Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kreta surfcentrum??

• Kreta surfcentrum??

Publicerad av pher på 3 augusti, 2007 vid 12:39

Hallo på er,

Nyss bokat in en ospecad resa med tjejen och en tjejkompis. Kreta, två veckor, slutet av augusti. Nu undrar jag givetvis vart det finns något surfcentrum, eller möjlighet till hyrning av windsurfing prylars någonstans?

Vet att det finns prylar i Palekastro.
    Finns det fler ställen? Jaa gissar jag, men vart? Bra med så många ställen som möjligt då vi inte vet vart vi hamnar.

Mvh Pher

pher svarade 17 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • storner

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 08:53
    Pher;402544 wrote:
    Hallo på er,

Jaa gissar jag, men vart? Bra med så många ställen som möjligt då vi inte vet vart vi hamnar.

Mvh Pher

Jag gissar nej. Var på Kreta (Agia Marina nära Chania) med familjen förra året. Där gick det utmärkt att windsurfa i den kraftiga sjöbrisen som kom nästan varje dag vid 14-tiden (var där sista två veckorna i maj) men det fanns ingen utrustning att hyra.
    Hörde med några locals, om hyrutrustning, och dom hänvisade till Palekastro.

Är ganska säker på att det inte går att hyra något väster om Chania. Tidigare låg det ett surfcenter i en liten by på kretas västspets men det centret är tyvärr nedlagt.

Ta med prylar eller ställ in dig på att det inte blir någon surfing.

• pher

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 09:38

Ok, tack för svar.

Jaa, kanske är dåligt med uthyrning.. Har googlat lite lätt, men inte hittat så mycket.. Läste om något ställe i närheten av Chania (glömt vad det heter, ej sparat länken på denna dator) där det stod att man kunde låna grejer. Men detta var skrivet 2005 så kanske inte finns kvar.

I Apollos och fritidsresor kataloger tycker jag dock de nämner vindsurfing lite hipp som happ i beskrivningarna om resmålen på Kreta.

Umm., man får väl klara sig utan ifall man inte hittar något. Det går juh det med.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kreta surfcentrum??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.