Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köp kite nu!

  • Köp kite nu!

    Publicerad av milkman på 18 februari, 2009 vid 13:50

    Det går åt h-e med SEK så det kommer bli dyrt att köpa kites i år. (Valuta drabbar ju alla som importerar)
    Tipps till alla är att fort som fan köpa upp sig på de lager som finns hos dom som inte uppdaterat sina priser, för snart lär dom göra det och då kommer det kosta mera!
    Vi har några få 2008or kvar, men allt annat är uppdaterat, däremot såg jag att några kollegor i branchen har sitt gamla pris kvar, och lite lager också. Så ut och köp!

    över 11kr för en Euro, nästan 9kr fö ren dollar! BAJS. Grr!

    fesen svarade 15 år, 2 månader sedan 17 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • skotten

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 15:17

    yeah its a total shocker what we will have to go through this year mate.

    Do everything you can to support your local dealer people, customer service will be above and far beyond the call of duty from all of us. We will do anything we can to help you justify spending that little extra than you would over the internet in germany or whatever. Surferlove.

  • haze

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 15:55

    Gött att man tjänar CHF:- då…

  • happymagnus

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 17:21

    Jens har så rätt, och det drabbar alla branscher. Hur stor höjning blir det i år? Kronan har ju tappat 18,5% sedan september mot euron. Man får trösta sig med att räntan går ner…

    Knäckte min trogna Underground FLX när jag var i Brasilien och var tvungen att köpa ny bräda snabbt. Noterade då att priserna som UK-affärer annonserade för utförsäljnng av 08-brädor blir riktigt bra med ett lågt pund (12 kr), de har ju samma problem som oss med valutan. Tyskland kan man glömma att handla i idag.

    Att köpa nu gäller egentligen även begmarknaden, som kommer att följa med nypriserna uppåt. Det är tur att vinden är gratis!

  • gurra_g

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 17:29

    Japp det borde betyda att priserna på begmarknaden också kommer att öka..

    Så passa på nu! Finns riktigt bra grejer här:

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21680/cat/9

    😉

  • sourra

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 18:48

    Haha, jag gillar den här tråden. Sales by fear!

  • ville

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 19:24

    @Gurra_g 531099 wrote:

    Japp det borde betyda att priserna på begmarknaden också kommer att öka..

    Så passa på nu! Finns riktigt bra grejer här:

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21680/cat/9

    😉

    Än en gång straffar det sig att köra ozone gurra. förra vintern kunde du inte köra på hela vintern för du hade inga kites. I år är dem för dyra. tack vet jag alla andra tillverkare som var strategiska och släppte sina kites innan dollarn sköt i höjden.;)

  • nic

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 19:47
    sourra;531108 wrote:
    Haha, jag gillar den här tråden. Sales by fear!

    Buy by fear

  • gurra_g

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 20:12

    @Ville 531116 wrote:

    Än en gång straffar det sig att köra ozone gurra. förra vintern kunde du inte köra på hela vintern för du hade inga kites. I år är dem för dyra. tack vet jag alla andra tillverkare som var strategiska och släppte sina kites innan dollarn sköt i höjden.;)

    hehe nu ska du inte va bitter för att du inte kör Ozone!
    Jag slänger med en helkväll på Kåren med kitesen också, special price for you! 😉

  • olandstoken

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 19:37
    Milkman;531034 wrote:
    Det går åt h-e med SEK så det kommer bli dyrt att köpa kites i år. (Valuta drabbar ju alla som importerar)
    Tipps till alla är att fort som fan köpa upp sig på de lager som finns hos dom som inte uppdaterat sina priser, för snart lär dom göra det och då kommer det kosta mera!
    Vi har några få 2008or kvar, men allt annat är uppdaterat, däremot såg jag att några kollegor i branchen har sitt gamla pris kvar, och lite lager också. Så ut och köp!

    över 11kr för en Euro, nästan 9kr fö ren dollar! BAJS. Grr!

    Långt ifrån alla ÅF höjer kitepriserna för 2009.

  • kasimir

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 22:09

    Tur att man kör kites från 2005 och 2006 så man kan få tillbaka allt man la ut för tre år sen.

  • roland

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 22:40

    Man ska alltid ha det senaste kan inte vara länge kvar till 2010

  • milkman

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 06:18

    @ölandstoken 531318 wrote:

    Långt ifrån alla ÅF höjer kitepriserna för 2009.

    Hela orsaken för många att följa valutan är nog för att betala för mat på bordet när SEK suger. Och för att kunden inte ska betala för mycket när SEK är stark.
    De som inte måste höjja när deras inköpspriser ökar måste ju ha haft för högt pris tidigare enligt det resonemanget.

    Men min mening med inlägget var bara att innan nya inleveranser kommer så finns det kvar kiter prissatta enligt förra året, så har ni tänk köpa i vår. Slå till på dom så sparar ni några tusenlappar. 🙂

  • skotten

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 18:25

    a total blow to all the manufacturers that actually release their 09 stuff in.. 09.

  • nic

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 00:50
    ölandstoken;531318 wrote:
    Långt ifrån alla ÅF höjer kitepriserna för 2009.

    Kronan har sjunkit 30-40% gentemot distributörernas valutor.

    Antingen har de som inte höjer tagit ut överpriser innan.
    Eller så kan de inte räkna.
    Eller så tittar du på kitar inköpta innan kronfallet som precis som milkman, har några kitar kvar till pre-finanskrasch-pris.

    Det här suger hur man än vänder på det för oss som måste ha vår fix.

    nic

  • jonaish

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 09:10

    demo-weekend snart??

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köp kite nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.