Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kraschade brädor

  • Kraschade brädor

    Publicerad av r-i-p på 26 juli, 2007 vid 09:05

    Har 2 brädor! hemma som jag lyckats krascha i nosen genom kastfall.:santa:
    Har försökt att läsa in mig på ämnet så att jag skulle kunna laga dem själv men inser mina begränsningar och undrar nu om någon kan rekomendera någon som kan hjälpa mig.
    Misstänker att det inte är gratis men blir det bra så lär det ju vara värt en slant!

    mr_johan svarade 16 år, 9 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • oscar

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 09:39

    CLS….kan inte admin lägga upp en gratisbanner till honom?
    0708-622007

  • basse

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 13:16

    Tycker jag inte… inte med de priserna!!!

  • r-i-p

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 13:39

    CLS. Vad är det? :confused2:

  • sinker

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 14:16

    Jo han tar betalt, men han lägger också en del tid på lagningarna. Min senaste lagning gick på 1800:- Hade jag gjort det själv skulle det tagit minst 10 arbetstimmar. Uffe kanske la 4. Säg 200:- i materialkostnad, det ger ca 400 i timmen. Inte hutlöst tycket jag.

    /sinker

  • r-i-p

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 14:46

    @Oscar 400299 wrote:

    CLS….kan inte admin lägga upp en gratisbanner till honom?
    0708-622007

    Är det numret ovan och var finns han?
    Bor själv i Skåne så om det finns någon som lagar brädor och bor i södra sverige så är jag tacksam för svar!

  • surf-maccan

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 17:02

    @R.I.P 400368 wrote:

    Är det numret ovan och var finns han?
    Bor själv i Skåne så om det finns någon som lagar brädor och bor i södra sverige så är jag tacksam för svar!

    Har för mig det är man finner honom i.

  • lars_k

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 17:48

    Uffe bor i självaste Apelviken, direkt till vänster efter järnvägsbommarna. Är väl den “enda” serösa brädlagaren i Sverige, eller i Norden tillochmed…?

  • forfun

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 19:11
    cls1.gif



    En av sveriges bästa custom byggare av surfing brädor

    Ulf Larsson Apelviksleden 2
    432 53 VARBERG
    SWEDEN
    Telefon 0340-611007
    Mobil 010-2927792 Ulf bygger brädor efter dina önskemål.
    Han har rum som han hyr ut till ett hyfsat pris.Du får ca 50 meter till havet.

    Har själv en slalombräda på lagning hos Ulf. Har tidigare fått en slalombräda lagad. Jag blev klart imponerad över resultatet; När jag sålde den fick jag övertyga köparen om att den verkligen var lagad…

    På tal om priserna…
    – Om du inte är så noga med din bräda, gör lagningen själv och spara 1500:- Du kommer dock antagligen att får pruta ner den det dubbla när du säljer den (seriöst). Eller kanske är den ändå färdig för närmaste kontainer när du är färdig med den…
    – Om du har en bräda som du trivs med, låt Ulf laga den och ta kostnaden. Skadan är som bortblåst och du kan sälja brädan med gott samvete. Eller kanske köra vidare på den själv utan problem…

  • r-i-p

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 19:37

    Tack för svaren!
    Har hört talas om “någon” som lagar brädor i Varberg.
    Nu har jag namn och nummer :cool2:
    Den ena brädan är en “keeper” en X-cite Ride 120L som jag tycker mycket om.
    Den andra är en Fanatic E-ray 145L typ 04:a (lite osäker just nu) som funkade bra att lära sig på. Känns som att den är värd att laga och inget man slänger i containern..men sen lär den ju bli till salu :smirk:

    Är det någon som vet väntetider? Vill ju inte vara utan Jp´n för länge.. :frown:

  • bananen

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 20:14

    Lägg upp ett foto på skadan så kanske man kan uttala sig om jobbet!

    Har själv lagat lite och börjar känna mig rätt stolt över mitt senaste jobb. Om det inte är stora grejor är det rätt enkelt. Det som krävs är nån stans att jobba och en sats epoxy, väv, sandpapper och färg (och nån stans att jobba). Och visst, du kanske inte kommer att få samma resultat som Uffe, men du kommer att lära dig nåt så du kan fixa det själv.

    Många (inklusive mig själv) drar sig säkert för att sätta borren i brädan första gången, men det är ju bara plast! Dessutm tacksamt material att jobba med.

    Men, som redan påpekats idenna tråd, vill du inte göra det eller vill ha perfekt resultat direkt, skicka den till CLS. Fast undrar vad vänte tiden kan vara i semestertider+kastfallsa-högsässong 😉

  • kapten-k

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 10:20

    Jag har byggt och lagat brädor, men har inte tid just nu, särskilt om det är en omfattande skada. Håller på att lappa min thommen 265 själv just nu.
    Hör med S19 här på forumet annars.
    Väv och epoxi köps billigast hos BeHåPe i klågerup.

  • johnjrambo

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 11:26

    @Basse 400338 wrote:

    Tycker jag inte… inte med de priserna!!!

    nån har ju börjat bli gammal o gnällig hör jag.

    Tycker iden om reklam till han låter som en grym ide som borde genomföras!

    Han har lagat mina brädor ett par gånger, o jag tycker inte det svider o äppna plånboken när man vet vilken typ av lagningar man får.
    Jag har bara goda erfarenheter av hans lagningar..så är det, CLS uffe is the shit när de gäller att laga brädorna!

    Får man fråga snål-basse vad han hade tänkt sig för pris för dessa olika typer av lagningar??? vi kan ta en 30cm spricka från nosen o neråt mastfoten, en spricka som inprincip klyvit brädan..vad tycker du är ett rimmligt pris där??

  • r-i-p

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 14:31

    Återigen, tack för alla svaren!

    Jag ser inga problem med att lägga ut 1500-2000 spänn, slippa “kludda” själv och få ett bra resultat.

    Jag kommer kontakta Uffe på CLS och höra lite med tider osv..

    Ingen mer som har en bräda i behov av lagning så kanske det kan bli samkörning dit från skåne?
    Detsamma när de ska hämtas…

  • el_duderino

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 15:13

    Paddy på Surfersworkshop är duktig på att laga brädor och han finns i Malmötrakten.. enligt min erfarenhet mycket billigare dessutom!

  • r-i-p

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 16:59

    @El_Duderino 400670 wrote:

    Paddy på Surfersworkshop är duktig på att laga brädor och han finns i Malmötrakten.. enligt min erfarenhet mycket billigare dessutom!

    Jag pratade med Paddy i höstas när jag bara hade en bräda som var sönder :santa: men han är ju mycket utomlands och glider 😉 + att jag förstod det som om han höll på att avveckla sin brädlagning..

    Har han tagit upp det igen?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kraschade brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.