Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Köpa kamera i Hongkong?
-
Köpa kamera i Hongkong?
Publicerad av bresky på 28 juli, 2007 vid 19:16Tjena!
Fundrar på att låta flickvännen köpa hem en schysst kamera från Hongkong. Någon som har tips på nån bra digital systemkamera? Finns det nått problem med att köpa kamera där eller är det samma prylar som dom säljer i kära gamla Sverige?
bresky svarade 17 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Hej, Nikon D40 X har jag själv men Canons motsvarighet är ju 400D. det enda problemet jag vet med att handla utomlands är garantin och ibland e det bara piratkopior:( Lagom kul at bara få hem ett plast hus utan innehåll:( 😀 (garantin gäller bara i hongkong):(
-
Jo, det där med garanti får man nog klara sig utan. men det är ju halva priset mot sverige så det kan jag nog ta.
det är ingen skillnad på format eller nått sånt? (vet inte så mycke om det här…) -
Det jag vet om att köpa elektronik i asien är att priset till en början verkar billigt, men om man dessutom ska ha laddare, minneskort, objektiv, axelrem, usb-sladd och allt man måste ha till så landar priset i slutändan på ung. samma som paketpris i Sve. Jag har en Nikon D80, den kan jag varmt rekommendera!
Lycka till!
-
Priset på Nikon i Thailand, där de tillverkas, är samma som i sverige. Är det verkligen billigare i Hong Kong? Canon har ju världsgaranti så det funkar bra.
-
En hel del elektronikföretag ha internationell garanti. En polare köpte en ixus90 i Shanghai för ungefär halva priset med minne laddare och allt sånt, allt handlar om att pruta, pruta och åter pruta. Självklart försöker ju handlarna blåsa alla korkade väst människor med pengar.
-
@Lajsa 401068 wrote:
Det jag vet om att köpa elektronik i asien är att priset till en början verkar billigt, men om man dessutom ska ha laddare, minneskort, objektiv, axelrem, usb-sladd och allt man måste ha till så landar priset i slutändan på ung. samma som paketpris i Sve. Jag har en Nikon D80, den kan jag varmt rekommendera!
Lycka till!
Laddare, Axelrem och Usbsladd brukar ingå?!?!?!?! Det gjorde det iaf i Nikon D40 x
-
Tack för tipsen. Det lutar nog åt en Nikon D40x, om den blir från Hongkong eller Sverige beror på priset. En kompis hade hittat en Canon 400D för 3500kr där borta så jag hoppas priserna på Nikon kamerorna är lika låga.
Logga in för att svara.