Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kona 10’5" – Min åsikt!

Taggad: 

  • perkele

    Medlem
    30 september, 2008 vid 17:31

    jag är grymt sugen på att testa en sån här, finns det nån i nv skåne som vågar låna ut så man får testat?

    T

  • don_cavalli

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 07:27

    Snacka med Joachim på konanordic om det finns testcenter i närheten, eller om dom snart kommer vara i trakterna. Annars får du höra av dig när du är i Varberg nästa gång så kan du ta ut min planka på en testrunda.

  • joachim_larsson

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:22

    @perkele 503919 wrote:

    jag är grymt sugen på att testa en sån här, finns det nån i nv skåne som vågar låna ut så man får testat?

    T

    Vi satsar på att köra test av alla Konas vågbrädor under vecka 45 i Varberg, kanske du skulle kunna komma.

    Vill du testa specifikt Kona 10.5″ finns den på Surfers Center för test

    Vågbrädorna 11.5, 10.5 och MiniTanker finns då för test…..

    Alla Vindar Är Kona Vindar!
    //Joachim

  • svennebanan

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:43

    @Joachim_Larsson 508437 wrote:

    Vi satsar på att köra test av alla Konas vågbrädor under vecka 45 i Varberg, kanske du skulle kunna komma.

    Vill du testa specifikt Kona 10.5″ finns den på Surfers Center för test

    Vågbrädorna 11.5, 10.5 och MiniTanker finns då för test…..

    Alla Vindar Är Kona Vindar!
    //Joachim

    När dyker nya 9.5an och technora 2009orna upp? Kommer de att finnas för test?

  • joachim_larsson

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 12:33

    @svennebanan 508447 wrote:

    När dyker nya 9.5an och technora 2009orna upp? Kommer de att finnas för test?

    Vet ej exakt men kan tänka mig i Mars tidigast, då ska vi köra test på alla modellerna och då är alla välkomman.

    Varberg, Motala eller kanske TORÖ vad tror du?

    //Joachim

  • svennebanan

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 13:00

    @Joachim_Larsson 508468 wrote:

    Vet ej exakt men kan tänka mig i Mars tidigast, då ska vi köra test på alla modellerna och då är alla välkomman.

    Varberg, Motala eller kanske TORÖ vad tror du?

    //Joachim

    Jag har harvat med min Kona Surf på Torö några ggr. Det är branta vågor med ganska kort mellanrum och det känns nästan för stökigt med en 10,5 lång bräda, men om du vågar offra en 9.5a till Toröstenarna så kör på;-.

    Varberg verkar dock vara perfekt för longboard vågsegling i de förhållande som Don C har postat bilder från. Jag fick själv en sån dag i somras och jag har nog aldrig haft så roligt i hela mitt liv. Jag är en högst medioker vindsurfare, men tom jag hade väldigt lätt att få bra surf med vågorna.

  • joachim_larsson

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:17

    @svennebanan 508474 wrote:

    Jag har harvat med min Kona Surf på Torö några ggr. Det är branta vågor med ganska kort mellanrum och det känns nästan för stökigt med en 10,5 lång bräda, men om du vågar offra en 9.5a till Toröstenarna så kör på;-.

    Varberg verkar dock vara perfekt för longboard vågsegling i de förhållande som Don C har postat bilder från. Jag fick själv en sån dag i somras och jag har nog aldrig haft så roligt i hela mitt liv. Jag är en högst medioker vindsurfare, men tom jag hade väldigt lätt att få bra surf med vågorna.

    Fick reda på nu att jag får teknorabrädorna i slutet av december….
    kommer att se det första exet den 27:e i Hamburg, ska bli spännande.

    //Joachim

  • don_cavalli

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:44

    @svennebanan 508474 wrote:

    Jag har harvat med min Kona Surf på Torö några ggr. Det är branta vågor med ganska kort mellanrum och det känns nästan för stökigt med en 10,5 lång bräda, men om du vågar offra en 9.5a till Toröstenarna så kör på;-.

    Varberg verkar dock vara perfekt för longboard vågsegling i de förhållande som Don C har postat bilder från. Jag fick själv en sån dag i somras och jag har nog aldrig haft så roligt i hela mitt liv. Jag är en högst medioker vindsurfare, men tom jag hade väldigt lätt att få bra surf med vågorna.

    Tror du kommer bli stoked när du testar 10’5:an! Kommer kännas liten och loose i jämförelse med din Surf.

  • svennebanan

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 15:01

    @Don_Cavalli 508498 wrote:

    Tror du kommer bli stoked när du testar 10’5:an! Kommer kännas liten och loose i jämförelse med din Surf.

    Så mycket mindre vet jag inte den kommer att kännas då det nästan är identiska mått förutom de 25 litrarna och de 3 kilona. Att den mer loose är jag helt övertygad om, men bara det gör kanske att den känns betydligt mindre iofs.

    Har du provat 11,5an?

  • don_cavalli

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 16:14

    @svennebanan 508502 wrote:

    Så mycket mindre vet jag inte den kommer att kännas då det nästan är identiska mått förutom de 25 litrarna och de 3 kilona. Att den mer loose är jag helt övertygad om, men bara det gör kanske att den känns betydligt mindre iofs.

    Har du provat 11,5an?

    Du har helt rätt! Hade för mig att den va större än 10’5an. Har inte testat varken 11’5:an eller surf, så där kan jag inte uttala mig. Men v45 kommer jag vara med och hårdtesta!!! 😀

  • svennebanan

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 18:09

    Kommer det att vara Naish Old School segel till demo brädorna?

    På de senaste stoneandwater bilderna kör du ju med ett Kona pimpat Old School, är det något sammarbete där eller?

  • don_cavalli

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 22:13

    @svennebanan 508525 wrote:

    Kommer det att vara Naish Old School segel till demo brädorna?

    På de senaste stoneandwater bilderna kör du ju med ett Kona pimpat Old School, är det något sammarbete där eller?

    Old School seglen är mitt personliga val av segel och har hängt med sedan jag började seglade SUP-bräda. Ett grymt soft segel som är som klippt och skuret för longboardvågsegling!

    “Kona-pimpningen” är bara bonus! 😀

    Kommer med största sannorlikhet att vara simmersegel till demobrädorna.

  • perkele

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 03:35

    Låter bra, ska se om det går att komma loss…

    @Joachim_Larsson 508437 wrote:

    Vi satsar på att köra test av alla Konas vågbrädor under vecka 45 i Varberg, kanske du skulle kunna komma.

    Vill du testa specifikt Kona 10.5″ finns den på Surfers Center för test

    Vågbrädorna 11.5, 10.5 och MiniTanker finns då för test…..

    Alla Vindar Är Kona Vindar!
    //Joachim

  • svennebanan

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 07:47

    @Don_Cavalli 508597 wrote:

    Old School seglen är mitt personliga val av segel och har hängt med sedan jag började seglade SUP-bräda. Ett grymt soft segel som är som klippt och skuret för longboardvågsegling!

    “Kona-pimpningen” är bara bonus! 😀

    Kommer med största sannorlikhet att vara simmersegel till demobrädorna.

    Lite synd, men Fahlén kanske vill dema också;-.

    Jag råkade se att du kör ett Challenger Bash i ett gammalt klipp när du hoppar med en Kona ONE i apelviken. Hur är de jämfört med Old School?

    (jag kör Bash och tydligen har det seglet du använder i videon hamnat i min ägo om det nu inte finns fler Bash 5.0 med stora Naish döskalleklistermärken)

  • don_cavalli

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 18:05

    @svennebanan 508625 wrote:

    Lite synd, men Fahlén kanske vill dema också;-.

    Jag råkade se att du kör ett Challenger Bash i ett gammalt klipp när du hoppar med en Kona ONE i apelviken. Hur är de jämfört med Old School?

    (jag kör Bash och tydligen har det seglet du använder i videon hamnat i min ägo om det nu inte finns fler Bash 5.0 med stora Naish döskalleklistermärken)

    Det är svårt att jämföra så olika typer av segel. Old School seglet är ju framtaget speciellt för longboardsegling. Seglar även liten bräda med seglen och tycker det funkar bra. Seglet har dubbel depower vilket ger det lite nya egenskaper jämfört med “vanliga” vågsegel…

    Kommer du till testdagarna får du testa mitt segel och avgöra själv!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kona 10’5" – Min åsikt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.