacka… typ gottskär/onsala eller ngt annat =DPEACE
-
hehe jo men jag bara undrade om det fanns ngn lite närmare göteborg men det kanske det inte gör då 😛
kanske ska starta en liten klubb i rågelund annars, såg några skriva om det på en annan topic. kan väl kanske kolla intresse om det (tänker högt)Hade:santa:
-
Det beror på vad syftet är med klubben. Eftersom VSK till viss del skall vara en kontaktpunkt utåt vid t.ex kontakt med myndigheter så är styrkan i antalet och då är det bra att alla är med i VSK. Sedan värnar ju dom för spots i varberg med omnejd, vilket borde innefatta även t.ex Rågelund.
Men man kanske kan ha en underförening till VSK för Kungsbacka och Gbg? Vet int ehur dom ställer sig till det. Kanske bara krånglar till det.
-
Alla är varmt välkommna i VSK, vår nordligaste medlem är ända uppe i norge. Självklart kan vi stötta alla spots, även rågelund. Bra ide med grupper som kan främja bevarande, skötsel och utveckling för resektive spot. Det är fritt för alla medlemmar att komma med förslag på allt mellan himmel o jord som har med surfing o göra. Det är bara att maila eller ta kontakt med någon i styrelsen. Vi finns till för medlemmarna. Kul om det kommer till fler klubbar som arbetar för surfingens fördel. Har dock märkt att en av de första frågorna som dyker upp vid kontakt med kommun o myndigheter är hur stort medlemsantal klubben har. Aloha!
-
debkåusf;528414 wrote:Alla är varmt välkommna i VSK, vår nordligaste medlem är ända uppe i norge. Självklart kan vi stötta alla spots, även rågelund. Bra ide med grupper som kan främja bevarande, skötsel och utveckling för resektive spot. Det är fritt för alla medlemmar att komma med förslag på allt mellan himmel o jord som har med surfing o göra. Det är bara att maila eller ta kontakt med någon i styrelsen. Vi finns till för medlemmarna. Kul om det kommer till fler klubbar som arbetar för surfingens fördel. Har dock märkt att en av de första frågorna som dyker upp vid kontakt med kommun o myndigheter är hur stort medlemsantal klubben har. Aloha!
Det skulle vara rätt fint om man som ni sa hade underklubbar till VSK eller om Vargbergs SurfKlubb(lr vad förkortningen betyder) blev västkustens surfklubb (hehe bara ett förslag) som sedermera fick massa underklubbar för respektive spot eller stad. Då skulle det kunna underlätta för klubbarna att kunna lägga pengar och framför allt tid på sin egen spot eller de som de prioriterar mest. :smirk:
Tack Laina för länkarna btw
Logga in för att svara.