Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa Ahd via Danmark Tyskland…?

  • surferboy

    Medlem
    3 mars, 2003 vid 15:40

    Köp av oss på Active Sports istället och spara pengar och besväret!

    Vi säljer ut ett parti nya ’02:or från 6999:-

    Välkommen till vår monter på båtmässan i Stockholm och kläm på dem. Det går även bra att beställa via vår hemsida [url=”http://www.activesports.nu.”]www.activesports.nu.[/url] Först till kvarn!!!

    Mvh,
    Gustav laugh.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 mars, 2003 vid 17:27

    för det priset kan man köpa årets modell i Tyskland.

  • _d_

    Medlem
    3 mars, 2003 vid 17:56

    men sedan blir det ju frakt på det..! wink.gif

  • oscar

    Medlem
    3 mars, 2003 vid 18:27

    Jojo ge mig den länken så blir jag nöjd. Sport-roth tar 1299 euro för 03 och 800 för 02….

  • surferboy

    Medlem
    3 mars, 2003 vid 20:58

    Då är det ju bara för dig att börja importera… 😉

    Skicka mig gärna en länk till var man kan köpa AHD för de priserna. Tills någon bevisat motsatsen så tror jag inte så mycket på anonyma inlägg av den här sorten och 6999:- ÄR väldigt billigt. Ordinariepriset ligger på 11 999:-. Säg i vilken branch man kan få sådana rabatter på nya prylar!!!

    /G

  • gegga

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 07:30

    Om ni kan lämna en rabatt på 5000.- på en ny bräda och
    fortfarande göra förtjänst på affären ligger utgångspriset
    på 11 999.- alldeles för högt! Jag skulle bli förbannad om jag köpt en ny AHD 2002 där sedan priset dumpas med 5000.-
    Är det inte bättre att sänka ursprungspriset och inte dumpa
    priserna med över 40% några månader senare?
    Marginalerna blir ju dom samma och ni slipper ju reta dom
    som köpt ny bräda till ordinarie pris.

  • pontusp

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 07:48

    windsurfing-boutique.de 600 Euro.
    Fast sen kommer ju frakten på 35 Euro och då landar man ju på nästan samma pris.
    Jag tycker helt klart att det är bra med konkurrens men i detta fallet där skillnaden är minimal så tycker jag att man borde stödja de små leverantörena som ofta har ett överlägset kunnande och en bättre service. Kan av egen erfarenhet säga att när dom säljer -02 brädor för nästan halva priset är eventuella marginaler så gott som borta…

  • surferboy

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 08:00

    Det kan jag definitvt hålla med om men så ligger det inte till seru!!! wink.gif

    Vi har fått köpa ett stort parti av AHD till grymt låga priser så våra marginaler är tyvärr inte högre vid normalpriser. Skäll gärna lite på AHD för att de normalt är så satans dyra mot oss små distributörer i norr. De är garanterat hyggligare mot de tyska som har bra försäljningsvolymer.

    Vi har köpt in AHD FreeDiamond 87, FreeDiamond 68, Formula 95 One-K, MaxxRide 60 DRT och 64,5 DRT, Power Wave 257 samt Maui Force 8’2 och 8’3. Alla är nya 2002:or.

    Det är bara att skynda och fynda! laugh.gif

    /Gustav

  • gegga

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 08:09

    Har ni någon GT 75-02 rabbaterad?
    Isåfall intresserad!

  • surferboy

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 08:16

    En sådan har du letat efter länge nu om jag inte minns fel. Tyvärr var de slut! Vi beställde 3 st GT 58 men vi fick inga i senaste leveransen så jag vet inte ännu om vi kommer att få upp dem.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 08:50

    Model -02 har klart mycket snyggare grafik, AHD brädor ska var blåa inte vita! vad är det dom har hittat på för grafik i år ?

    Gt75 verkar vara en bra och snabb bräda efter allt jag läst på webben, är det någon som har bilder på en GT75 mer än dom som finn på Ahd`s sida. Hur mycket är den verkliga volymen, den är ganska bred och borde inte vara så fet? kanske du har något surferboy

    //P

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 08:58

    Men säljes inte brädorna utan fena och stroppar vilket gör att brädan inte är komplett?
    Så priset är 6 998 + 1500(stroppar+fena) = 8 498 kr.

  • surferboy

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 09:22

    Stämmer! Bräda 6999:-, fena och stroppar kostar 999:-. Normalpriset ligger på 11 999:- + fena och stroppar på 1499:-.

  • surferboy

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 09:37

    Här är bilder på 2002:an (den blå) och 2003:an:
    98D_gt75300p.gif104GT75_L.jpg
    Sorry att bilderna inte är i samma storlek… smile.gif
    Fakta om AHD GT 75 ’03

  • gegga

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 10:07

    Håller med om att 02 är lite läckrare i grafiken!
    Hur som helst är seglingsegenskaperna kanon på båda,
    tyvärr tillåter inte min ansträngda ekonomi (csn-bidrag)
    att beställa en ny 03a får inrikta mej på begmarknaden
    när det inte finns några nya rabatt 02:or.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa Ahd via Danmark Tyskland…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.