Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kolla era skruvar

  • Kolla era skruvar

    Publicerad av blackadder på 24 februari, 2008 vid 12:44
    Tänkte bara komma med ett litet tips till alla ofrusna kajtare. Kolla skruvarna på bindningarna innan ni går i. Det går ju oftast att hjälpligt köra i land med bara en fungerande bindning, men tanken på att bodydragga nu är avskräckande.
    ninoh svarade 16 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • kasimir

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 14:51

    Om det är en bild på dig själv som du har som avatar borde du kolla dina egna skruvar.

  • _sofia_

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 16:27

    Hey.. e de en pik mot mig för att en skruv på min bräda lossnade ute a ja int kunde fixa de me kniven ute, men kunde ta mig in a hitta en skruvmejsel i bilen a sen ut igen… 😉

  • jonaish

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 16:53
    _Sofia_;446967 wrote:
    Hey.. e de en pik mot mig för att en skruv på min bräda lossnade ute a ja int kunde fixa de me kniven ute, men kunde ta mig in a hitta en skruvmejsel i bilen a sen ut igen… 😉

    försökte du med kniven ute på sjön? :shocked:

  • blackadder

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 17:11

    @kasimir 446945 wrote:

    Om det är en bild på dig själv som du har som avatar borde du kolla dina egna skruvar.

    Ska du säg din hattbeprydde gamle kvadratiska invariant.

  • skotten

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 17:22

    SCANDAL… Blomall is not in spain testing.. but out lending Sofia a helping hand!!! WTF!

    @_Sofia_ 446967 wrote:

    Hey.. e de en pik mot mig för att en skruv på min bräda lossnade ute a ja int kunde fixa de me kniven ute, men kunde ta mig in a hitta en skruvmejsel i bilen a sen ut igen… 😉

  • _sofia_

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 18:32
    jonaish;446975 wrote:
    försökte du med kniven ute på sjön? :shocked:

    Yes, men de ville sig int efter några försök. Har gått förr. Gick att glida in på brädan ändå, så de löste sig snabbt ändå…

  • pjoter

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 18:35

    tror fasen de inte gick med kniven nu, förstår du hur kallt det är? snacka om att han måste haft blueballs.

  • _sofia_

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:10
    pjoter;447023 wrote:
    tror fasen de inte gick med kniven nu, förstår du hur kallt det är? snacka om att han måste haft blueballs.

    Tur att man int har ngr a förfrysa då :tongue:

  • simoneburgess

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 09:59

    @Blackadder 446933 wrote:

    Tänkte bara komma med ett litet tips till alla ofrusna kajtare. Kolla skruvarna på bindningarna innan ni går i. Det går ju oftast att hjälpligt köra i land med bara en fungerande bindning, men tanken på att bodydragga nu är avskräckande.

    mmm, pajade för övrigt höger baksida lår på att inte ha kollat mina skruvar. Frambindningen lossnade och jag veks dubbel på nåt satans vänster jag fotfarande inte förstår. Ont gjorde det i alla fall, och helt onödigt om jag bara satt dit mina skruvar lite bättre.

  • sourra

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 12:58

    Sen min ena strap släppte längst längst ut i Apelviken förra året så drar jag mina skruvar efter varje session. Typiskt bra grej att göra när man ändå sköljer av den (brädan).

  • eddie

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 17:23

    Mina skruvar släpper bara när jag gör downwinders…

  • _bodhi_

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 19:07

    @Blackadder 446933 wrote:

    Tänkte bara komma med ett litet tips till alla ofrusna kajtare. Kolla skruvarna på bindningarna innan ni går i. Det går ju oftast att hjälpligt köra i land med bara en fungerande bindning, men tanken på att bodydragga nu är avskräckande.

    Spring till Claes Ohlson och köp loctite till skruvarna, så kan du surfa lugnt sen.

    Kommer aldrig att vibrera ur igen men du får loss dom om du vekligen behöver…

  • blackadder

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 20:14

    Beror väl lite på vilken sorts loctite man köper. De finns ju dels den typen som är till för att ingen nånsin ska få upp skruvarna igen, och så finns det den sorten som är vibrationssäker.

  • robo_cop

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 20:23
    _Bodhi_;447284 wrote:
    Spring till Claes Ohlson och köp loctite till skruvarna, så kan du surfa lugnt sen.

    Kommer aldrig att vibrera ur igen men du får loss dom om du vekligen behöver…

    You are under arrest!

  • edorf

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:55

    kör strapless..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kolla era skruvar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.