Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing konstig snubbe försöker köpa min kite

  • samhansson

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 16:08

    Jag skickade Löv1 på han

  • lima-ko

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 16:29
    SamHansson;612792 wrote:
    Jag skickade Löv1 på han

    Perfekt, då är det kört för honom. Är Löv1 back in business efter landningen på land?

    /Lill-Woppan

  • martent

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 20:43

    Vad är hans mailadress så ska han få lite virus!

  • acemattias

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 21:52
    MårtenT;612860 wrote:
    Vad är hans mailadress så ska han få lite virus!

    Mumma:smile:

    emailen är: montesinvest@yahoo.ie

  • kitemaster

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 22:17

    Nytt mail från calle droppade just in. Jag frågade vilka items han var intresserad av och han svarade:

    Ozone Light-XC ’09 12kvm grön/grå/vit 8000kr
    Naish Cult ’09 13,5kvm rosa/svart 8500kr
    Naish Cult ’09 7,5kvm grön/vit 8000kr

    I am ok with the price of buying the item for 2450 euros but i do want you to know that my clients in sweden who travelled to the USA, owes me 6 000 euros and he as agreed to send a swedish postvaxel to you.I would need your full name , contact address and mobile number so that the postvaxel can be sent to you , you would then have the postvaxel cashed,collect your money and send the rest to my shipping agent so that he would be at your location for the pick up and shipment of the item.
    send me your details so that payment can be sent to you ok.
    Carlos Alberto

  • skotten

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 22:42

    DUUUDE!!! Scambaiting oppertunity, make him famous : )

    http://www.419eater.com/

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • farbrorfraz

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 23:29

    haha helt sjukt att checkar fortfarande finns! i frankrike var dom vanliga. Jag kände några barägare när jag var där, och dom hade en stammis som hela tiden betalade med checkar. det visade sig sen att hon sa till sina kompisar “jag tar chash och betalar med en check” kompisarna trodde ju att de betalade för mat osv, men hennes checkar saknade täckning. pengarna hon fick in levde hon på istället.. inte helt frisk. och inte heller stammis längre…

    Lägg ut hans mail på faschback och säg åt folket där att skicka nåt skoj

  • ristarpen

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 06:32

    Han vill köpa min nemesis och samma sak där med postväxel.. Kan vi inte blåsa han på något sätt det hade varigt roligt.

  • georgi

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 07:31

    Tänker inte skriva mer till honom, men det var exakt som jag trodde han vill skicka någon form av checklösning sedan…

    I am ok with the price of buying the item for 450 euros but i do want you to know that my clients in sweden who travelled to the USA, owes me 2000 euros and he as agreed to send a swedish postvaxel to you.I would need your full name , contact address and mobile number so that the postvaxel can be sent to you , you would then have the postvaxel cashed and as soon as you have the money , my shipping agent would be at your location for the pick up and shipment of the item.
    send me your details so that payment can be sent to you ok.
    Carlos Alberto

    Man får passa sig på nätet, tur att kitesurfare är snäppet smartare än resten av befolkningen 😉

  • georgi

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 07:32
    ristarpen;612901 wrote:
    Han vill köpa min nemesis och samma sak där med postväxel.. Kan vi inte blåsa han på något sätt det hade varigt roligt.

    Kan man inte involvera polisen på något sätt?

  • rydstrom

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 07:38

    kan man inte ta emot postväxeln och skita i att skicka grejerna? ta ut post växeln i cash

  • pjoter

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 07:47

    Det borde väl vara det bästa. Om inte annat så kan man gå med på affären, ta emot betalningen å sen skicka en låda med hönsskit till honom. Jag kan gå med på att dela frakten bara för att skoja till det lite. 🙂

  • georgi

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 08:03

    Så, snacka med polisen precis. Det är ju helt uppenbart att detta är ett bedrägeri, men de kan så klart inte göra något…

    Telefonisten sa, skriv ett kontrakt med köparen där ni väljer att hålla i pengarna och inte skicka varorna tills banken verifierat postväxeln och att allt är i sin ordning. Sedan när det är grönt så är det bara att skicka…

    Men tänk så här. Personen som skickar pengar behöver inte vara “Carlos” utan nån stackare som tror att han skickar pengar till “Carlos” för att Carlos kanske medlar eller säljer något till honom. Fattar ni?

    Genom att gå med på “Carlos” affär så kan andra än en själv bli lidande oxå…

    Skit i honom, brott straffar sig i längden på ett eller annat sätt!

  • litease

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 09:12
    Rydstrom;612908 wrote:
    kan man inte ta emot postväxeln och skita i att skicka grejerna? ta ut post växeln i cash

    Problemet är att du inte blåser honom utan banken, någon medlare och i slutändan dig själv. Rör det mindre belopp kontrollerar inte banken checkens täckning utan betalar ut pengarna direkt. Du legitimerar dig och kan på så sätt kopplas till checken, vilken du troligtvis blir återbetalningsskyldig för.

    Att skicka en låda koskit hade dock varit väldigt roligt. Tror dock inte den hade passerat tullen. Men om den gör det, se för tusan till att ha någon på plats som kan fotobevisa det hela!

  • sj0gren

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 13:46

    Check!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing konstig snubbe försöker köpa min kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.