Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kona ONE och Volvo i Norrköping den 10:e Maj

  • Kona ONE och Volvo i Norrköping den 10:e Maj

    Publicerad av joachim_larsson på 8 maj, 2008 vid 16:23

    Kom och se på Vlovo City Sailing och testa Kona ONE på plats i LINDÖ.

    Se nya XC60 och testa Kona ONE

    PROGRAM

    Lördag
    09.00 Race Village öppnar
    09.30 Kappseglingen startar “CB66”
    10.00 Test av Kona ONE hela dagen
    11.00 Uppvisning av Sjöräddningen
    13.00 Live-uppträdande och uppvisning av Sjöräddningen
    16.00 Live-uppträdande och uppvisning av Sjöräddningen
    17.00 Prisutdelning Kappsegling “CB66”

    På plats finns våtdräkter, skor, flytväst och sele, här kan ni också beskåda Konas andra brädor, personal från KonaNordic finns diskusion.

    anmälan här, men är frivillig: http://www.konanordic.com/Event.aspx?eId=8ca6f5b211998c5&ePi=0

    //Joachim

    simpa svarade 15 år, 11 månader sedan 17 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • andersbq

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 16:34

    Jag kanske ska förtydliga med att Lindö ligger i östra Norrköping och att Kona inte är någon arrangör eller officiell partner.
    http://www.volvocars.se/citysailing

  • simpa

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 17:52

    @Joachim_Larsson 464018 wrote:

    Kom och se på Vlovo City Sailing…

    Är Vlovo något nytt?
    Skämt åsido, kan man göra något annat än att hacka på Konappl. Gör en enskild del på forumet för Kona, snälla!
    … För båda parters skull. Eller så är det bara jag som är nojig, eller kanske är det den där förbannade “kona-sången” som inte tåls..

  • andersbq

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 19:53

    Man kan tycka vad man vill om Kona, just i detta fall så tycker jag att det är bra. Alla dessa event är citynära under en ganska vindfattig period. Om man vill ha med vindsurfing så bör brädorna fungerar i deplacementfart. Dessutom är det väl bara Surfers och kanske OnWater förutom Kona som kan ha kapacitet att hänga med på 10 orter under några månader. Alternativet hade varit att det bara hade varit segelbåtar av olika slag. Så även om vi bara gillar deläjd framåt, enhands spåck och 40 knutars slör, kan vi väl ändå se positivt på detta initiativ eller?

  • trasurfarn

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 19:57
    simpa;464040 wrote:
    Är Vlovo något nytt?
    Skämt åsido, kan man göra något annat än att hacka på Konappl. Gör en enskild del på forumet för Kona, snälla!
    … För båda parters skull. Eller så är det bara jag som är nojig, eller kanske är det den där förbannade “kona-sången” som inte tåls..

    Är det den berömda svenska avundsjukan som graserar igen?
    På – 70, – 80-talet var det smått förbjudet att tycka om Abba i Sverige eftersom de marknadsfördes så hårt och blev så framgångsrika. Stickan
    Anderson var deras genialiska marknadsförare som var först inom musikbranschen med musikvideos. Idag har var och varannat band annammat detta och det finns till och med speciella sajter på nätet där band utan alltför god ekonomi kan marknadsföra sig och komma fram.
    I sveriges icke kommeriella kanaler kan man dagligen höra recentioner av böcker och film samt en och annan vinkännare får uttala sig.
    Men kultur och vin kan tydligen inte räknas som reklam.
    Jag förmodar att utan reklam skulle inte ens Steffo ha råd att existera.
    Jag tycker faktiskt att det är lite löjligt när den självutnämd reklampolisen
    här på Surfzone börjar gnälla så fort någon skriver något om Kona och eventuella aktiviteter som förekommer med det brädmärket!
    Överlåt “reklamdömmandet” till Surfzones moderator i stället!
    Är du/ni så avundsjuka över att inte man skriver om ditt brädmärke/typ
    här och eventuella aktivieter? Eller är det så att all kona-skriverier och eventuell reklam riskerar att göra vindsurfingen folklig och hotar en del centerbordslösa surfares behov av att vara exklusiva och hippa?!
    Länge leve all sorts musik inkl Abba samt alla typer av vindsurfingbrädor och märken! Jag känner mig hipp med det jag gör och tycker att det är kul med mångfalden bland både musik och brädor.
    Träsurfarn

  • htn

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 20:24
    andersbq;464085 wrote:
    Alternativet hade varit att det bara hade varit segelbåtar av olika slag. Så även om vi bara gillar deläjd framåt, enhands spåck och 40 knutars slör, kan vi väl ändå se positivt på detta initiativ eller?

    Det är ändå alltid trevligt med “events” som dessa. Uppvisningar, kappsegling, korv… Det är kul att leverantörer tar tillfället och visar sina grejer, och erbjuder testsegling för den som vill. Sen spelar det mindre roll vilken leverantören är…

    /Henrik T. 😉

  • glader

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 20:40

    Träsurfarn: Det var en period då det var något i stil med tre Kona-trådar överst i varje underforum. Tror att rätt många här (undertecknad i någon mån inräknad) utvecklade en Kona-allergi av denna överexponering och nu drabbas av en mycket kraftig allergisk reaktion även av trådar som bara innehåller spår av Kona. Tror att det handlar mer om det än om delayed forward eller centerbordsurf “är bäst”.

  • swe-496

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 04:17

    Jag kan bara hålla med Anders i det han säger. De visar upp sporten för en bredare publik med det här eventet. Det är bra. Kommer dock inte personligen testa KONA då jag inte tycker det är kul med centerbordsbrädor längre.

  • pure

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 06:01

    Kul grej.. bra för vindsurfingen i sverige..

  • gustav-s

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 10:48

    Jag sträcker upp en hand och röstar för att Träsurfaren ska bli Steffos officiella forumpolis mot orättvisor.

    Jag förstår inte hur du kopplar det som skrivs i tråden till den svenska avundsjukan? Sen kan jag inte heller hitta något i tråden där någon gnäller om reklam? Inte första gången du drar konstiga slutsatser.

  • jesper_b

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 11:17

    Jag blir grymt avundsjuk!!!!

    Älskar inte alla vindsurfare “event”, särskilt om det är en kombinatoin av reklam för nya bilmodeller, ja menar vem har inte ett genuint intresse i nya volvo-modeller (snacka om grym mana) tävling, och allmänt spirituella seglarmänniskor.

    För visst är det en avslappnad skön stämning på Sandhamn och i Marstrand!?

    Eller varför inte kolla in läget på folket som hänger i Båstad under tennisveckorna – det är ju precis därför man håller på med surf och vindsurf.

    Jättekul!

    /Jesper ironilös B

  • rooster

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 12:00

    Kona och Volvo Ocean Race Edition bilar kanske har några gemensamma punkter. Stora och otidsenliga…

    Nej jag skall inte kasta bensin på elden, men jag tycker kanske att Träsurfarn är ngt snarstucken. Folk har väl rätt att tycka vad de vill om olika märken…

  • ludde-2

    Medlem
    10 maj, 2008 vid 11:30

    Jag tror som Träsurfarn att dom centerbordslösa surfares är rädda för att kona ska ta över och det kan ska dom nog vara.
    Länge leve kona!

  • simpa

    Medlem
    10 maj, 2008 vid 11:51

    Okej jag erkänner.. Ska lätta på trycket nu.
    Jag är grymt avundsjuk. Dem har allt!
    -De är stora
    -De är sjukt stora
    -De är galet stora
    -Enorm bräda, enorm ***(?)
    -“Det var bättre förr”, centerbordet
    -Egen sång! Dyker kanske upp på trackslistan snart?
    -Events med Volvo (mycket sällsynt i Sverige)
    -Duktiga på att göra reklam på forum, anonymt ..Eller? Varför skämmas?
    -Man kan segla i lättvind med dem, det kan jag inte på min 125 liter!!
    -Lätthanterlig i hårdvind, konkurrent till vågisarna på 70 liter?
    -Hawaiikänsla som inget annat, vilket kan behövas i Sverige och dessa vatten

    Allt detta i 1. Någon som vågar sätta emot denna bjässe?? Inte jag.
    “Länge leve Kona!!”

  • trasurfarn

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 06:05

    Jag tror nog att ilskan mot kona ligger i den uppmärksamhet som deras engagemang skapar gör att centerbordslösa o flashiga vindsurfare syns allt mindre.
    Stackare! Hur skall då de centerbordslösa visa att de även finns i det ofta vindfattiga och våglösa delarna av Svedala?
    Träsurfarn

  • oscar

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 06:28

    Lägg ner nu för f*n….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kona ONE och Volvo i Norrköping den 10:e Maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.