Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kraschade in i byggnad, Skanör på söndagen

  • skotten

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 21:03

    NU Jonaish, NU!!! hahaha

  • tetras

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 21:38

    @skotten 396783 wrote:

    tetras, we are talking about kiting, not touching yourself…..

    You are picking up the Swedish language rather well however you need to work on your accent though however also south of Edinburgh.

  • skotten

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 23:18

    fattar inte sista biten….. “however also south of Edinburgh.”

  • tetras

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 06:57

    @skotten 396813 wrote:

    fattar inte sista biten….. “however also south of Edinburgh.”

    Not a to niece insinuation and since you seams to be a nice kind of guy I shouldn’t stir up the old GB history unprovoked like this. However if you send Jonaish on me I’ll

  • psychonauten

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 07:33

    @tetras 396776 wrote:

    Som jag påpekat tidigare, kan du hitta och utlösa systemet utan att du behöver titta på det vid ett krisläge under realistiska omständigheter så är jag rätt nöjd.

    Det är just din förmåga att påpeka saker som är lätt irriterande. ofta eftersom de underbyggs med något slags hemsnickrat vetenskapligt resonemang som läcker som ett såll.
    Tänkte bara jag skulle påpeka det! hahaha.

  • bempa

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 09:12

    Ursäkta att jag går lite off-topic, måste bara höra om det var tetras som var på Kitenation för rätt länge sedan och som hade en ritning på en bräda med negativ vikt?

  • tetras

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 09:27

    @psychonauten 396832 wrote:

    Det är just din förmåga att påpeka saker som är lätt irriterande. ofta eftersom de underbyggs med något slags hemsnickrat vetenskapligt resonemang som läcker som ett såll.
    Tänkte bara jag skulle påpeka det! hahaha.

    Du skall inte bli upprörd eller ta det allt för personligt, om man inte ifrågasätter eller släpper en “Bomb” någon gång då och då blir det ingen debatt. En öppen och livlig debatt rensar ofta luften och väcker intresse betydligt bättre och förhoppningsvis så är alla parter något klokare efteråt.

  • skanepaul

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 09:41

    @hengo 396759 wrote:

    Men “släpad” i vattnet ser jag absolut inte som en anledning att dra sin quick-release, släpad blir man väl 15 gånger per session elelr är det bara jag?

    Helt rätt!

    Har jag inte efter en session tappad draken i vattnet eller kraschat, blivit släpad anser jag inte att jag ens varit ute och kört.

  • psychonauten

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 10:19

    @tetras 396864 wrote:

    Du skall inte bli upprörd eller ta det allt för personligt, om man inte ifrågasätter eller släpper en “Bomb” någon gång då och då blir det ingen debatt. En öppen och livlig debatt rensar ofta luften och väcker intresse betydligt bättre och förhoppningsvis så är alla parter något klokare efteråt.

    Det håller jag med dig om.. jag efterlyser lite mer konstruktivitet från de som ofta kritiserar, konstruktiva diskussioner är bra!! Tyvärr blir det sällan konstruktivt när man lägger 2 meningar av 3 på att dissa någon eller något.
    Precis som när jag dissade dig i mitt förra inlägg, det varju inte så konstruktivt.. även om det var min åsikt 😉
    Sen finns det ju allt som ofta flera sidor av samma mynt, men det är lätt att fastna och hålla fast och hävda sin ståndpunkt istället för att tänka efter och var öppensinnad.
    Just nu har vi en diskussion om diskussionen. det är väl jkonstruktivt?

  • tetras

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 10:24

    @Bempa 396858 wrote:

    Ursäkta att jag går lite off-topic, måste bara höra om det var tetras som var på Kitenation för rätt länge sedan och som hade en ritning på en bräda med negativ vikt?

    Oskyldig!

  • tetras

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 12:02

    @psychonauten 396875 wrote:

    Det håller jag med dig om.. jag efterlyser lite mer konstruktivitet från de som ofta kritiserar, konstruktiva diskussioner är bra!! Tyvärr blir det sällan konstruktivt när man lägger 2 meningar av 3 på att dissa någon eller något.
    Precis som när jag dissade dig i mitt förra inlägg, det varju inte så konstruktivt.. även om det var min åsikt 😉
    Sen finns det ju allt som ofta flera sidor av samma mynt, men det är lätt att fastna och hålla fast och hävda sin ståndpunkt istället för att tänka efter och var öppensinnad.
    Just nu har vi en diskussion om diskussionen. det är väl jkonstruktivt?

    Helt OK!

  • skejtar_henke

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 23:09

    @tetras 396864 wrote:

    Du skall inte bli upprörd eller ta det allt för personligt, om man inte ifrågasätter eller släpper en “Bomb” någon gång då och då blir det ingen debatt. En öppen och livlig debatt rensar ofta luften och väcker intresse betydligt bättre och förhoppningsvis så är alla parter något klokare efteråt.

    Du väcker inte debbat.. Du väcker irritation över att du är retsam och kommer med korkade orgrundae inlägg som bara är så fel och uppåt väggarna.

    En fråga tetras. Hur gammal är du… skulle tippa att du är antingen ung eller gammal…?

  • johnk

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 11:34

    @skejtar_henke 397062 wrote:

    Du väcker inte debbat.. Du väcker irritation över att du är retsam och kommer med korkade orgrundae inlägg som bara är så fel och uppåt väggarna.

    En fråga tetras. Hur gammal är du… skulle tippa att du är antingen ung eller gammal…?

    “Ung eller gammal”. Ja, det var ju en vild gissning. Låter som “sol till halvmulet med risk för torka och åskskurar”.

    tetras: stå på dig. håller med dig helt och hållet. de som först säger att “öva så hittar du releasen när det verkligen gäller” och samtidigt “jag har kört i 3 år och har aldrig behövt dra min release” om vartannat är så motsägelsefulla att det är pinsamt. Följande citat säger allt: “försökte få rätt på grejorna och utlösningen. Tyvärr gick något galet och jag vaknade på sjukhuset.”. Om man kan undvika en sådan olycka med ett intuitivt säkerhets-system är det värt “debatt” och ny design. Till de som inte är intresserade av att delta i en konstruktiv diskussion och förbättra: gör något annat än att forums-gnälla på de som bryr sig.

  • psychonauten

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 11:56

    @johnk 397124 wrote:

    “Ung eller gammal”. Ja, det var ju en vild gissning. Låter som “sol till halvmulet med risk för torka och åskskurar”.

    tetras: stå på dig. håller med dig helt och hållet. de som först säger att “öva så hittar du releasen när det verkligen gäller” och samtidigt “jag har kört i 3 år och har aldrig behövt dra min release” om vartannat är så motsägelsefulla att det är pinsamt. Följande citat säger allt: “försökte få rätt på grejorna och utlösningen. Tyvärr gick något galet och jag vaknade på sjukhuset.”. Om man kan undvika en sådan olycka med ett intuitivt säkerhets-system är det värt “debatt” och ny design. Till de som inte är intresserade av att delta i en konstruktiv diskussion och förbättra: gör något annat än att forums-gnälla på de som bryr sig.

    Det där var ett konstruktivt inlägg. verkligen.
    keep it up!

    DU menar att man INTE ska öva tills man hittar sin säkerhetsrelease? Eller missförstoid jag dig?

  • skejtar_henke

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 15:49

    Nej det var inte det där här hanlade om. Att hitta säkerhetsrelasen är ju inget fel att öva på. Inte riktigt det jag mena. Men ni två kan ju hålla varandra i handen när ni kitar.

Sida 8 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kraschade in i byggnad, Skanör på söndagen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.