• Publicerad av farmer_nez på 26 oktober, 2006 vid 09:02

Om någon har erfarenhet av brädan starboard kombat får ni gärna dela med er. Jag funderar på att inhandla en inför nästa säsong. Jag är ute efter en freestyle/wave (crossover) bräda runt 95l och beskrivningen av kombat verkar passa perfekt för förhållandena här hemma i Svedala. Jag kör mest freeride idag men har på senaste tiden börjat små hoppa och även testat att segla i vågor. Min surf kommer nog att gå i den riktningen men eftersom jag bor i Uppsala blir det inte lika många vågtillfällen som man önskar under en säsong och behöver därför en mer mångsidig bräda.
    /Jonas

jaca svarade 18 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • surfen

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 09:32
    farmer_nez wrote:
    Om någon har erfarenhet av brädan starboard kombat får ni gärna dela med er. Jag funderar på att inhandla en inför nästa säsong. Jag är ute efter en freestyle/wave (crossover) bräda runt 95l och beskrivningen av kombat verkar passa perfekt för förhållandena här hemma i Svedala. Jag kör mest freeride idag men har på senaste tiden börjat små hoppa och även testat att segla i vågor. Min surf kommer nog att gå i den riktningen men eftersom jag bor i Uppsala blir det inte lika många vågtillfällen som man önskar under en säsong och behöver därför en mer mångsidig bräda.
    /Jonas

Då tycker jag du ska komma till Alnäs eller Skaris i morgon fredag, beror på vindriktningen, vind utlovas och då kan du få titta/känna på den mest allround bräda som jag har kört på nämligen en Exocet Scross93 liter. Den tar vågor, chopp allt från Ekoln till Varberg, plus den tar segel från 4,0 till 7,2m så det borgar för tidig planing det kan jag lova.

• andreas-f

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 09:47

Jag köpte en kombat 86:a -06 för nån månad sen och är tokigt nöjd! Planar tidigt, grymt skön, snabb. På väg ut genom bryten är det maxfart direkt och man missar inga möjligheter till goa hopp. Dessutom är den snygg…

Kolla Starboards forum också om du inte redan gjort det, finns ett antal trådar om Kombat där.

• surfmeister

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 11:03
    farmer_nez wrote:
    /Jonas

Tjena!
    Jag har en Fanatic FW98 ´06 som min lättvindsvågis och är toknöjd! Fungerar riktigt, riktigt bra med 5.3-5.7m2 i vågor. Frontside är med lite trimmning av tekniken hur bra som helst och den hoppar grymt bra och är toksnabb up i planning. På platt vatten klarar brädan lätt 4.7-6.5m2. SB Kombat ska vara väldigt lik Fanatic (båda två var de enda som fick högsta betyg på vågridning i senaste Windsurf Mag testet) men SB ska vara bättre för freeride vilket talar för Kombat (mao en riktigt bra freeride-wave crossover). Själv har jag också en SB Evo74 och är riktigt nöjd med SB som märke.
    /SM

• jaca

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 14:17

Ta en titt på en Tabou Rocket http://www.tabou-boards.net/index.php/tabou/boards/rocket Jag kör på 95-liters brädan (-05). Ser lite annorlunda ut än -07 men jag antar att en grymt bra crossover har blivit ännu bättre. Snabb, planar snabbt, lättgippad, perfekt som lättvindsvågis! Funderade på Starboard Kombat men tyckte den var för tjock över magen 😉 (Kanske inte lika snabb som min raket?!)
    05an kan du kolla upp nedan
    http://www.tabou-boards.net/index.php/tabou/archive/2005/rocket_air
    Jag fastnade i vågträsket och kompletterade med en Pocket Wave -78 (-06) som är ännu coolare -07 http://www.tabou-boards.net/index.php/tabou/boards/pocket

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.