Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Köpa kitesurf affisher?
-
Köpa kitesurf affisher?
Publicerad av junior på 22 april, 2005 vid 06:47Någon som vet var man kan köpa frescha kitesurf affisher?
junior svarade 20 år sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
såg nån tysk sida med kiteaffisher, men vafan köp surfaffisher istället, ser bra mycket snyggare ut!
-
eller så skickar du bilderna till mig så printar jag dem
kan fixa upp till 152 cm i bredd och 60 meter på längden. -
hur blir kvaliten? vad är det för papper? hur stor måste bilden bara för en a2/a3 eller ngt…?
-
Ja, det hade varit tufft om nån sålde nåt sånt.
/DJ
-
Svar till:
fan va snygg han är, lover boy
[/ QUOTE ]
Tyckte tempot sjönk.
Men nu är du tillbaka!Du får väl trycka upp några av dina bilder Hugo.
Ha en trevlig kväll!
Peter
-
Svar till:
hur blir kvaliten? vad är det för papper? hur stor måste bilden bara för en a2/a3 eller ngt…?
[/ QUOTE ]
Tja, 300 dpi är ju att föredra i skala 1:1
En 50×70 väger då typ 140MiB i RGB läge eller 187MiB i CMYK.Pappret kan variera lite beroende på vad man vill ha. Fotopapper blir ju naturligtvis ganska dyrt i dom formaten men resultatet fantastiskt. Det vanliga pappret är vanligt 720dpi 150grams print papper. Klockrent resultat men bör lamineras med ett tunt laminat för att skydda ytan. Helt klart det som rekomenderas för vanligt bruk.
Digitalkamerors upplösningar och rekomendationer:
5 Megapixel, 50x70cm
8 Megapixel, 70x100cmOvanstående pekar på rekomendationer. Visst kan man poffa upp en 4 megapixels bild till 70×100, men på nära håll (typ en halv meter) syns det rätt bra att den är uppförstorad.
-
Har ett tiotal riktigt coola bilder som bl.a. jag själv, Mat & Peder Sundström tagit och som jag ’trixat’ lite med i PS för att få till Australien-temat eftersom de var på en sån mässa i vintras. 140x100cm…
Har inte köpt fulla rättigheter på bilderna men eftersom jag har 1 exemplar styck av dessa i affisch-form i Sthlm om någon är sugen att ta med dem hem gratis…
/Jonas
-
Riktigt frescha bilder… Det finns alltså ingen återförsäljare i sverige som säljer affisher, det verkar lite konsitgt. Men men. Får ta några egna bilder och skicka in, det är ganska häftigare!
Logga in för att svara.