Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köptips till nybörjartjejsurfare!

• Köptips till nybörjartjejsurfare!

Publicerad av anonym-anvandare på 22 april, 2002 vid 12:07

Tjenare nu börjar vädret här i skåne och bli riktigt fint! Så jag har dammat av min Electrik Rock som jag köpte förra året! (beg såkart)

Nu är det så att jag hade tänkt intrudusera min kära söta flickvänn till vindsurfingens värld!
    såklart vill jag ge henne bättre förutsättningar än vad jag fick med min surfpartner bräda! *skrattar*

Jag funderar på att köpa någon typ av semi ziker till henne, som även jag kan låna när det blåser sådär smått så man får dra segel men ändå får en kul eftermiddag!

Den skall ju hålla en vikt från 50-75kg ungefär.. och inte vara för dyr någon äldre version men ändå tillräkligt bra för att man skall kunna lära sig vattenstarta, gippa och få lite fartkänsla! Och en hyfsat snabb planing!

Ge mig lite tips på vad jag borde titta lite närmare på som skulle kunna passa oss båda!

anonym-anvandare svarade 23 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2002 vid 12:56

Tycker det låter som du tänker mer på dig än flickvännen -köp något större så hon slipper bada för mycket och bli avskräckt, sedan kan hon börja segla smågrejor (som du kan använda)

Mitt tips en Lorch silver breeze 272 med 145 liter, stadig men mycket kul.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2002 vid 14:19

Fin bräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA