Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Korrekt kiteposition vid trick!

  • Korrekt kiteposition vid trick!

    Publicerad av jmaster på 17 juni, 2012 vid 20:30

    Så man hinner showa för publiken! 😉

    [ame=”http://vimeo.com/44102311″]http://vimeo.com/44102311[/ame]

    dadil svarade 11 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • ilikekitesurfing

    Medlem
    17 juni, 2012 vid 21:18

    Fan! Mästaren av boardofftricks. Apropå board off, är det nån som kan tipsa om hur man hoppar in i brädan när man har den i handen när man ska starta. Alltså istället för o vattenstarta, springa med brädan i handen, hoppa i upp luften, stoppa ner fötterna, köra. Det såg jävligt coolt ut när jag såg det.

  • doc

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 07:46

    Coolt, men lite tyskt va?

  • gnutten

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 09:17

    Har bara testat stående strandstart. Vid sideshore var det ju rel enkelt. Ta på bräda på stranden (dock inte för nära vattnet, där sanden är blöt och suger fast brädan ) . Ha kite kl13 (över land), styr ut kite över vattnet och dra in bommen. Så hopp är man iväg 😀 Spring-hopp-start borde ju vara samma princip, fast mycket trixiare…

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 10:32

    Galet helt galet ser ju så jäkla lätt ut

  • nundy

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 12:49
    ilikekitesurfing;691285 wrote:
    Fan! Mästaren av boardofftricks. Apropå board off, är det nån som kan tipsa om hur man hoppar in i brädan när man har den i handen när man ska starta. Alltså istället för o vattenstarta, springa med brädan i handen, hoppa i upp luften, stoppa ner fötterna, köra. Det såg jävligt coolt ut när jag såg det.

    Det blir samma princip som när du ska hoppa som vanligt när du kör, det är bara att du springer istället, skickar kiten, hoppar och tar på dig brädan, kör fram kiten igen och landa..

  • wakenils

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 15:56

    gå o lägg dig simon

  • ilikekitesurfing

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 18:15

    Goa tips 🙂 Tack.

  • dameli

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 19:15

    Löjligt, gubben borde börja drakflyga istället. Ser otroligt fjantigt ut

  • skanepaul

    Medlem
    19 juni, 2012 vid 19:12

    Pinsamt!!

  • dadil

    Medlem
    19 juni, 2012 vid 23:56

    han är ju ändå den bästa ambassadören som kitesporten har, han visar att det verkligen bara är fantasin som sätter gränserna för hur dum man kan se ut.

  • skanepaul

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 06:42

    Hade en liten diskussion med honom på KF om hans trick och jag tyckte att han kunde inte bara hitta på nya trick genom att snurra brädan ett varv till i luften och kalla det ett nytt trick, han blev så förbannad och då hade han frågat om andras åsikter tidigare i tråden. 🙂

    Nä lägg ner!

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 08:30

    Nä jag tycker han äger,han kör ju sin stil.
    Skulle han vara ut och köra så tror jag att de flesta som såg han skulle titta och imponeras lika mycke som av dom som gör urkrokade trix, men tycker ni att han är pinsam så lägg upp ett klipp på er själva där ni inte kitesurfar pinsamt så kan vi rösta (=

  • skanepaul

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 14:37

    Ja din kommentar var ju oväntad Thomas, visa själv osv bla bla…. 🙂

    Men nu är det ju så att Toby inte alls förstod varför det han gör inte räknades som radikalt och progressivt jämfört med Aaron, Ruben o co.

    Och då tycker jag såhär: INTE en chans i helvetet att jag går med på att tycka att ett sändhopp med kiten där du flippar brädan i luften 2ggr är särskilt radikalt 2012!!

    Det handlar ju bara om att få in så många saker som möjligt medans han bara hänger där och sedan styr tillbaka kiten, inga höga loopar, inga små kites i storm, ingen pir att hoppa över m.m.

    Vill man se kul ols school med finess kolla in han Dimitri.

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 15:17

    Ja visst har du rätt i att det inte är radikalt eller progressivt men att det skulle vara pinsamt nja. Dock kan jag köpa att han är lite pinsam om han jämför sig med Ruben osv.. som han kanske säger i interjuven, har inte sätt klippet med ljud, och är det så ja då kan jag väl hålla med.
    Tyckte ändå att förmiddags kaffet passade bra ihop med lite varm kite film (=

  • lima-ko

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 16:01

    Passande att tävlingen går av stapeln i Nordtyskland ;).

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Korrekt kiteposition vid trick!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.