Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp av bräda

  • Köp av bräda

    Publicerad av anonym-anvandare på 23 mars, 2005 vid 12:23

    Hej, jag har surfat lite på min gamla häck hemma och nu ska jag köpa en nyare, hade tänkt att lägga ut max 10000 för hela packetet, men vad ska man ha för bräda?? freestyle, slalom, osv??

    storlek på seglet??

    Jag väger 75kg och är 185 cm lång… någon som kan rekommender en komplett utrusnings, ??

    Blue sky!!

    Magnus

    styret svarade 19 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • edgedaniel

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 13:47

    Slalom är stendött… Köp en freestylebräda på ca 85-90 liter och ett 5,5-6,0 så får du segla ganska mycket

  • oscar

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 14:03

    Det är omöjligt att svara på om du inte anger hur du vill köra. Älskar du fart framförallt eller vill du bli en freestyler eller tävla i formula etc etc

  • jester

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 15:15

    Svar till:


    Slalom är stendött… Köp en freestylebräda på ca 85-90 liter och ett 5,5-6,0 så får du segla ganska mycket

    [/ QUOTE ]

    Say wåt?

    Slalom kommer ju på bred front nu! Även supercross-brädorna har ju klart snabbare former i år jämfört med förra året.

    Men som tidigare talare, så måste mer info till innan man kan rekommendera något. Exempelvis hur dina kunskapaer, vikt mm mm är

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 22:56

    hehe… jo kännns som freestyle e vad jag kommer att gilla..ni kanske har tips på våtdräkt och skor till och med=)? HADE tänkt lägga cirka 2-3000 tusen…

    sky high

    magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 23:08
  • styret

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 06:19

    jag tycker 85-90liter låter lite litet för en freestyleplanka för nån med din matchvikt. 100-110 liter skulle jag föreslå. gärna nått allaroundbetonat så du glida runt lite och ha skoj mellan att du tränar trick. tråkigt att bara nöta hela hela tiden i början när man brukar trilla i hela tiden.

    segel tycker jag det är 6.2 eller 5.3 som gäller oftast för freestyle, alternativt nått därimellan typ 5.8

    10 lök för bräda och hel rigg? isåfalls kulle jag föreslå typ fanatic skate, rrd twintip eller nått sånt från runt 02/03.
    segel från 03 eller så. simmer är ju bra priser på och från och med minst 02 så är det ju lika bra kvallite som tex Neil Pryde. mast (skulle jag nästan rekomendera att köpa ny så vet du att det inte är några skador på den, finns tämligen billiga med lite lägre kolhalt, bra när man börjar dunka den i bräda i misslyckade manövrar. och så är det ju bom och allt småjunk kring som mastfot förlängare mm.
    borde kunna få till det för 10 000 tycker jag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:35

    hmm…schysst att få lite tips! MEn vilken e den bästa allroundbrädan??

  • oscar

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:39

    Fanatic skate från 02 och framåt är bra allround och även JP.

  • styret

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:50

    och rrd twintip

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 15:04

    kan detta va nått http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=1588&sort=1&cat=12&page=7

    eller e de för litet?? som sagt väger ca 75 och har surfat lite grann på en gammal häck=)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 15:27
  • styret

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 18:17

    absolut tycker jag.

    den brädan (eller ännu hellre en M, men man kan inte få allt) och 6.4an och du är hemma om det är freestyle du vill hålla på med. sen är det bara att kompletera neråt.

    det är min åsikt. har visserligen inte testat seglet i fråga men du tänker rätt iallafall.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 19:52

    tjoho nu har jag köpt en “RRD TwinTip 115 liters 2002” den som e länken ovan… tack för tipsen

  • styret

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 20:40

    grattis till en jävligt bra bräda.

    vad fick du ge?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 22:19

    5000 papp… hoppas jag inte blev blåst=)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp av bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.