Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kort film fr Le Vallé igår fm

  • Kort film fr Le Vallé igår fm

    Publicerad av above_the_law på 23 oktober, 2010 vid 15:12

    Filmade Arild från bilen en kortis innan jag själv gick i igår…
    [ame=”http://www.vimeo.com/16119442″]Kort film frÃ¥n igÃ¥r fm: Le Valle´ on Vimeo[/ame]

    regfellow svarade 13 år, 6 månader sedan 13 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • johanw

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 15:40

    gött du filmar så mycket kompis!!

  • above_the_law

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 08:12
    JohanW;636916 wrote:
    gött du filmar så mycket kompis!!

    Tack det samma Johan:-)!

    Men, det är inte alla som verkar gilla det tyvärr… I alla fall inte mina klipp p g a att dom är för dålig kvalité och för långa, men jag tror vi har haft lite olika syfte och ambitionsnivå med vårt material, ha ha.

    Jag har prioriterat att lägga ut så fort som möjlig (helst samma kväll), för att behålla nyhetsvärdet och för att man ska kunna utvärdera och snacka om dagens session o s v… Då hinner man ju inte sitta och klippa och tänka ut ett skönt flow mm.

    Vissa verkar tycka att man har en viss kvot av “dåligt” material (subjektivt dessutom) som man får lägga upp utan att bli totalt dissad eller sågad. Går man över den osynliga gränsen så får man helt enkelt räkna med att få skit och löjliga kommentareer, ha ha;-)!… MEN dessa lirare verkar mest sura för att dom själva inte är med i klippen och dom verkar ha glömt att det går att spola fram eller stänga av om man inte gillar det man ser!

    Dessutom har dom visst glömt hur tråkigt det är att stå och filma och fota när det är RIKTIGT BRA FÖRHÅLLANDEN! Jag är fan grymt tacksam de få ggr som någon orkat filma mig. Händer inte så ofta och därför har jag tvingats köra med stativ, fast zoom och sedan klippa, klippa, klippa, vilket inte är så himla lätt att få ihop på ett bra sätt.

    Det bästa dagarna vill man ju dessutom vara ute på vattnet och köra själv! Det är ju därför man nästan aldrig har film på de bästa dagarna!!!:-) Och så ska det ju vara, ha ha!

    Peace Brow!

  • svinet

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 09:53

    Håller med! Tycker att det är skitkul att vi har ett flöde med nytt material på Steffo. Alltid kul att få ut ngt snabbt för att bibehålla känslan från sessionen.
    Nu går det ju mot vinterperiod där forumet dör av lite. Kul om det blir lite mer liv/flöde i år än förra året. Kanske läge att plocka fram material och börja bearbeta då.
    Jag har aldrig lagt upp en film på forumet. När jag väl gör det hoppas jag iaf att man inte blir toksågad….

    Lite film frågor: Finns det ngt ok gratis program/open source program att redigera i om man är nybörjare.?Moviemaker verkar suga?

    Vilket är det mest prisvärda alternativet om man skall köpa ett för Windows?

  • haze

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 10:21

    Önskar att Sverige hade en riktigt sida som denna: http://www.kitesurferen.dk så det kanske skedde något bra istället för alla smutskastning..

  • svinet

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 10:24

    håller med.

  • acemattias

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 18:01

    Fint klipp, Devils plaything is the shit!

  • acemattias

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 18:08
    Svinet;636970 wrote:
    Lite film frågor: Finns det ngt ok gratis program/open source program att redigera i om man är nybörjare.?Moviemaker verkar suga?

    Vilket är det mest prisvärda alternativet om man skall köpa ett för Windows?

    Dude, Pirate Bay!!

    http://thepiratebay.org/torrent/5820909/MAGIX_Movie_Edit_Pro_16_Plus_HD_9.0.1.60_%28C2%29___Activation

  • svinet

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 18:40

    jepp det är klart att man kan låna det 😉

  • yann

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 19:56
    Haze;636978 wrote:
    Önskar att Sverige hade en riktigt sida som denna: http://www.kitesurferen.dk så det kanske skedde något bra istället för alla smutskastning..

    Kanske läge att ta NSM-sajten till nästa nivå med forum å hela köret?

  • haze

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 10:45

    Ja Yann det är kanske dags för det. Har snackat lite med killarna bakom kitesurferern.dk och de är nöjda med sitt upplägg. Till exempel att om man inte annonserar, får man inte rekommendera en produkt från det märket som inte annonserar.

    Den sidan är faktiskt sjukt skön. Man kan ställa en fråga utan att få massa struntsvar, nybörjare kan få massa tips, ingen gnäller på alla som lägger upp filmer med mera. Det är så det skall vara.

    Oki danska scenen är ganska så mycket större än den svenska men de är betydligt mera “vänliga” än de flesta på denna sidan ink. mig i bland.

  • sourra

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 12:06

    Jag tycker ofta att det brukar vara bra kritik på filmerna så man som filmskapare kan ta det till sig inför nästa skapelse. Visst, ibland kan det ju framföras på lite osmidiga/tykna sätt men generellt sätt brukar kommentarerna vara relevanta (förutsatt att filmskaparen vill ha feedback dvs.)

  • kristjans

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 12:39
    Haze;637102 wrote:
    Ja Yann det är kanske dags för det. Har snackat lite med killarna bakom kitesurferern.dk och de är nöjda med sitt upplägg. Till exempel att om man inte annonserar, får man inte rekommendera en produkt från det märket som inte annonserar.

    Den sidan är faktiskt sjukt skön. Man kan ställa en fråga utan att få massa struntsvar, nybörjare kan få massa tips, ingen gnäller på alla som lägger upp filmer med mera. Det är så det skall vara.

    Oki danska scenen är ganska så mycket större än den svenska men de är betydligt mera “vänliga” än de flesta på denna sidan ink. mig i bland.

    Jag gillar kitesurferen.dk koncept mht annonsering, men jag kommer också ihåg hur attituden va fram till 2004, då va det ju exakt som steffo!! Det kommer, steffo kommer bli trevligt… nångång 😉

  • wakenils

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 21:40

    är rätt kass på danska så brukar bli korta visit på kitesurfaren.dk men innebär annonsmodellen att forumet är korrupt?
    de flesta hjälpsamma inlägg på steffo postas ju med nån inflikning med reklam eller tips för märket skribenten representerar, och det finns ju en o annan märkesrepresentant på steffo
    dumma frågor kan man ju posta i kite for dummies, eller så kan man ju rent av söka och låta bli o skapa ytterliggare en likadan tråd
    den omogna attityden är väl lite av det som håller igång steffo även om det går till överdrift emellanåt öppnar det för lite offtopictrådar som håller igång forumet. Jämför wakeboard.nu som är rätt död men som var väldigt livlig i sin förra skepnad för 5-10 år sen.

    angående kritik på filmer så måste man väl ha det i åtanke när man lägger upp en film på ett forum att man får folks åsikt? eller ska alla bara tycka att man är jättefräck som visar några loggor och lite kite. Tycker inte folk brukar bli toksågade, däremot har de som frågat efter tips fått ett gäng. Förhoppningsvis tar de till sig dem och utvecklar sitt filmskapande…
    om man behöver spola fram eller stänga av en redigerad film kanske det finns förbättringar att göra i redigeringsarbetet, är det inte därför man redigerar, för att klippa bort det som är ointressant?

  • above_the_law

    Medlem
    26 oktober, 2010 vid 08:35
    WakeNils;637237 wrote:
    är rätt kass på danska så brukar bli korta visit på kitesurfaren.dk men innebär annonsmodellen att forumet är korrupt?
    de flesta hjälpsamma inlägg på steffo postas ju med nån inflikning med reklam eller tips för märket skribenten representerar, och det finns ju en o annan märkesrepresentant på steffo
    dumma frågor kan man ju posta i kite for dummies, eller så kan man ju rent av söka och låta bli o skapa ytterliggare en likadan tråd
    den omogna attityden är väl lite av det som håller igång steffo även om det går till överdrift emellanåt öppnar det för lite offtopictrådar som håller igång forumet. Jämför wakeboard.nu som är rätt död men som var väldigt livlig i sin förra skepnad för 5-10 år sen.

    angående kritik på filmer så måste man väl ha det i åtanke när man lägger upp en film på ett forum att man får folks åsikt? eller ska alla bara tycka att man är jättefräck som visar några loggor och lite kite. Tycker inte folk brukar bli toksågade, däremot har de som frågat efter tips fått ett gäng. Förhoppningsvis tar de till sig dem och utvecklar sitt filmskapande…
    om man behöver spola fram eller stänga av en redigerad film kanske det finns förbättringar att göra i redigeringsarbetet, är det inte därför man redigerar, för att klippa bort det som är ointressant?

    Ointressant är ju i o f s ett rätt subjektivt uttryck Nils… Du menar ointressant för DIG eller?
    Redigera och klippa gör man så klart för att göra en “FILM” bättre än den är enbart i originalklipp i kronologisk ordning, MEN det är ju inte alltid man vill, har lust eller hinner göra en färdig “FILM”.

    Måste man alltid göra det så perfekt för att det ska anses ok att lägga upp den på nätet eller? I s f är det ju inte konstigt om det blir ett lågfrekvent flöde av film och foton här på Steffo! Har t ex hört medlemmar som drar sig för att lägga ut p g a att dom får prestationsångest och inte orkar med alla taskiga kommentarer. Själv skiter jag i det icke konstruktiva nu för tiden, men tycker fortfarande det är tråkigt och onödigt med uttalanden som: “För dålig kvalité”, “har inte du fyllt din kvot av dåligt material”, “orkar inte spola skiten” o s v…

    OBS!
    Redigering tar ju tid och ibland vill man ju bara få upp “senaste session” snabbt med tanke på nyhetsvärdesaspekten. Dessutom är det ju inte alla som har råd eller prioriterar den senaste foto/film/redigeringsutrustningen utan hellre lägger pengarna på surfprylar och resor… Ska inte han/hon kunna lägga upp t ex sin reseskildring utan att få massa skit för det?

    Äh, var istället glad för att det finns lite att välja emellan och är det något som är “dåligt” i dina ögon så kan du väl bara garva åt det istället, men man behöver ju inte göra det på ett drygt och småtaskigt sätt inför alla på forumet. Skicka i s f ett privat meddelande eller ge bra tips och råd, eller spola/stäng av istället.

    Ha de gott!

  • sourra

    Medlem
    26 oktober, 2010 vid 13:39

    Filmandet börjar innan man satt igång kameran, som Tryggve skulle sagt. Tänk på:

    * Ljus
    * Stabilitet
    * Placering
    * Variation

    http://www.onshore.se/?p=293
    http://www.onshore.se/?p=316

    (Det verkar som att den late fan kommer släcka ned siten snart så länkarna kommer nog bara funka någon vecka)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kort film fr Le Vallé igår fm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.